Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra Kappers

Petra Kappers

28-08-2009 om 21:54

Homeopathisch carcinosinum

Wie heeft er ervaring met het middel carcinosinum (een nosode). Ik heb het voorgeschreven gekregen en ben benieuwd naar gebruikerservaringen, voordat ik het ga slikken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fatima

Fatima

29-08-2009 om 10:51

Waarom

Waarom heb je het voorgeschreven gekregen en heb je het gekregen omdat een ander middel niet aansloeg of nog anders?

Petra Kappers

Petra Kappers

29-08-2009 om 12:16

Daarom

ik heb allerlei kleine klachten (al jaren, maar er valt wel mee te leven). De Homeophaat maakte meteen de sprong naar mijn erfelijke belasting en opvoeding en kwam hierbij uit. Ik heb beschrijvingen gelezen van de perosnen aan wie het middel wordt voorgeschreven en ik begrijp wel waarom hij mij dit voorschrijft. Toch ben ik huiverig. Kan het iets losmaken waar ik niet blij mee ben? En een andere vraag die (eigenlijk aan haar) zou willen stellen is: meot het direct op zo'n diep niveau?

Yta Chalne

Yta Chalne

29-08-2009 om 14:05

Tja

"Kan het iets losmaken waar ik niet blij mee ben?"

Nee, dat lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Maar als er echt dingen zijn die je dwars zitten en waar je eigenlijk bang voor bent, zoek dan een goede psychotherapeut! Die carcinosinum is (gerandomiseerd dubbelblind) volledig onschuldig, maar angst voor dingen uit je verleden kan fikse klachten geven (vraag ik me ineens af hoe ze aan die tumoren komen, proefdieren? Ofzo? Bizár).

Pluk53

Pluk53

29-08-2009 om 14:32

Voor de duidelijkheid

"Die carcinosinum is (gerandomiseerd dubbelblind) volledig onschuldig" = "doet gewoon helemaal niks" ( net zoals alle homeopatische verdunningen).
Op de site van toverdokter TS te E staat een beschrijving van carcinosinum: http://www.tinussmits.nl/3861/carcinosinum.aspx . Als het belangrijk voor je is, om eens wat zaken op een rijtje te zetten, dan neem de stap, verlaat het zweverige pad, en ga in gerichte psychotherapie,

Onno

Onno

29-08-2009 om 15:24

Ho, ho, ho, plukje.

Een juist gekozen homeopatisch geneesmiddel scheelt 10 jaar psychotherapie. Daar wil natuurlijk geen psycholoog iets van weten anders heeft hij niets te doen.
Daarnaast is het een beetje dom om iets waar je geen jota van begrijpt af te doen als iets zweverigs.

Petra Kappers

Petra Kappers

29-08-2009 om 17:33

Bang voor k

Nee, ik ben niet bang voor emotionele zaken uit het verleden. Eigenlijk heeft het gesprek met de homeopaat me eigenlijk al (weer) op een spoor gezet dat ik graag afrond. Is alleen maar fijn. Het gaat me meer om de herkomst van carcinosinum. Heb ergens op een Engelse leken (!) site gelezen dat het latente kanker (?) manifest kan maken. Rationeel kan ik dat wel weerleggen, maar ik dacht voordat ik domme dingen doe, laat ik kijken of er mensen zijn met slechte ervaringen. (Dat schijnt dan week een typische gedcahte te zijn voor mensen die dit middel krijgen voorgeschreven ...
Mijn klachten zijn samen te vatten tot een 'naderende burn-out'.

Kari1

Kari1

29-08-2009 om 22:01

Ha, ha, ha, onnotje

Psychotherapie scheelt 10 jaar homeopatisch geklungel. Daar wil natuurlijk geen homeopaat iets van weten anders heeft hij niets te doen.
Kun je misschien ingaan op de vraag van Yta en Petra over de herkomst van het middel? Uit welke tumoren halen ze dat? Expres bekankerde proefdieren? Chirurgisch afval?
Kari

Rafelkap

Rafelkap

30-08-2009 om 08:15

Petra

Voor een naderende burn-out heb je helemaal geen pilletjes nodig, maar een goed gesprek zoals je al gemerkt hebt(maar dan bij een psycholoog/psychotherapeut)
en bij dit soort pilletjes geldt: als jij het gelooft, werkt het. Maar dan zou ik gewoon een vitaminepil nemen, dat is wat gezonder

