Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

27-01-2016 om 22:42

Is borstgroei te remmen?


Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2018 om 14:55

Fransien

Ik neem het van je aan hoor , maar ik zit me nu toch af te vragen waarom een grotere cupmaat niet kan voor slagwerk of percussie. Ik heb H en ben 1.82, ik zie het probleem niet.

Ik kan me voorstellen dat het een hele verbetering was. Ik ben ook niet tégen een operatie op die leeftijd, maar alles moet dan wel genoemd worden, zodat er later geen onaangename verrassingen zijn.

Fransien

Fransien

10-08-2018 om 15:25

Drummen

Op het conservatorium wordt zo'n 8 uur per dag oefenen verwacht en slagwerk/percussie is lichamelijk behoorlijk zwaar. Je zit snel wat voorover gebogen.
Ik weet niet of jij wel eens achter een drumstel hebt gezeten (is leuk!) maar daarbij zitten borsten snel in de weg en in die houding krijg je snel last van je rug bij een flink gewicht aan de voorkant.
Vandaar dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2018 om 01:29

Fransien

Een drumstel zou ik minder leuk vinden, maar een jembe lijkt me helemaal geweldig.

De ervaring zal wel geleerd hebben dat een flinke boezem niet handig is bij slagwerk, toch vind ik het apart dat je daar niet zelf over mag beslissen. Er zijn wel meer beroepen die belastend kunnen zijn. Acht uur lang brood snijden en op de toonbank zetten bijvoorbeeld.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-08-2018 om 10:52

Waar lees jij Kaaskopje

Dat ze daar niet zelf over heeft mogen beslissen?

Langeafstandsdjembéën

Ik kan me voorstellen dat grote borsten danig in de weg zitten als je percussie speelt. Heen je die djembé tussen je knieën, kan je hem niet eens meer terugvinden omdat je boezem er voor/ boven hangt. Of dat je je conga's zo ver van je af moet zetten omdat je anders met je armen niet om je voorgevel hen kan.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2018 om 01:27

Ginny

Door jouw opmerking ben ik eerst maar weer even gaan lezen. Ik heb het denk ik anders opgevat dan er staat.

"Ze was toegelaten op het conservatorium op de afdeling slagwerk/percussie en had cup G (kledingmaat 36/38, bijna 1.80, dus ook niet te dik ofzo), dat ging hem niet worden met haar opleiding en toekomstige beroep. "

Ik haalde er in eerste instantie uit dat de opleiding vond dat het hem niet ging worden.

Fransien

Fransien

13-08-2018 om 11:28

eigen keuze

Het was haar eigen keuze, ze was aangenomen op het conservatorium, maar ze kreeg wel het advies om het te laten doen met de verzekering dat ze hoe dan ook aangenomen was ongeacht wat ze besloot.
Op basis van het advies van het conservatorium en haar huisarts heeft ze een doorverwijzing gekregen voor een borstverkleining op medische gronden.

Nu ik het nalees kon mijn tekst inderdaad anders opgevat worden dan ik bedoeld had.

Tango

Tango

13-08-2018 om 12:58

Dochter hier

Is ook 17 en heeft cupmaat 75 F. Ze is dus ook niet dik maar wel een grote cup. Ze wil ook graag een borstverkleining want ze vindt dat veel kleding haar niet mooi staat door haar grote borsten. Ze heeft ook wel een tijdje last gehad van rug en schouders, maar hoor haar daar nu niet meer over. Was ook een combinatie van zware borsten, geen goede bh en veel zittend werk achter de kassa. Vaak had ze na haar werk last. Inmiddels heeft ze een andere bijbaan waar ze voornamelijk staat. Dat gaat blijkbaar beter.
Ik wist niet dat een borstverkleining ook al kon onder de 18 jaar. Zal nog eens aan haar vragen of ze nog veel last heeft en anders wachten we tot haar 18e. Ik vind het ook best een heftige operatie.

Krisje

Krisje

13-08-2018 om 15:50

Ter lering en vermaak

Ik heb het hier al eerder uitgedragen, er bestaat niet zoiets als "een d-cup". 65 d is heel iets anders dan 85 d.

