Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Plukkie

Plukkie

18-04-2009 om 19:58

Iemand ervaring met haaruitval door te veel mannelijke hormonen?

Ik was bij een (nieuwe) kapper en die constateerde dat ik last heb van haaruitval. Dat wist ik al (een jaar of twee), ben ermee naar de huisarts en huidarts geweest. Maar het is niet duidelijk waar het door veroorzaakt wordt en er is dus ook geen oplossing. Het is niet steeds even erg. Mijn kapper zei dat het probleem ook hormonaal zou kunnen zijn. Namelijk veroorzaakt door te veel testosteron.
Nu vraag ik me dus af: Zijn er hier dames met ervaring? Komt het inderdaad voor, en als dat het probleem is: Wat zou ik eraan kunnen doen?

Plukkie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liesa

liesa

18-04-2009 om 21:43

Plukkie

De mirena heeft als bijwerking haaruitval. Gebruik je die toevallig?

De kans is klein, maar ik had er wel last van.

Of gebruik je andere medicijnen die haaruitval als bijwerking hebben?

Vic

Vic

18-04-2009 om 22:28

Alopecia androgenetica

Google eens op alopecia androgenetica. Dat is kaalheid bij vrouwen, veroorzaakt door (een teveel aan) mannelijke hormonen. Volgens mij is er niets aan te doen.

Pluksgewijs

Pluksgewijze haaruitval is nooit het gevolg van medicatie (hoorde ik laatst van een dermatoloog) dus als je niet een algehele uitdunning van het haar hebt, maar een vorm met plekken waarop het haar uitvalt (bijv. ronde plekken op het hoofd) dan is het een (haar/huid)aandoening (die bijv. ook tijdelijk op kan spelen (stress is berucht)

Plukkie

Plukkie

19-04-2009 om 12:18

Niet pluksgewijs

Een beetje een domme nick uitgekozen De haaruitval is niet pluksgewijs. Ik heb wel na het haren wassen of borstelen plukken losse haren, vandaar.
Mirena heb ik niet. Ik heb jarenlang de pil geslikt maar ben daar ongeveer een half jaar geleden mee gestopt. Dat lijkt dus ook geen invloed te hebben. Stress zou kunnen. Hoewel dat dan nog niet verklaard waarom het in sommige perioden erger is dan in andere. Alopecia androgenetica? Ik ga het opzoeken. Maar als daar niets aan te doen is dan hoop ik het niet!
Bedankt voor de reacties.

Plukkie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.