Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dippies vrouw

Dippies vrouw

13-04-2009 om 17:25

Homeopaat bij depressie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

17-04-2009 om 22:01

Gelukkig onno

Komt het out in the open door dit programma. Ik beweer niet dat er niets mis gaat in de reguliere geneeskunde. Maar waar de regulieren in elk geval goed in zijn, is in het schetsen van een reeel beeld. Geen genezing mogelijk is geen genezing mogelijk.

Tirza

Onno

Onno

17-04-2009 om 22:06

The proof of the pudding..........

Laat je man nu maar gewoon de adviezen van de arts voor homeopathie opvolgen, dat is veel beter dan dat je je oren laat hangen naar allerlei forumkneusjes. Het halve forum hangt aan elkaar van de AD zonder enige verbetering, dus die symptoombestrijding is ook niet alles.
Verder kan ik je een hele goede website adviseren:
http://www.klassiek-homeopaat.info ook interesant om eens te lezen

Onno

Onno

17-04-2009 om 22:16

Niet de gynaecoloog maar de procedures.

Komt het out in the open door dit programma. Ik beweer niet dat er niets mis gaat in de reguliere geneeskunde. Maar waar de regulieren in elk geval goed in zijn, is in het schetsen van een reeel beeld. Geen genezing mogelijk is geen genezing mogelijk.
Dat moeder en kind zijn overleden lag ook helemaal niet aan de gynaecoloog maar aan de onduidelijke procedures. Althans dat was het verweer van een gynaecologe in het forum. Mijn hemel, hoe verknipt kun je zijn om dit serieus te durven zeggen in een tv programma. Tja, wat kun je als gynaecoloog uitrichten als de procedures onduidelijk zijn. Sorry mevrouw, uw dochter en kleinkind zijn er niet meer vanwege onduidelijke procedures. Jaren van studie weggegooid geld vanwege onduidelijke procedures. Je moet maar durven.

Onno

Onno

17-04-2009 om 23:24

Rechtsongelijkheid ten top.

Nu betrof het een gewoon onbekend vrouwtje uit Harderwijk dus daar kraait geen haan meer naar. Wat nu als het Silvia Millecam was overkomen, zou de gynaecoloog er dan ook zo goed vanaf komen?
Dat er fouten worden gemaakt weet ik ook wel maar waarom komen de regulieren overal mee weg zonder ook maar de geringste vorm van kritiek vind ik ergerlijk.

Waar het om gaat

Het is nooit gelukt om aan te tonen dat homeopathy werkt Vandaar dat het dus niet verstandig is om dit als alternatief te geruiken als het om serieuze aandoeningen of problemen gaat, zoals bijv. een ernstige depressie of borstkanker. Onno komt met het verweer dat de homeopathie daar niks mee te maken heeft, want Silvia Millicam werdt niet door een homeopaat behandeld. Waarop ik een voorbeeld laat zien dat homeopathie wel i.p.v. regluliere geneeskunde voor borstkanker wordt ingezet en wel door de homeopaat Tinus Smits.
Waar het hier om gaat is dat mensen door de voortdurende fabels dat de reguliere geneeskunde niks tegen kanker kan doen en het allemaal een complot is van de farmaceutische industrie om geld aan die arme kankerpatiënt te verdienen en een ellendige dood te bezorgen, daar van afzien en zich tot alternatieve geneeswijze wenden. Van een methode die je in het algemeen in 50% van de gevallen kanker laat overleven en in het geval van borstkanker zelfs 70% tot 90% gaan ze naar een methode die 0% kans op overleving geeft.
Je kunt lezen in het log van deze vrouw dat een homeopaat maandenlang allerlei medische leugens mag verkondigen ook als hij de naam arts draagt en dat het genoeg is dat hij de patiënt één keer voor de vorm terug stuurt naar de reguliere chirurg om vrijuit te gaan, want dan had die chirurg in een half uurtje alle shit moeten ontkrachten.
Waar het om gaat dat als de uitzaaiingen in de oksel toe beginnen te nemen deze vrouw gerustgesteld wordt dat de tumor in de borst gekrompen is en de levendbloedanalise er goed uit ziet. I.p.v. haar op het hart te drukken om zich nu in hemelsnaam te laten opereren wordt de potentie van de homeopatische middelen verhoogd en krijgt ze het advies om iets aan de persoonlijke stress te doen, want dat zou de oorzaak zijn dat de tumor met homeopatische middelen nog niet weg is. Dat ze gewoon niet werken komt niet in het hoofd van de homeopaat op.

