Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

23-05-2011 om 23:04

Hoofdpijn na hardlopen

Sinds 1,5 week ben ik aan het hardlopen. Het gaat allemaal nog heel rustig aan, met minuutjes rennen afgewisseld met wandelen. Nu krijg ik iedere keer tijdens en na het hardlopen hoofdpijn. Ik heb al gegoogeld, en kom verschillende info tegen. Het kan wijzen op een dreigende hartaanval, spierspanning in de nek, of te weinig drinken. Ik gok op de spierspanning, maar wat zou ik er dan tegen kunnen doen? Of moet ik toch naar de huisarts om mijn hart te laten nakijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien ff bellen

Geen idee of de ha idd een hartprobleem wil uitsluiten, daar kun je ff over bellen. Anders zou ik naar een sportmedisch arts (sma) gaan. Van de site van sma R'dam: "Ook andersoortige klachten die met sporten te maken hebben kunnen door de sportarts worden geanalyseerd. Denk bijvoorbeeld aan overtraining, prestatieverlies, hoofdpijn enz."
Vervelend zeg!

Puck

Puck

24-05-2011 om 09:09

Heb ik soms ook

Een heel enkel keertje heb ik het tijdens het hardlopen ook wel. Maar het trok daarna wel weer weg en ik heb me er nooit druk om gemaakt. Wat ik wel heb is als er flinke wind is dat ik daar hoofdpijn van krijg. Kan dat bij jou ook het geval zijn?
En als je je ongerust maakt: zoek zoals Anneque zegt een SMA op. Wordt door sommige verzekeraars ook vergoed.

Prada

Prada

24-05-2011 om 12:44

Hoogstwaarschijnlijk

gebrek aan conditie. En aangezien je pas sinds 1,5 week hardloopt....Uurtje van tevoren half litertje water drinken is voldoende. Grotere hoeveelheden vocht of aanvullingen zijn pas nodig bij het lopen van afstanden langer dan 10km. Volgens het tijdschrift Runners World schijnt een pakje chocomel prima te helpen herstellen na het hardlopen.

Muizemeis

Muizemeis

24-05-2011 om 19:51

Wat ik had

Ik heb dat heel erg gehad met fitness. Wat mij toen verteld werd was dat dat aan een gebrek aan koolhydraten kan liggen. Van te vroen pasta gerechten eten zou kunnen helpen. En dat hielp bij mij inderdaad heel goed, net als een banaan eten tijdens het sporten. Mischien is het bij jou ook zoiets onschuldigs.
Muizemeis

Vic

Vic

24-05-2011 om 22:45

Hooikoorts

Ik denk dat het hooikoorts is. Mijn hoofdpijn is nog steeds niet helemaal weg, en ik loop ook weer te snotteren en heb pijn in mijn kaken. Heel irritant!
Chocomel ga ik maar niet proberen. Ik reageer niet zo lekker op melkproducten en dat spul zit boordevol calorieën (die ik juist zo dapper probeer te verbranden).
Ik ga morgen wel even een afspraak met de huisarts maken voor wat advies. Mijn bloeddruk is te hoog, en ik wil dat toch even laten checken voor ik echt lang ga lopen.

Puck

Puck

24-05-2011 om 23:00

Vic

Wanneer je serieus met hardlopen aan de gang wilt blijven dan is het bij gezondheidsproblemen en -risico's helemaal niet onverstandig om een sport medisch advies te laten doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.