Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rafelkap

Rafelkap

16-01-2012 om 08:55

Hoort lichte misselijkheid bij stress?

Al een paar dagen heb ik last van een soort lichte misselijkheid (zonder overgeven). Het is weg als ik lig. Ik vraag me af of dit hoort bij stress of dat het een virusje is dat niet doorzet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

16-01-2012 om 09:13

Kan wel

stress kan zich op heel veel verschillende manieren uiten. Bij mij is het idd een misselijk gevoel, maar dan ben ik eigenlijk al een paar stappen over mijn grenzen gegaan.
Komt dat gevoel dan trek ik tegenwoordig al heel hard aan de rem en ga dingen schrappen in mijn agenda.

Maar het zou idd net zo goed een virusje kunnen zijn.

Puck

Puck

16-01-2012 om 12:22

O ja

Als kind was ik steevast de dag voor het schoolreisje of andere spannende dingen ziek met overgeven en al. Dus niet alleen licht misselijk, het kan veel heftiger.

Rafelkap

Rafelkap

16-01-2012 om 12:33

Ik denk

ook dat dat het is, ben ook erg moe al heb ik goed geslapen. Het is soms een tijdje minder.
Mm ok, en hoe kom ik ervanaf.. Behalve ontspannen, voorzover dat gaat (studiedag vandaag).
Ik wilde morgen eigenlijk gaan hardlopen, weet niet of dat een goed idee is als ik me zo voel.

amk

amk

16-01-2012 om 13:40

Wel doen

wel gaan hardlopen, maar dan met een lagere intensiteit. Geen zware training, maar lekker een sukkelloopje om je hoofd leeg te krijgen. Juist als ik gestrest ben ga ik sporten. Meestal zie ik daarna alles weer in een helder perspectief.

Ik gok op een virus

Ik herken misselijkheid - tot overgeven toe zelfs - inderdaad als symptoom van stress. Maar zelf heb ik dat al mijn hele leven en het is vooral bij acute stress. Is die weg, dan is ook de misselijkheid weg.

Nu wil ik best aannemen dat andere mensen weer misselijk kunnen worden van meer chronische stress, maar dan nog verbaast het mij dat jij dit nu kennelijk voor het eerst ervaart. Ben je nooit eerder enkele dagen misselijk geweest zonder duidelijk aanwijsbare reden?

Als dit echt voor het eerst is lijkt een virus mij waarschijnlijker.

Beterschap!

Temet

Rafelkap

Rafelkap

16-01-2012 om 15:21

Temet

Ik weet het gewoon niet, herken wel de vermoeidheid, niet zozeer de (zeer lichte) misselijkheid. Nouja, maakt niet uit wat het is, als het maar weer overgaat
Even fietsen vanmiddag deed me wel goed.

Puck

Puck

16-01-2012 om 16:44

Rafelkap

Als je gestressed bent is lekker even buiten zijn met fietsen, hardlopen of wandelen in de meeste gevallen een aanrader. Even je hoofd leefmaken in de wind werkt vaak prima. Zeker als je het idee hebt dat je klachten door stress komen kan dat geen kwaad en zou het wel een virusje zijn: dan kan het ook geen kwaad om op een lage intensiteit te gaan lopen.

Misschien gekke gedachte

maar zou je niet zwanger kunnen zijn?

Rafelkap

Rafelkap

17-01-2012 om 10:58

Zofia

Nee, ben net ongesteld geweest. Ik vrees dat het toch wel aan stress gerelateerd is, vooral ook omdat na even buiten fietsen of lopen het weer weg is en soms weer tijden weg is. Heb er ook niet zo last van.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-01-2012 om 21:35

Haha zofia

Dat was exact mijn eerste gedachte ook. Rafelkap, ik word juist draaierig als ik gestresst ben en even ga liggen. Ik herken het probleem dus niet, maar wens je een snelle oplossing toe.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.