Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoge bloeddruk en boter

Mijn man is al enige tijd onder behandeling van de huisarts ivm hoge bloeddruk. Nu is hij doorverwezen naar de internist. In de voorbereidende papieren wordt ook gevraagd welke boter wij gebruiken, Voor vlees olijfolie of vloeibare boter. Maar wat op brood? Gisteren heb ik in de supermarkt gekeken naar allemaal soorten boter. Er was een soort special voor hoge bloeddruk, maar die kost 2,60 voor 250g. Verlaagt deze boter echt de bloeddruk of welke boter gebruiken andere mensen met hoge bloeddruk hier op de lijst.
Angelika

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

21-03-2010 om 21:28

Boter

Boter beinvloedt nu niet direct de bloeddruk, maar ik denk dat het meer met cholesterolgehalte te maken heeft. Wat is de reden van de hoge bloeddruk. Overgewicht, iets anders? Een plantaardig broodsmeersel bevat gezondere vetten dan een dierlijk product en een halvarine bevat minder caloriën en vetten als een margarine.

Dure cholesterolverlagende boter

met plantensterol zoals van Becel vind ik niet te eten

(zo´n chemische smaak!!) maar het schijnt echt te helpen bij het verlagen van het cholesterol.

Voor de bloeddruk zou je drop en andere zoute dingen kunnen vermijden, afvallen en meer lichaamsbeweging kunnen proberen, dat helpt met het verlagen van de bloeddruk (al kunnen er andere oorzaken zijn voor een verhoogde bloeddruk)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-03-2010 om 14:17

Boter

Heeft hij naast hoge bloeddruk ook een te hoog cholesterolgehalte? Een hoge bloeddruk heeft niet zozeer te maken met te vet eten maar met o.a. te veel zout eten, overgewicht, stress, roken en alcohol. Dat beetje boter maakt dan niet zoveel uit alhoewel het natuurlijk altijd beter is om plantaardige halvarine (zonder zout!) te smeren.

bertje1

bertje1

22-03-2010 om 19:06

Dietist

laat je doorsturen naar een dietist (kost niets) die geeft goede, duidelijke adviezen waar je iets aan hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.