Petra Kappers

Petra Kappers

30-08-2009 om 09:22

Rafelkap

Ik begrijp jou reactie; met een naderende burn-out vat ik hier iets samen; het vormt misschien ook de acute aanleiding om naar een 'dokter' te gaan), maar het gaat ook om kleine lichamelijke klachten (hooikoorts). Klachten waarvan ik weet dat heel veel mensen er last van hebben en waaraan de reguliere gezondheidszorg niets anders kan doen dan symptoom bestrijden. Wat betreft het psychische aspect: ik heb in het verleden gemerkt dat lichaam en brein (laat ik het even niet 'geest' noemen) heel erg op elkaar inwerken (het 'zelfgenezend vermogen' vormt hiervana een voorbeeld). Ik heb daar m.b.t. mijn eigen gezondheid ook goede resultaten mee geboekt en zie geen reden om daar geen gebruikm van te maken.
Het was niet mijn bedoeling hier een discussie te voeren over wel/geen homeopathie. Ik zie wel dat de reacties goede zijn bedoeld, maar ik hoop dat er nog specifieke ervaringen komen over carcinosinum.

diedeltje dei

diedeltje dei

30-08-2009 om 09:45

Alternatief

Als je gelooft in dit middel: beslist niet nemen. Lees liever het boek van David Servan-Schreiber, het brein als medicijn. Daar staan vriendelijke methodes in, die oorspronkelijk wel uit de alternatieve hoek komen, maar zónder enge mogelijke bijwerkingen, en die wél werken. Zeker in jouw situatie.
Echt hoor, de aanschaf is het beslist waard!
Het gaat oa over hart-coherentie, vis-olie, beweging, acupunctuur.

Petra Kappers

Petra Kappers

30-08-2009 om 11:24

Brein als medicijn diedeltje

Ik heb dit boek en het spreekt me inderdaad enorm aan. Daar kwma ook mijn opmerkign vandaan. Een eye opener was voormij de Indiase visie op depressie. Het boekt rept alleen niet over 'diepere' lagen waarmee de Homeophaten erfelijke (aangeboren) belastingen aanduiden. Heb ook wel eens personal healing gedaan waarbij ook die lagen op een 'vriendelijke' manier worden aangepakt. Ik denk nu dat ik daar liever mee verder ga dan met de voorgeschreven korrels.

Diedeltje/petra

Weten jullie ook wat de Engelse (oorspronkelijke) titel van dit boek is? Ik ben nl wel nieuwsgierig, maar lees veel liever Engels dan Nederlands...

Yta Chalne

Yta Chalne

30-08-2009 om 21:45

Emel

't Is een Franse psychiater. Het oorspronkelijke boek is dan ook in het Frans. Mocht je dat ook liever lezen dan Nederlands; de titel is Guérir

Petra Kappers

Petra Kappers

30-08-2009 om 23:22

Is vertaald

David Serban -Schreiber heeft zelf jaren in VS gewerkt en het boek is dan ook vertaald: The Instinct to Heal: Curing Depression, Anxiety and Stress Without Drugs and Without Talk Therapy.
Inderdaad een aanrader!!

Yta Chalne

Yta Chalne

31-08-2009 om 07:20

Uiteraard ook in engels

't Is ook in de UK verschenen, maar dan heet het weer heel anders: Healing without Freud of prozac.

Maar of jr van een fr/am of fr/eng vertaling blijer wordt dan van een fr/nl'se betwijfel ik

Primavera

Primavera

03-09-2009 om 19:01

Kiezen waarin je wilt geloven

Het is heel eenvoudig. Als je waarde hecht aan wetenschappelijke onderzoeken dan kan homeopathische carcinosum geen enkel kwaad. Probleem is dat diezelfde wetenschappelijke onderzoeken zeggen dat homeopatische middelen ook geen goed doen en je er hoogstens een placebo of nocebo-effect van kan verwachten.
Als je om die reden ervoor kiest om geen waarde te hechten aan wetenschappelijke onderzoeken, dan ben je ook je zekerheid dat die middelen niets zullen doen kwijt. Je kunt besluiten de homeopaat op zijn blauwe ogen te willen geloven dat die homeopatische verdunning jouw zal gaan helpen en ook geen kwaad kan. En dan heb je ook nog keuze of je voor een homeopaat gaat die het over diepere erfelijke lagen heeft of eentje die zegt dat het genoeg is om met de verdunning onder je kussen te slapen of een ander die aan isopathie doet en zegt dat het allemaal aan de vaccinaties ligt die je als kind hebt gekregen. Maar misschien voel je je beter om de raad op te volgen van bepaalde boeken die je gelezen hebt, of je hecht geloof aan anonieme ervaringsverhalen van onbekenden op internet die juist zeggen dat het homeopatische middel kanker op kan wekken....
De keus is eindeloos. Aangezien er niks bewezen is omdat wetenschappelijk onderzoek wordt afgedaan als niet geschikt en logica ook geen basis mag zijn voor beslissingen want er-is-nog-zoveel-meer-tussen-hemel-en-aarde, kan alles waar of onwaar zijn. Zo ook dat hooikoorts een symptoom is van een naderende burn-out. Uiteindelijk claimen homeopaten ook dat zij kanker heel goed kunnen genezen. Dus zelfs als dat carcinosum kanker bij je op zou wekken, waar ben je bang voor? Ze genezen het wel weer en ondertussen ben je een laag verder en kun je weer een andere homeopathische verdunning slikken.
Succes met je keuze.
Groetjes Primavera

