Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

24-09-2008 om 09:06

Hoest, vervolg met vraag

paar weken geleden hier gepost omdat ik zo beroerd was met hoesten en benauwdheidsklachten. Ben toen naar de ha geweest en heb een AB kuur gekregen voor een bijholteontsteking. Afgelopen vrijdag terug naar de ha geweest omdat de benauwdheid en hoesten niet weg waren. Toen zei hij dat het overprikkelde luchtwegen waren en ik heb een inhalator gekregen, flixotide. Nagevraagd of het geen bronchitis was en dat was het niet. ik moest deze medicijnen een paar weken gebruiken en als het dan niet beter was wilde hij een longfunktietest doen. Maar nu woensdag en nog steeds even benauwd. Pijn op de borst, droge hoest en soms slijm, maar verder geen kou of koorts. Kan dit toch geen bronchitis zijn? Wanneer moeten die medicijnen gaan werken? Wordt er een beetje gek van, kan echt weinig zo. Ben pas begonnen met start to run en dat gaat nu helemaal de mis in omdat ik geen lucht heb om te rennen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik dacht

Dat ook flixotide pas na een week of 2 zijn volle werking heeft (het is toch een ontstekingsremmer, net als pulmicort en zo?). Staat dat niet in de bijsluiter? En heb je geen ventolin gekregen, voor acute benauwdheid? Dat werkt binnen 20 minuten.

Puck2

Puck2

24-09-2008 om 11:03

Paar weken

Flixotide en aanverwante corticosteroïden werken zoals Anneque al zegt na een paar weken pas goed. Dat je daar na een paar dagen nog niet zoveel van merkt is heel normaal. Maar de klachten die jij beschrijft komen wel overeen met wat mijn dokter bij mij diagnosticeert als allergische astmatische bronchitis. En dan heb je wel de medicijnen te pakken die ik ook gebruik, maar ik heb er wel Salbutamol (=Ventolin) bij om acute benauwdheid tegen te gaan. Anneque zegt dat dat na 20 minuten werkt, mijn ervaring is dat het binnen een minuut of 2 al verlichting geeft.

ayla

ayla

25-09-2008 om 10:07

Ventolin

gisteren een recept gekregen voor ventolin.
Heb hem nu 2 keer gebruikt maar of het helpt??? zet er mijn vraagtekens bij. Snap ook niet wat ik heb. Begin me langzamerhand een hypochonder te voelen

Balen zeg

Doet het helemaal niks? Het werkt in principe snel, maar wel tijdelijk. Als je na een paar uur weer last krijgt, zegt dat dus niet dat de ventolin niks doet. Als het goed is, is je directe beneuwdheid na een pufje duidelijk minder, en de flixotide is dan voor de bestrijding van het onderliggende probleem (en dat duurt dus een paar weken).
Als de ventolin niks doet, en je blijft benauwd, zou ik toch de ha weer ff bellen.
Sterkte!

Minet

Minet

25-09-2008 om 21:56

Ayla

Wat jij beschrijft heeft bij mij 4 maanden geduurd...omdat ik ook maar bleef zoeken bij de longen.
Toch was een kaakholteontsteking de boosdoener. Ik was bij de longarts, had al een diagnose COPD van de huisarts, longfunktietest gehad, allemaal ellendige uitslagen, totdat de longarts mij door de KNO-arts liet onderzoeken. Alle pufjes ter wereld hadden geen zin gehad, AB en prednison deden helemaal niets. Een week later een kaakholtespoeling gehad, nog 10 dagen AB, en nu, een week later, GEEN hoestbuien, GEEN benauwdheid, GEEN gerochel, ik voel me weer helemaal herboren!!!
Laat je echt doorverwijzen Ayla!

Sterkte! Minet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.