Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Doenja

Doenja

12-10-2018 om 11:05

hulp komt maar niet op gang


Mari

Mari

17-11-2018 om 22:26

Doenja

Goed dat je een diagnose hebt, het is mij gebleken dat er nog niet zoveel hulp is in Nederland op het gebied van cptss.

Ik heb een online programma gedaan van deze psycholoog: Richard Grannon. Onder andere over complexe ptss. In het Engels complex ptsd. Het heeft mij geholpen Hier een filmpje:


https://www.youtube.com/watch?v=egIJIYqhqRQ&t=1716s

Wil je meer over hem weten of zijn programma volgen (speciaal voor degenen die met cluster-b, moeilijke mensen te maken hebben gehad: http://spartanlifecoach.com/

OokZo

OokZo

29-11-2018 om 13:52

Brainspotting

Doenja, mijn zoon is een tijd geleden goed geholpen met Brainspotting, een soort verbeterde, minder belastende versie van EMDR. Ik dacht dat het ook wat voor jou zou kunnen zijn.

In het kort:

Wat is Brainspotting

Brainspotting is een uitermate effectieve therapie voor verwerking van trauma en andere blokkades . Door middel van "Brainspotting" worden de neurofysiologische bronnen die samenhangen met lichamelijke of geestelijke blokkades , beschadigingen , dissociatie en pijn gelokaliseerd en geharmoniseerd , geïntegreerd en daarmee verwerkt waardoor het trauma of de blokkade zich oplost.

De voordelen van Brainspotting :
Laagdrempelig en voor alle leeftijden geschikt .
Effectief op een breed scala van aandoeningen zowel op lichamelijk als psychisch gebied .
Nadruk op neurofysiologie en minder accent op cognitie en verbale vermogens van cliënten .
Diep bereik in de bewuste en onderbewuste gebieden van de hersenen .
Geen noodzaak om over het probleem te kunnen of moeten praten .
Minder risico op her traumatisering .
Blijvend en diepgaand resultaat op het gebied van leven en performance .
Kortdurende interventieperiodes .

Meer info op brainspotting.be en brainspotting.nl

Doenja

Doenja

29-11-2018 om 18:10

Dank je

Ik zal dit eens bespreken met mijn behandelaar tijdens mijn ‘pappen en nathouden’ afspraak binnenkort. Is misschien wel iets. Als ik over een jaar of zo aan de beurt ben.

OokZo

OokZo

30-11-2018 om 11:37

België

Als je een jaar moet wachten, dan kom je naar België! Een behandeling kost 60 euro, valt hier onder psychotherapie, en kan dus waarschijnlijk vergoed worden. Je bent meestal binnen 2 weken aan de beurt. Op Brainspotting.be staat een lijst van behandelaars.

Mijn zoon was in een behandeling van zijn klachten af. Laat jij er eens 3 of 5 nodig hebben, dan is dat het toch dubbel en dwars waard?

Sancy

Sancy

30-11-2018 om 14:02

Doenja

C-PTSS, chronische depressie, dissociëren en persoonlijkheidsproblematiek staan op mijn lijstje. Voor het eerste kreeg ik EMDR, voor de rest CGT en schematherapie.

En ja, je bent zeker niet de enige die zich jarenlang heeft afgevraagd wat er in vredesnaam aan je mankeerde. Tegen mij werd gezegd: je bent echt de eerste niet die hulp zoekt en nodig heeft omdat de partner gewoon echt niet spoort.

HET LIGT NIET AAN JOU

Het is zó belangrijk om dat te horen, zo vaak als nodig is.

Mail me maar als je wilt, ik geef je graag de ruimte.

Liefs, Sancy ([email protected])

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.