Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoofdpijn, heel vaak hoofdpijn

Ik heb zo ongeveer 2,5 week van de maand hoofdpijn.
Als ik ongesteld moet worden, als ik mijn eisprong heb. Als ik????

Heeel vaak in ieder geval.

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik 1,5 jaar geleden ben gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen.

Ik word er een beetje radeloos van; heeft er iemand tips/sdvies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-09-2010 om 20:47

Huisarts

Wat zegt de huisarts ervan?
En hoe zit het met je spanning? Zowel fysiek (nek/schouders) als geestelijk?

Regien

Regien

01-09-2010 om 22:57 Topicstarter

Guinevere

Huisarts heeft me een verwijsbrief voor de fysio gegeven. Daar ga ik naar toe als de hoofdpijn duidelijk uit mijn nek/schouders gekomen is, dat voel ik dan heel duidelijk.

Wat betreft geestelijke spanning: we willen graag een kindje en dat lukt jammergenoeg niet, levert me soms wel onrust op al is het nu minder. Ik werk in het onderwijs en dat kan heel druk zijn maar ik heb net 6 weken vakantie gehad en dat heeft de hoofdpijn ook niet doen verbeteren...

Zou ik nog eens naar de huisarts gaan? Kan het met een bepaald hormoon te maken hebben??

Huisarts

Bij de huisarts bleek dat wat ik altijd als spanningshoofdpijn had gezien, toch migraine was. De migraine medicijnen sloegen bij mij goed aan, dus ik ben er grotendeels vanaf.

De migraine diagnose werd overigens gesteld toen mijn hoofdpijn op de medicijnen (sumatriptan) bleek te reageren.

Het schijnt dat spanningshoofdpijn en migraine ook nog eens vaak samen voorkomen, om het ingewikkeld te maken.

Probeer ook eens paracetamol+cafeine tabletten van de drogist. Die helpen ook goed bij veel mensen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.