Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mientje

Mientje

16-02-2009 om 11:01

Ik ben zo bang...

Donderdag moet ik naar de KNO-arts. Ik heb al een jaar klachten in het keel/mong gebied, droge hoest, steeds een dikke tong, eten wat slecht zakt, moeilijk kunnen slikken. Laatste week komt er pijn in de keel bij, eigen speekstel niet weg kunnen slikken, lage koorts 38C, stem die veranderd is, lager gaan praten.
Natuurlijk heb ik gegoogled op alle symptomen en het zou net zou goed een flinke keelontsteking kunnen zijn. Maar ja, de andere klachten zijn al zo lang... Ik ben gewoon erg bang voor kanker, heb twee geliefden en vier vriendinnen aan kanker verloren. Ik voed mijn kind alleen op, ik ben zo bang...

Mientje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

16-02-2009 om 11:50

Mijn ervaring

is dat als je op internet naar symptonen zoekt je altijd uit komt op kanker. NIet doen dus.

niet bang proberen te zijn,

denk maar zo: als ik kanker blijk te hebben heb ik nog tijd genoeg om bang te zijn en verdriet te hebben.

Dus tot die tijd, heb je gewoon een keelontsteking of zijn je amandelen flink ontstoken. Kuurtje, of kleine ingreep en klaar!!
blijf rustig!!

greot, polly

angel3

angel3

16-02-2009 om 14:03

Neem iemand mee

Als je zo bang bent en in de war ervan neem dan iemand mee, zodat je daar wat steun aan hebt. Die persoon kan je ook helpen bij onduidelijkheden en de juiste vragen te stellen die je zelf dan vergeet door de stress..

Vooralsnog NIET van het slechte uitgaan inderdaad. Rustig blijven, komt tijd, komt raad.
Heel veel sterkte en laat even weten hoe het is gegaan.
Sterkte

Dropke

Dropke

16-02-2009 om 18:16

Angst

Niet bang zijn !! Tja zo werkt dat natuurlijk niet. Niet teveel gaan lezen op internet. Een tip die ik je wel even moet geven. Ik kreeg hem namelijk zelf ook. Je vergeet de positieve dingen, maar de enge verhalen onthoud je. Ik denk dat je nu hetzelfde voelt als ik. Lees mijn draadje hierboven maar eens. Angst ! Angst om je kinders in de steek te laten,

liefs Dropke

MLN

MLN

17-02-2009 om 13:54

Mientje

Ik voed mijn kind alleen op, ik ben zo bang...
Oh meid, wat kan ik me dat goed voorstellen. Ik wens je heel veel sterkte voor a.s. donderdag. Hopelijk heb je idd iemand die met je mee gaat. Zoiets moet je liever niet in je eentje gaan doen, want ook als het uiteindelijk allemaal meevalt dan is het fijn als je dat meteen met iemand kunt delen.
Enne...het is al eerder gezegd maar ik wil het nog een keer benadrukken: NIET gaan googlen op symptomen. Daar word je alleen maar ellendiger van, idd het negatieve blijft hangen en zelfs bij onschuldige klachten lijk je bijna op sterven na dood. Wat dat betreft vind ik persoonlijk internet GEEN zegen.

tonny

tonny

20-02-2009 om 09:12

Mientje, hoe is het?

Heeft het bezoek aan de arts je wat duidelijkheid opgeleverd?

Tonny

mama

mama

20-02-2009 om 09:16

Wie niet

hallo lieve mama,

ik hoop dat het nu beter gaat met jou. ik begrijp je heel goed. iedereen is bang van kanker en alleenstaande moeders iets meer. dat ben ik ook, angst af en toe en valt iedere keer mee.
veel liefs van een andere alleenstaande moeder.

Mientje

Mientje

20-02-2009 om 10:27

Ben ik weer

Sorry dat ik niet eerder reageerde maar het was een idiote week waarin ik ook nog 112 voor mijn kind heb moeten bellen (leek te stikken), per ambulance naar ziekenhuis het viel gelukkig mee uiteindelijk.
Goed gisteren KNO-arts viel gelukkig mee, ze zag niets dan rood opgezwollen weefsel in mijn keel maar geen tumoren oid. Nu nog een slikfoto voor mijn slokdarm, dat gebied vind ik nog enger maar de KNO-arts zag het niet zo somber in. Ze begreep me wel en vond me gelukkig niet alleen maar een hypochonder.
Ik voel me echt weer even opgelucht, oh wat was ik zenuwachtig.
Dank jullie wel voor je lieve reacties, dat steunt me echt, ik houd jullie op de hoogte!

Mientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.