Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

prinses01

prinses01

27-08-2009 om 10:45

Hoeveel eieren per week

Ik lees overal andere berichten en in Engeland eten veel mensen elke dag een ei. Maar wat kan ik nou het beste aanhouden voor mijn kinderen van 5 en 7? Ze eten heel graag een boterham met ei, maar hoeveel keer kan ik dat nou per week doen? En wat is nou precies het probleem van teveel eieren bij kinderen?

Bedankt voor jullie reacties.
Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

27-08-2009 om 15:53

Het voedingscentrum adviseert max. 3 eieren per week i.v.m. het cholesterol wat erin zit.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-herkomst/voedingsmiddelen/eieren/hoe-gezond-zijn-eieren.aspx

Minet

Minet

27-08-2009 om 23:01

Achterhaald

Deze week las ik in de krant? een artikel over een hernieuwd inzicht mbt ei-gebruik.
Zodra ik het heb gevonden zal ik het hier vermelden. Het ging er, tot mijn grote vreugde! over dat de theorie van max. 3 per week achterhaald is, en je best meer eieren mag eten.

Lady Grey

Lady Grey

28-08-2009 om 11:26

Geen )

Ivm ei-allergie kind eten we geen eieren, alleen als ik voor ons pannekoeken bak hebben we ze in huis, kind krijgt eivrije pannekoeken. Zou bijna vergeten dat eieren ook nog goed voor je zijn )

Pluk53

Pluk53

28-08-2009 om 11:33

Dooier

de cholestorol zit in de dooier. De beperkingen in "aantal eieren" zijn voor zover ik weet gebaseerd op dit cholestorol. Dus als je alleen het eiwit eet, zijn er weinig/geen beperkingen.
Geen idee of een kippe-eiwit-allegie zich kan ontwikkelen door het eten van (te) veel eieren.

Coco

Coco

29-08-2009 om 09:54

Puck

"Geen idee of een kippe-eiwit-allegie zich kan ontwikkelen door het eten van (te) veel eieren."
Een allergie ontwikkelt zich niet door het veel eten van een bepaald voedingsmiddel. Dan zouden pubers en masse een gluten allergie (van die twaalf boterhammen voor de lunch) ontwikkelen. Wel is het zo dat een bestaande allergie zich opbouwt. Het kan dus lijken of je eerst niet allergisch bent en later ineens wel. Als je dan stug door blijft eten wordt de allergische reactie steeds heftiger.

Pluk53

Pluk53

29-08-2009 om 10:51

Coco

Dus of je hebt eigenlijk al een (latente) allergie, of je hebt het niet ( en dan krijgt je er je leven lang geen last van, hoeveel je er ook van eet)?
Hoe zit dat met pindakaas op te jonge leeftijd? Dat kan dan niet omdat "als" allergies voor het eiwit, dit op die leeftijd direct levensbedreigend is?

Coco

Coco

29-08-2009 om 14:26

Pluk (sorry, ik noemde je puck)

Ik ben geen allergieexpert hoor. Het is ook zo'n ingewikkelde materie. Maar ik weet wel dat je geen allergie kunt krijgen voor iets door het in grote hoeveelheden te eten (je kunt er natuurlijk wel zíek van worden). Je kunt wel latere leeftijd allergisch voor iets worden of juist een allergie kwijtraken. Waarschijnlijk dat de aanleg aanwezig is en op een bepaald moment "getriggerd" wordt, of juist geneutraliseerd, bijvoorbeeld onder invloed van hormonen. Bij bepaalde, zeer heftige vormen van allergie, ga je daar natuurlijk niet mee experimenteren.

Lady Grey

Lady Grey

30-08-2009 om 11:51

Het was niet mijn bedoeling

om een allergie-verhaal hierin te gooien, ik werd eraan herinnerd dat wij hier eigenlijk allemaal geen ei eten terwijl het best wel een goed voedingsmiddel is.

Qua allergie, het eerste ei was direct raak toen dochterlief 15 maanden was, met 4 is ze er niet overheen gegroeid. Ook zoonlief heeft vanaf het begin pinda geweigerd en is daar heftig allergisch voor. Overigens: niet uitstellen met introduceren, gewoon invoeren vanaf de leeftijd dat het mag. Heb ik bij dochterlief met pinda nl. nooit gedaan en nu zei prof. in het UMCG dat ik het niet thuis mag introduceren omdat de eventuele reactie dan waarschijnlijk des te heftiger is.

Overigens zijn beide niet meer echt allergisch voor melk, maar ze drinken het niet, alleen vla en kaas e.d.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.