Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

11-11-2008 om 09:11

Hoesten en veel slijm

Een tijdje geleden schreef ik al in deze rubriek over mijn dochter die langdurig last had van een verkoudheid. Inmiddels ben ik vorige week met haar naar de huisarts geweest. Deze heeft geluisterd en hoorde slijm in de longen. Verder niets voorgeschreven. Het kon nog wel 2 weken duren eer het over zou zijn. Inmiddels zijn we een week verder en is het niets minder vind ik, eerder erger. Ze hoest regelmatig, vooral 's morgens en haar neus zit dan ook verstopt. Heeft iemand tips hiervoor. Ze heeft in het verleden flixotide gebruikt (inhalatie). Helpt dat om het slijm te verminderen of te verdunnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

11-11-2008 om 09:24

Nee

Flixotide is een ontstekingsremmer en die helpt dus niet om slijm te verdunnen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als de slijmvorming veroorzaakt wordt door een ontsteking of bronchitis dat de flixotide wel zou kunnen helpen, maar niet op korte termijn (duurt meestal een week of 2 voor je goed effect hebt) en al zeker niet zonder uitdrukkelijk voorschrift van de huisarts.
En als je het erger vindt worden: gewoon terug gaan naar de huisarts, er zijn zeker wel middelen voor kinderen die slijmvorming tegen gaan en slijmoplossend zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.