Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik zweet snel en het stinkt


Goh, ik gebruik nooit deodorant. Gebruiken jullie dat allemaal altijd?

Ik vind dat ik nooit stink. Kip of ei? Ik douche ook niet overdreven veel, zeker niet dagelijks. (Tenzij erg warm of flink gesport) 

Overigens geen overgewicht hier, maar wel gehad, volgens mij zweette ik toen niet meer dan nu. 
Ook heb ik periodes in mijn leven beduidend ongezonder gegeten dan nu. Dat had z’n weerslag op een hoop in m’n lijf, maar volgens mij maakte het qua geur niet uit. (Hoewel je natuurlijk van jezelf niet alles ruikt) 

Wat ik wel doe is letten op stoffen van kleding. Je zult me zelden in polyester zien. 

Goh, leg je nou net niet of net wel een causaal verband.... ? Heeel subtiel of gewoon 'blunt'?

gr Angela

Huh Angela, heb je het tegen mij?

Zo ja, ik dacht dat ik duidelijk was; geen idee of er een causaal verband is, dat vraag ik me wel af dus. Blijkbaar vind je dat nogal dom? 
Ik verbaasde me vooral over gegeven dat deo blijkbaar als vanzelfsprekend wordt beschouwd, gezien de reacties in dit draadje.
En wilde dus even kwijt dat dus niet iedereen (ik dus dat zo ervaart. 

Dan is het koketteren met naïviteit. 

gr Angela

Wat ben je weer lekker negatief Angela.

In de bovenstaande link staan redenen en eventuele opties, hopelijk heb je er wat aan.

Stelle schreef op 30-06-2021 om 23:39:

Goh, ik gebruik nooit deodorant. Gebruiken jullie dat allemaal altijd?

Ik vind dat ik nooit stink. Kip of ei? Ik douche ook niet overdreven veel, zeker niet dagelijks. (Tenzij erg warm of flink gesport)

Overigens geen overgewicht hier, maar wel gehad, volgens mij zweette ik toen niet meer dan nu.
Ook heb ik periodes in mijn leven beduidend ongezonder gegeten dan nu. Dat had z’n weerslag op een hoop in m’n lijf, maar volgens mij maakte het qua geur niet uit. (Hoewel je natuurlijk van jezelf niet alles ruikt)

Wat ik wel doe is letten op stoffen van kleding. Je zult me zelden in polyester zien.

Het verschilt inderdaad erg per persoon.

Stelle ik gebruik ook niet dagelijks deodorant, ik zweet ook zelden. Alleen bij echt heet weer en na heel intensief sporten (bij licht intensief sporten niet)
Ik draag wel altijd katoen, maar dat is meer omdat ik synthetische stofjes over het algemeen niet mooi eruit vindt zien en het voelt niet prettig, dus ik kies daar niet vaak voor. En als ik online iets koop dan check ik het wel in de beschrijving, (in de winkel kan het prima voelen)
En ik begrijp beide commentaren van Angela ook niet eigenlijk.

Stampertjebloempje

Stampertjebloempje

06-09-2021 om 12:18 Topicstarter

Erg laat antwoord,  maar bedankt voor jullie reacties.  Ik ga eens kijken voor een antitranspirant. Ik denk dat overgewicht inderdaad ook mee speelt. 

De gouden tip: natriumbicarbonaat.
Je hand vochtig maken en het poeder onder je armen smeren. Je zweet niet minder, maar het ruikt nergens naar. 
Ik gebruik al jaren niks anders dan dit, aangezien dit het enige is wat echt goed werkt. En daarbij kost het ook nog eens heel weinig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.