Kari1

Kari1

04-09-2009 om 13:14

Geen antwoord

van Onno op de vraag hoe dat middel nou gemaakt wordt, iets wat ik echt zou willen weten voordat ik het in mijn mond stopte. Als ik zelf zoek vind ik:
"Carcinosinum is een homeopathisch geneesmiddel dat gemaakt is van verschillende kwaadaardige tumoren."
"The one-tumor-Carcinosinum, made with a mammary tumor of one woman…"
"The Nelson Carcinosinum (London) is made of the following different carcinomas: Carcinoma Adeno (stomach), Carcinoma Papillary (colon), Carcinoma Papillary (ovary), Carcinoma Papillary (uterus), Carcinoma (bowel), Carcinoma Co. (bowel), Carcinoma Co. (K) -(K is a composite of carcinomas supplied by Koch Light)- Carcinoma Scirrhus (mamma), Carcinoma Scirrhus (stomach), Carcinoma Squamous (pulm)."
"there are Carcinosinums made out of 58 different tumors…"
Hoe kóm je aan al die tumoren om carcinosinum te maken? Ik zie 2 mogelijkheden. Proefdieren met kanker opzadelen en dan maar oogsten (maar werken diertumoren ook bij mensen?). Of menselijk chirurgisch afval. (In 1 tekst gaat duidelijk over de borsttumor van 1 vrouw. Terwijl er ook nog eens veel verschillende borstkankers zijn.) En hoe komt zo'n homeopatische medicijnfabriek aan menselijk chirurgisch afval? Schimmige dealtjes met plaatselijke ziekenhuizen? Ik vind het allebei uitermate vreemd.
Kari

Guinevere

Guinevere

04-09-2009 om 17:07

Kari

Vergeet niet dat het homeopatisch is. Het is dus voldoende om een flesje water in de buurt van iemand zijn tumor rond te zwaaien, om zodoende een afdruk in het water te kunnen maken.

Yta Chalne

Yta Chalne

04-09-2009 om 17:21

Cool

Bizar, homeopathie. Is wel een idee, je tumor verpatsen aan een homeopathische fabriek, ben ik toch een soort van donor. Kunnen duizenden mensen mee geholpen worden, daar kan geen bloedtransfusie tegenop.

Maar 't zullen wel proefdieren zijn, lijkt me. Dat helpt zeker weten net zo goed (niet) als menselijke tumoren als ze gepotentieerd zijn.

Tirza G.

Tirza G.

04-09-2009 om 17:48

Kari

Die ene borsttumor, is dat niet die beroemde tumor van Helen huppeldepup (sorry, geheugen werkt even niet mee) die op kweek is gezet en die voor alle laboratoria ter wereld zo'n beetje beschikbaar is? Die ís eigenlijk al homeopatisch verdund.

Tirza

Kari1

Kari1

04-09-2009 om 20:43

Guinevere, dat zal het zijn. Wie zou zich lenen om de fabriek met een flesje bij zijn tumor te komen laten zwaaien? Maar misschien is dat zoals Tirza oppert ooit, lang geleden al eens gebeurd en wordt de verdunning van dat flesje gewoon steeds groter en groter. Voor zover ik heb begrepen werkt het middel dan steeds beter, geweldige oplossing.
Yta, geweldig! Idd het ultieme donorschap!
Kari

Kari1

Kari1

04-09-2009 om 20:46

Maar

als er proefdieren in het spel zijn...dan mogen ze daar van mij wat dierenbevrijdingsfronters heensturen...
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.