Lees dit eens https://superbra.nl/blogs/news/hoe-werken-bh-maten

Kleintje

Kleintje

13-08-2018 om 15:54

Inderdaad Krisje

Ik draag een 65-70D en ik heb echt geen grote borsten.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2018 om 02:06

Zere rug

Ik heb artrose in mijn rug, op schouderbladhoogte. Ik had als ik wat langer bij het aanrecht stond te snijden en dergelijke snel last van mijn rug, maar ook bij mijn borstbeen. Dat is ook één van de redenen waarom ik een borstverkleining heb aangevraagd. Daarnaast merkte ik dat mijn beenspieren niet veel kracht meer hadden en ben daarom naar fysiotherapie gegaan. Dat hielp al, maar ik ben na een poosje gestopt en aan fitness begonnen. En ik moet zeggen dat ik minder last van mijn rug heb. Ik heb zelfs gemerkt dat trainen, terwijl het ergens op mijn rug een beetje vast zat, de boel weer losmaakte. Dat hielp beter dan rustig aan doen, zoals ik de tussenliggende dagen had gedaan. Niet dat ik overal vanaf ben hoor. Ik heb zondag bij een concert gestaan en voelde dat toch weer in mijn rug, het is niet anders. Ik ben benieuwd of die klachten minder worden met minder gewicht aan de voorkant . Dus oefeningen om de spieren sterker te maken, vooral ook in de rug en buik, zijn extra aan te bevelen als je grote borsten hebt, vind ik. En een goede bh is zeker ook een must.

Wat de operatie betreft, zie ik niet zozeer tegen de operatie op, maar tegen het herstel. Ik kom af en toe verhalen tegen waar ik niet vrolijk van word. Maar ik laat me daar niet door ontmoedigen. Dat is van later zorg.

grote maat

mijn dochter is net 14 en heeft nu al een grotere bh maat dan dat ik zelf heb ze heeft nu al cup 85 d

Kleintje

Kleintje

04-09-2018 om 14:31

panty

Is je dochter heel lang? Want een ondermaat van 85 is best wel flink voor een 14-jarige. Tenzij ze natuurlijk heel lang is. Ik vraag me af of het ook niet een beetje aan haar gewicht ligt? Niet leuk om te horen en sorry als het niet aan de orde is, maar het enige wat je zelf aan je cupmaat kunt doen is afvallen. Binnen bepaalde beperkingen natuurlijk, daarna komt Kaaskopjes scenario in beeld.

Tango

Tango

04-09-2018 om 23:18

Lengte

De ondermaat (ik wist niet dat het zo heet hoor) heeft toch niets met lengte te maken, maar juist met de omtrek onder de borsten? 85 klinkt inderdaad als wat aan de stevige kant. Dochter hier heeft ook een grote cup maar wel maat 75. Ikzelf heb iets kleiner, maar ook 75.
Afvallen kan inderdaad nooit kwaad. Zelf ben ik ook wat kilo's kwijt en inderdaad ook wat borstomvang. Ik denk dat ik wel naar een cupje kleiner kan. Ga binnenkort maar eens even passen. Heb daar een hekel aan eigenlijk. Vond het wel makkelijk dat ik gewoon iedere keer hetzelfde model in dezelfde maat kon pakken.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2018 om 11:05

Vergelijking

Ik draag nog ondermaat 85, maar denk nu 80 te kunnen kopen. Ik ben lang, 182 cm en weeg nu 79,5-79,8. Een meisje van 14 met ondermaat 85 komt op mij dus ook over als 'een beetje stevig'. Dat is totaal niet schandelijk of zo, dat is dan voor nu het gegeven.

Als dochter slagwerk doet, vraag ik me spontaan ook af of een wat stevige omvang door spiermassa kan komen.

Blondie

Blondie

05-09-2018 om 11:08

Ondermaat

Heeft natuurlijk meer te maken met de omvang dan met de lengte. Maar vaak (niet altijd) is als je langer bent de omtrek ook groter, in verhouding dus. En verder heeft het ook te maken met je bouw. Ik ben niet heel lang, 1.74m, en ben ook niet dik, 70 kg (niet heel zwaar dus voor mijn lengte) maar heb wel een ondermaat van 85. En daarvan heb ik dan het laatste standje nodig.

