Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe leer ik mezelf aan om op mijn rug te slapen?

Wat-is-de-beste-slaaphoudin.jpg

Dag allemaal,
Over een paar weken moet ik een buikoperatie ondergaan en zal ik enkele weken op mijn rug moeten slapen. Ik ben echter sinds altijd iemand die half op de buik, half op de zij slaapt (zoals de tweede foto van links). Als ik anders probeer te slapen lukt het me niet om in slaap te vallen. Ik heb nog drie weken voor de operatie, wat kan ik nog proberen? 
bedankt voor het meedeken
Sini

Je zult het toch moeten gaan doen, nu al, of straks na de operatie. Het duurt dan aanvankelijk langer voordat je in slaap valt, maar uit ervaring weet ik dat het uiteindelijk toch went.
Succes met de operatie, rustig aan daarna he.

Ik zou het niet gaan oefenen hoor, beter gewoon zo lekker mogelijk slapen de komende weken. Het moet toch straks, en dan vind je wel een optie waar je redelijk aan went.
Een mens lijdt het meest  .  . .
gr Angela

Heb je een bed dat aan het hoofdeind een beetje omhoog kan?  Eerst echt ver, dan kan rug/zij slapen nog wel maar buik doe je niet, omdat je rug niet zo ver achterover kan. Na de operatie zat ik dus in bed en na een paar dagen ben ik gaan zakken. Nu 8 maanden later kan ik weer op mijn buik slapen. En ik heb een rol handdoeken in een strakke hoes gemaakt waar ik schuin tegenaan kan liggen, toen was mijn buik vrij en had ik toch het "gevoel" dat ik op mijn buik lag.

geloof mij, dat leer je vanzelf als het zo ver is!

Ik heb ook het idee dat je dit niet kan oefenen. Misschien wel zo in slaap vallen, maar je draait toch weer terug in je favoriete slaaphouding. Na de operatie heb je geen keuze en vind je vanzelf een weg hierin. Ik heb dezelfde slaaphouding als jij, beetje stabiele zijligging, maar tijdens een ontspanningsoefening bij yoga doezel ik plat op mijn rug toch ook bijna weg. Ik heb wel een slijmbeursontsteking in mijn schouder gehad en sliep toen halfzittend met een extra kussen. Tijdens mijn zwangerschap, tonnetjesrond, sliep ik met zo'n speciaal kussen, slangvormig. Komt tijd, Komt raad. 
Sterkte voor de operatie. 

Voor wat voor buikoperatie moet je een paar weken op je rug slapen ?

MRI

MRI

20-04-2023 om 22:55

Niet, dat gaat vanzelf. Ik ben ook niet dol op op mijn rug slapen maar na een keizersnede deed ik het wel hoor.

Ik slaap normaal ook op mijn buik, behalve als ik hoofdpijn heb of misselijk ben. Geen aanrader verder. Na mijn niet geplande keizersnede is het ook gelukt. Als het echt moet, dan lukt het wel. Uiteindelijk val je van vermoeidheid toch wel in slaap.
Alvast sterkte met de operatie.

Ik kon het ook niet en toen…zwaargewond na een ongeval en ook weken op rug moeten slapen. Heb geslapen als een os. 

Als ik nu weer op mn rug probeer te slapen dan lukt dat ook met geen mogelijkheid hoor. Als je straks niet anders kunt dan gaat het je lukken.

Ja misschien inderdaad dat je lichaam het gewoon doet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.