Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alette

Alette

15-07-2009 om 13:53

Huid en ei-allergie

Even een moeilijke vraag. Mijn dochter is allergisch voor ei en ze heeft eczeem. Nu heb ik laatst gelezen dat een afgeleide stof van ei wel gebruikt wordt in sommige zeep en shampoo, ik had daar zelfs een hele lijst van gevonden.

Maar die lijst ben ik kwijt en google is hierin even geen vriend. Kent iemand een dergelijk overzicht, en waaar kan ik die vinden?

Het eczeem van mijn dochter is namelijk vooral op haar handen verergert sinds ze op school zit en daar vaak haar handen moet wassen (verf, zandbak) met een andere zeep dan thuis.

Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

15-07-2009 om 14:24

Pragmatisch

Je kunt lang gaan zoeken, je kunt ook gewoon je dochter vertellen dat ze voortaan andere zeep op school moet gebruiken (en zelf goede zeep meegeven). Als dat helpt, is het probleem opgelost.

Alette

Alette

16-07-2009 om 09:50

Nee tinus

dat lost het probleem niet op. Ik ben de namen van die ingredienten vergeten, een is een huppeltjeglubine of zo, maar ik kan dus ook niet de etiketten van shampoo en zeep thuis controleren, ingredienten veranderen nog al eens, dus ik heb die namen gewoon nodig. Ik zal eens kijken of google vandaag mijn vriend wil zijn.

Wendy2

Wendy2

16-07-2009 om 22:39

Naam en zandbak...

Bedoel je albumine?

Mijn dochter had ook zo'n last van haar handen en heeft inderdaad ook een kippeneiwitallergie. Alleen bleek het uiteindelijk een reactie op het spelen met zand te zijn. Zelfde reactie hebben we ook gehad van een schoonmaakmiddel. Na lang doorvragen bleek dat ze op de creche de tafels schoonmaakten en de kinderen dan hun handen op de natte tafels legden voor een spelletje o.i.d. of mee mochten helpen met poetsen.

Het hoeft de zeep dus niet te zijn. Overigens ben ik zelf zwaar allergisch voor Unicura...

Groetjes,

Wendy

Alette

Alette

23-07-2009 om 11:18

Gevonden!

Dank je Wendy, met die albumine erbij ben ik gaan zoeken en uitgekomen op de site van de universiteit van wageningen food-info.net waar je na enig zoeken een pdf lijst kunt vinden met vertalingen van ingedrienten naar bv. engels (heel veel talen, erg handig bij vakantie en voedselallergie).

Wendy2

Wendy2

23-07-2009 om 12:07

Fijn en vraagje...

Hoi Alette,

Fijn dat je het gevonden hebt. Wil je de link misschien even doorgeven? Hier ook allergieklanten en alle etiketten lezen...

Groetjes,

Wendy

Alette

Alette

23-07-2009 om 12:24

Link

http://www.food-info.net/allergy/nl-en.pdf

Dit is de lijst naar het engels vertaald. Voor meer ga je naar http://www.food-info.net/nl/index.htm, als je wat rondzoekt op de zeer informatieve site vind je de lijsten vanzelf wel.

Succes

amk

amk

23-07-2009 om 21:34

Idd goede site

ik gebruik 'm voor mijn werk en citeer 'm hier ook regelmatig.

Fijn te lezen dat meer mensen 'm nuttig vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.