Maar voor een meiske van 14 is het inderdaad een flinke maat ja. Vooral ook omdat bij omvang 85 een cup D echt een flinke cup is. Heb zelf cup B bij deze omvang en heb toch echt geen kleine borsten.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-09-2018 om 18:25

Lengte

Er zullen maar weinig lange vrouwen zijn die mijn omvang (65-70) hebben. Die zijn dan topmodel In zoverre klopt de suggestie dus wel.
O.t. Kaaskopje, ben je zoveel afgevallen?!

Len

Len

06-09-2018 om 15:20

Nog jonger

Hier een dochter van nog maar 13 met 60FF.
Hierbij is ze ook nog eens klein en tenger.
Ik hoop echt voor haar dat het hierbij blijft want lijkt me vreselijk.
Omdat ze er ook nog zo tenger bij is valt het niet mee om een goede BH voor haar te vinden, gelukkig hebben we pas een winkel gevonden waar ze heel goed is geholpen en waar ze echt op haar gemak was.

dat valt wel mee

kleintje
als vader en moeder lang zijn dan valt een onder bustemaat van 85
echt wel mee , 85 is helemaal niet zo veel hoor

moeder

moeder

11-09-2018 om 05:43

groot

zelf ben ik best wel groot en stevig , maar ik heb maar kleine borsten
ik heb 100 b

Leene

Leene

14-09-2018 om 00:06

vaak verkeerde maten

... ik heb wel eens ergens gelezen dat veel vrouwen de verkeerde maat dragen. Vaak een te grote omtrek en een te kleine cupmaat. Ik droeg altijd een 80 D toen ik puber was. Beha's zaten nooit goed. Ben 1.83 en woog toen 64 kg Maar er waren toen ( 30 jaar geleden gewoon geen andere maten) tot ik in Engeland ging wonen. Daar ben ik opnieuw opgemeten en bleek ik een 70 F te hebben. Heb nooit last van mijn borsten gehad. Toont ook niet heel groot. Als ik lees dat een meisje van 14 ondermaat 85 heeft lijkt ze toch wat overgewicht te hebben.Als dat niet zo is zou ik eens goed laten meten bij een winkel als superbra of zo.
Ik weeg nu 79 kg ( slik) en heb nog steeds geen omvang 85...maar 80.
Cupmaten op zich zeggen niets. In een cup maat 60 FF past evenveel water als in een cupmaat 75 D

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2018 om 09:43

Leene

Klopt, ik deed dat vroeger ook. Te grote ondermaat, te kleine cup. Daardoor trok de bh-band, hoe noem je dat?, altijd raar op op mijn rug en hing de boezem meer dan nodig was. Als de ondermaat goed is, daarbij moeten de haakjes in de éérste oogjes passen, dus niet in de laatste, moet vervolgens gekeken worden of de cup echt goed aansluit. Een cup groter die mooi zit, ziet er veel meer afgekleed uit dan een foute te kleine maat. Als je ijdel bent, kun je dus beter toegeven dat je een maatje groter nodig hebt .

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2018 om 09:46

Phryne

Ja, dat klopt. Inmiddels 24 kilo vergeleken met vorig jaar april.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2018 om 10:22

80 of 85

Toen mijn zus hoorde dat ik een omvangsmaat 85 droeg, viel ze bijna van verbazing om. Ik die zoveel zwaarder was dan zij en dan dezelfde omvang? Zij is zo'n 5 centimeter kleiner en nu nog 'maar' 10 kilo lichter. Ik kan nu dus waarschijnlijk 80 dragen, zij blijft kennelijk op die 85 steken.

Het scheelt echt hoe je gebouwd bent, mijn zus heeft altijd een wat rechtere taille gehad, dat zie je kennelijk terug in onze ondermaat. Bij mij is het direct onder de borsten best slank, wat daaronder gebeurt is minder fraai, maar daar wordt aan gewerkt.

