Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe vaak gaan jullie naar de tandarts

Toen we nog schoolgaande kinderen hadden ginden we in de paas- en herfstvakantie, dus ieder 6 maanden, maar nu zit de klad erin. Is 1 x per jaar genoeg ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

30-09-2012 om 11:56

Hier

gaan zonen en ik 2x per jaar en manlief heeft nooit tijd dus die gaat 1x per jaar. Net als wij heeft hij ook nooit iets dus 1x per jaar zou genoeg kunnen zijn bij een gezond gebit?

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2012 om 11:57

2x per jaar

Ja, ik ga twee keer per jaar en drie keer per jaar naar de mondhygieniste. De kinderen krijgen vanzelf een oproep, twee keer per jaar van de puberafdeling van de schooltandarts.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-09-2012 om 12:02

Hier

gaan de kinderen twee keer per jaar op controle en wij zelf een keer. Op advies van de tandarts, die een keer per jaar voor volwassenen genoeg vindt, mits er sprake is van heeslechte gebitten. Maar man en ik hebben ook weer geen heel goede gebitten. Als het nodig is maken we tussendoor een afspraak. Maar dat is zelden nodig.
Aagje

1x per jaar

Wij hebben alle zes gezonde, sterke gebitten, de tandarts verwacht geen problemen dus die vond zelf 1x per jaar wel genoeg.

skik

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-09-2012 om 13:01

Hier

Zoon en ik gaan twee keer per jaar. Wij hebben allebei goede gebitten; nooit gaatjes gehad etc. maar om tijdige herkenning van eventuele problemen te waarborgen is 1 keer per jaar niet genoeg; zeker niet bij kinderen. En de verzekering vergoedt het toch dus we blijven gewoon twee keer per jaar gaan.

Limi

Limi

30-09-2012 om 13:11

Ik hoef van de tandarts maar 1x per jaar te komen. De afgelopen jaar ben ik soms wel een keer extra geweest om een verstandskies te laten trekken.

Zus

Zus

30-09-2012 om 13:20

1x per jaar

Voor zowel ons als voor de kinderen. Soms sla ik zelf wel eens een jaar over ook nog, heb nooit gaatjes.

Elena

Elena

30-09-2012 om 13:34

Elisa

De verzekering betaalt voor je kinderen; voor jezelf betaal je uiteindelijke gewoon zelf met je aanvullende verzekering. Kijk eens wat je aan premie betaalt en wat een controle kost. Mijn man gaat een keer met de kinderen en ik ga een keer met de kinderen. Kinderen gaan dus twee keer, wij aelf een keer per jaar.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-09-2012 om 13:42

Elena

Tandartskosten zijn behoorlijk omhoog gegaan; een periodieke controle kost bijna 30 euro en een standaard gebitsreiniging kost ook zo'n 20 euro. En stel dat er wel iets met je gebit aan de hand is, lopen die kosten fors op. Dat kan ik nooit in een keer zelf betalen dus een tandartsverzekering/aanvullende verzekering vind ik persoonlijk geen overbodige luxe. Bij mij zit het in de aanvullende verzekering die ik sowieso nodig heb vanwege vaak gebruik moeten maken van geneeskundige hulp zoals fysiotherapie.

Tirza G.

Tirza G.

30-09-2012 om 15:11

Aagje (ot)

Je bedoelt van tenzijn ipv mits )))

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

30-09-2012 om 15:14

Zes keer

Per jaar. Waarvan 2 keer ta en 4 keer uitgebreide reiniging door de mh. Ik ben wel voorstander van het nogmaals wisselen op je 40e ofzo. Zodat je weer lekker met een nieuw setje begint.

Tirza

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-09-2012 om 15:34

Tirza

"Ik ben wel voorstander van het nogmaals wisselen op je 40e ofzo. Zodat je weer lekker met een nieuw setje begint."
Zo'n nieuw setje kun je kopen hoor, bij de tandarts. Ze noemen het ook wel een kunstgebit

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-09-2012 om 15:55

Tirza (ot)

'van tenzijn'????? Da's een uitdrukking die ik niet ken. Zeeuws ofzo?
Maar je hebt gelijk hoor
Aagje

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-09-2012 om 16:57

En hier

Gaan de kinderen 2x per jaar. Voor controle en fluor. Ze komen trouwens nooit bij de tandarts, maar bij zo'n preventiemevrouw.
Wij gaan zelf naar een andere tandarts en daar komen we om de zoveel jaar. Voor niets, want we hebben nooit iets.

Dendy

Amper

Bijna nooit, want tandartsangst. En erg goed in uitstellen. Maar nu moet ik volgende week toch, want volgens mij heb ik een ontsteking in mijn kaak. Eens moet je er toch aan geloven ... Dat wordt dus vermoedelijk een hoop achterstallig onderhoud. Net als toen ik zes jaar terug ging.

Kortom: ik zou mijn handelwijze (of beter: niet-handelwijze) niet aanbevelen. Ik neem me voor om als dit allemaal achter de rug is eens per jaar te gaan.

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2012 om 21:27

Elena

Als ik zie wat ik aan premie betaal en kwijt ben per jaar, haal ik die premie er makkelijk uit.

Shonagh

Shonagh

30-09-2012 om 23:11 Topicstarter

Reactie

Ik denk dat we het maar op 1 x per jaar houden.
De "kinderen" zijn nu groot en alleen de oudste 2 hebben op hun 20/21 een gaatje gehad. De jongste, nu 20, nog zonder. We hebben pas een nieuwe tandarts die een rontgen foto maakte bij ons eerste bezoek, om gebreken op te sporen die ze met het blote oog nog niet kon zien. Daar is bij mij een vulling uit voort gekomen, dus ik denk dat ik dan wel een jaartje vooruit kan.
Hier zijn de controles gratis, maar alle behandelingen moet je betalen ( behalve als je een uitkering hebt en kinderen tot 18). Er lopen veel mensen met gaten in hun mond, want trekken is goedkoper dan een dure behandeling. Ook zijn de vullingen "achter" in je mond van "goud" het goedkoopste, de witte vullingen kosten x zoveel ( £15 tegen £95). Hetzelfde voor kronen, bedragen weet ik niet meer.

Relithe

Relithe

30-09-2012 om 23:14

Temet,

Ik was drie jaar niet geweest maar heb van de zomer de stoute schoenen aangetrokken en ben naar een angsttandarts gestapt.
En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb, er moest best veel gebeuren en een tand moest getrokken waar ik nu een brug heb, ik vond het heel eng allemaal maar ben nu helemaal happy met mijn opgeknapte gebit.
Ik durf nu weer gewoon twee keer per jaar naar de tandarts te gaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.