Het gaat hier niet om een homeopaat die per ongeluk een vergissing heeft gemaakt en de verkeerde middel of potentie heeft voorgeschreven, waardoor een kuur die normaal zou werken gefaald heeft. Het gaat hier om het door alternatieven doelbewust afkraken van werkende reguliere zorg, zoals Onno altijd op dit forum doet, om een zodanige angst te kweken dat mensen zich tot een NOOIT WERKENDE alternatieve wijze wenden, die geen bijwerkingen beloven. En inderdaad geen bijwerkingen, wel zeer pijnlijke uitzaaiingen in de hersenen, die aanvankelijk nog alternatief als oorontsteking behandeld worden. Maarja, als je als patiënt wijs gemaakt wordt dat hormoontherapie je lichaam alleen maar zal doen vergiftigen, het opereren van de tumor aen aangedane lymfeklieren er alleen maar voor kan zorgen dat het probleem dat de tumor vormt zich verder in het lichaam verspreidt en chemoterapie je alleen maar een ellendige dood veroorzaakt dan wendt je je tot tientallen alternatieve behandelingen, die je dromen als aanwijzing zien voor welk middel je moet nemen totdat de pijn te erg wordt en ook de alternatieve pijnbestrijding geen fuck blijkt te doen.
Dus dippies vrouw, je vroeg je af waarom dit onderwerp heftige reacties oproept. Tja, om dit soort praktijken dus. Onno's weerwoord op het feit dat er homeopaten zijn die kankerpatiënten doelbewust de dood in laten gaan. Er is ook een gynaecoloog die iets verkeerds heeft gedaan. Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft, het slaat als een tang op een varken. Moet ik daar op antwooorden dat er ook een slager is die bedorven vlees heeft verkocht. Dat heeft er ongeveer even veel mee te maken. Of moet ik me nu tot het onderwerp bevallingen beperken. Kan ook laten we het over een bevalling ebben met ziekenhuisindicatie, die onder "homeopatische begeleiding" toch een thuisbevalling kon worden: http://web.archive.org/web/20041217114740/http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,,1368573,00.html
Terug naar het onderwerp depressie. Zolang je homeopathie erbij doet is het enige nadeel eventuele schade voor je portomonnee en vanwege het placeboeffect of gewoon omdat erover praten in het algemeen wel goed doet of dat nou met een vriend , buurman of homeopaat is, kan je zelfs wat verbetering verkrijgen. Als het praatje echter de kant uit gaat van hou in één keer met de reguliere medicijnen op dan wordt het gevaarlijker, want dat kan vervelende psychologische gevolgen hebben. Je man hoeft dit risico ook helemaal niet te lopen, want als je in homeopathie gelooft en je geen boodschap hebt aan logica, kunnen homeopatische middelen best de werking van het reguliere medicijn isopatisch ontstoren. Kunnen ze per slot van rekening met vaccinaties ook.
Groetjes Jessica

matriarch

matriarch

18-04-2009 om 11:40

Smits oei

"wel door de homeopaat Tinus Smits" Is dat inderdaad die engerd Smits in dit geval, Jessicah? Die is al eens veroordeeld hoor, dus geen wonder dat hij voorzichtig is. Griezel.

Ja, matriarch

Smits heeft uit voorzichtheid wel alle onzin over kanker van zijn website weggehaald, maar dat kan niet verhinderen dat patiënten van hem hun ervaringen het internet opgooien.