Oh, mijn dochter flitste net even in de huiskamer en flitste ook meteen de deur uit, maar ik heb haar gevraagd wat haar ondermaat is. Ze dacht 70, ik had minder verwacht. Ze is zo'n 169 cm lang en 52 kilo. Geen topmodel, gewoon ondergewicht.

Ik vraag me opeens iets af,maar het zal wel nergens op slaan, zou het kunnen dat een goede omvangs-maat bij een goed gewicht, overeenkomt met je lichaamslengte - 100, tot een bepaalde lengte dan (BMI schijn je ook niet te moeten meten onder of boven een bepaalde lengte, dan gelden er andere regels)? Dochter is rond de 170 lang en ondermaat 70, ik rond de 180 en nu 80.

Kleintje

Kleintje

14-09-2018 om 10:30

Nee Kaaskopje

Zo simpel werkt het niet. Iemand van 1.70 kan smal of breed gebouwd zijn en rond of slank zijn. Ondermaat 70 is wel klein voor iemand van 1.70 m. Ik lijk qua bouw op jouw dochter, ik ben natuurlijk wel een (verouderd) topmodel (whahaha, not!). Ik draag een 70D en dat is geen standaardmaat, ik moet echt zoeken. Voor smalle dames met een grotere cupmaat dan ik moet dat pas echt lastig zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-09-2018 om 12:44

Langer

Mijn jongste dochter gaat richting 1,70 m en heeft ook 70D. Ze is pas 13 dus ik verwacht dat er nog wel wat groei in zit, zowel in cup als qua omvang. De oudste is een stuk kleiner, maar heeft wel omvangsmaat 75. Gewoon een heel andere bouw, niet dik maar wel kort en wat breder.
Als ik ons zie vind ik ons niet overdreven smal, ik kan me dus niet voorstellen dat gemiddeld in Nederland 80C is, maar daar kwam het wel op uit.

Kleintje

Kleintje

14-09-2018 om 18:32

Yes

Vandaag de proef op de som genomen, de uitkomst viel mee! Een mooie bh in de etalage gezien bij Princesse Tamtam (als merken noemen niet mag, haal de naam dan maar weg). Ik ben de winkel binnen gegaan, en jawel hoor, 70D is bij hun wel een standaardmaat. Yes, ik ben blij!

Rare bh-maat

De ondermaat correspondeert ook met de breedte van de cups. Ik heb 85A. Ik ben met een lengte van 180 en een gewicht van 72 kilo slank, maar ik heb een brede ribbenkast én brede borsten. Als ik een bandmaat 80 of 75 neem zitten de cups teveel op het midden van mijn lijf en puilt er aan de zijkant van alles uit. Toen ik 25 kilo zwaarder was had ik ook ondermaat 85 maar cup E. Nu zit de band wel wat lossig, maar echt steun heb je natuurlijk niet nodig met cupmaat A, Het is wel echt een moeilijke maat om te vinden.

skik

moeder

moeder

16-12-2018 om 18:36

ondermaat 85

ik weet niet wat iedereen hier te vertellen heeft over ondermaat 85

eigenlijk vraag ik me een beetje of jullie wel kunnen meten en zelf de goede bh maat dragen
ondermaat 85 is echt niet bijzonder hoor ! dat is alleen bijzonder als je een super slank model bent m dan haal je 85 niet maar anders valt dat echt best wel mee
als je volwassen bent , dan is een ondermaat van 100 toch ook heel normaal?
ik heb zelf 100 b en ben echt niet bijzonder dik hoor

grotere maat

waar ik wel een beetje moeite mee heb is dat mijn dochter nu al een grotere bh maat nodig heeft dan dat ik zelf heb,
dat is lastig als ik een bh moet kopen voor mijn dochter want dat doet ze nog niet zelf
meestal wordt er dan gedacht dat ik de hele verkeerde maat bh koop
wat ik ook lastig vind is - mijn dochter is ook aardig lang voor haar leeftijd - om een panty voor haar te kunnen kopen waar de benen lang genoeg van zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.