Dippies vrouw

Dippies vrouw

18-04-2009 om 16:14

Onno

Ik laat me graag zo breed mogelijk adviseren. Dus ook door de kneusjes van OO. Wat overigens jouw benaming is en absoluut niet de mijne. Ik ben heel erg sceptisch ten opzichte van homeopathie. Ik kan niet zeggen dat ik er ooit echt baat bij gehad heb. Maar als mijn man het wil proberen kan het geen kwaad volgens mij.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-04-2009 om 14:35

Depressie

Ik heb last van chronische depressie, net als mijn moeder en mijn zus. Uit ervaring kan ik een paar dingen zeggen: antidepressiva in combinatie met therapie werkt. Maar het kost tijd en een goede arts om de juiste ad te vinden. Toen ik mijn tweede depressie kreeg, kreeg ik eerst ook de ad die ik met succes slikte voor mijn eerste depressie (seroxat) maar die sloegen bij mijn tweede depressie niet aan. Ik kreeg toen efexor en die werkten en werken wel; ik slik de laagste dosering nu bijna 9 jaar en ik voel me prima. Uiteraard heb ik daarnaast de eerste paar jaar ook nog gesprekstherapie gehad maar dat heb ik nu niet meer nodig. Eenzelfde verhaal bij mijn moeder en zus; het kan tijd kosten om de juiste ad te vinden. Homeopathie werkte mij ons absoluut niet. Mijn moeder heeft een tijd sint janskruid geslikt en kreeg ook last van bijwerkingen. Sint janskruid heeft wel degelijk contra-indicaties dus het is niet zo baat het niet, schaadt het niet. Uiteraard is wat meer lichaamsbeweging en lekker naar buiten ook zinvol, maar een combinatie van pillen, praten en beweging is het beste. Dat "praten" is zo belangijk omdat je toch achter de oorzaak van een depressie moet komen en dat los je met alleen een pil niet op. Succes!

Jans

Jans

19-04-2009 om 17:59

Elisa

Van welke bijwerkingen van Sint Janskruid had je moeder last? Ik slik het sinds kort, maar op de potten kan je niet zoveel vinden over bijwerkingen.

Dit keer "Jans".

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-04-2009 om 18:44

Sint janskruid

Ze had vooral last van de lichtovergevoeligheid dus dat ze sneller last had van de zon en van haar maag. Sint Janskruid werkt alleen bij lichte tot matige depressies en dan moet je het ook in vrij hoge dosering nemen. Ik wil ook vermelden dat je sint janskruid niet mag gebruiken als je de volgende medicijnen slikt:
-proteaseremmers (middelen bij een HIV-infectie)
-bloedverdunners
-anticonceptiepillen
-cyclosporine (bij orgaantransplantaties)
-een aantal middelen die bij chemotherapie worden gebruikt
-sommige astmamedicijnen.
De combinatie met sint janskruid kan dan levensbedreigend zijn.

Jans

Jans

19-04-2009 om 19:22

Dank

Dank je wel voor de informatie. Gelukkig geen dingen die voor mij van toepassing zijn!

Jans

Onno

Onno

20-04-2009 om 13:32

Maar wat nu als.....

Wat een armoe toch altijd weer, hoe jij aanvallen op de alterneuterij altijd weer probeert te pareren met voorbeelden hoe het in de reguliere geneeskunde ook wel eens fout gaat.
Stel dat deze vrouw en haar baby waren overleden tijdens een behandeling van een alternatief genezer, zou je dan ook zo reageren?

Pluk53

Pluk53

20-04-2009 om 14:03

Onno, het verschil

Elke dode door medisch falen en door medische blunders is verschrikkelijk. Zeker als het komt door onkunde, arrogantie, miscommunicatie. Maar er is een essentieel verschil bij de doden die in het nieuws komen bij de reguliere behandelingen, en die uit het alternatieve curcuit. Doden die vallen in het alternatieve circuit worden veelal veroorzaakt doordat aan deze personen essentiele hulp onthouden is. Doordat ze in het alternatieve circuit zijn gestapt, hebben ze essentiele tijd verloren om de ziekte/kwaal/klacht regulier te laten behandelen.

St janskruid

Is niet homeopatisch maar fytotherapie, plantaardig dus. Het is niet tig keer verdund zoals homeopatische medicijnen, maar bevat gewoon een bep hoeveelheid mg.
Van VSM hebben ze niet-homeopatische, geregistreerde st janskruid. Gecontroleerd dus en op werking getest. Dus als je het wilt slikken, kan je diehet beste gebruiken. Het heet hyperiplant geloof ik.
De dosering is veel hoger dan de kruidvat-stjanskruid en je hebt helaas ook kans op de genoemde bijwerkingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.