Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

20-06-2009 om 20:02

Is dit netelroos (foto kijken)

Sinizoon heeft weer iets raars... enorme grote jeukplekken op zijn rug, het is groot en gezwollen, eerst was het rood nu begint het bleker te worden. Verder dan jeuk geen andere symptoom. Ik zou liever geen gang naar de HAP willen maken, het lijkt op de foto's van netelroos wat ik op internet kan zien. Zijn er experts in de zaal?
http://www.mijnalbum.nl/Album=Y6BQ7REE
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

20-06-2009 om 20:10

Overduidelijk netelroos.

Ja, dat is netelroos.
Heeft hij iets gegeten dat hij anders niet eet of dat allergeen is ( denk aan vis,noten,tomaten,aardbeien,pinda,mosselen of andere schelpdieren ). Heb je ander wasmiddel, wasverzachter of verzorgingsmiddelen ?
M.

Jakiro

Jakiro

20-06-2009 om 20:40

Lijkt inderdaad enorm op netelroos

Beetje koelen en eventueel heb je nog wat van die calendulan zalf/lotion of mentholpoeder tegen jeuk (van waterpokken).
Door het krabben komt er meer histamine vrij en gaat het nog meer jeuken en wordt het groter.
Jakiro

Jakiro

Jakiro

20-06-2009 om 20:43

Het lijkt me meer (gezien de plek)

Dat het het labeltje van z'n shirt is. Of dat hij buiten gespeeld heeft en er is iets in z'n shirt gevallen.
Jakiro

Petra-

Petra-

20-06-2009 om 23:08

Ja denk het ook

hier had dochterlief dit van de week, hebben aerius voorgeschreven gekregen. En ja waarvan, het kan van alles, van voedsel tot stress....na een 3 dagen was het weer weg.

Rafelkap

Rafelkap

21-06-2009 om 09:33

Celebrations

Mijn zoontje krijgt soms uitslag van chocola, laatst had hij een stukje bonbonbloc gegeten, het duurde wel een week voor de uitslag weg was (in z'n gezicht, pukkeltjes), dus het kan ook van de celebrations komen, dan is het binnen een week weg.
Dat hij niet eerder allergisch reageerde op antibiotica zegt volgens mij niks.
Sterkte. Ga je er nog mee naar de huisarts of zie je het nog aan?

Als je al allergisch bezig bent

dan kan chocolade je net dat duwtje geven waardoor je netelroos krijgt. Hier was het de paashaas die mijn zoontje giga netelroos bezorgde na een winter vol exceem en huisstofallergie.

Dus ik weet niet of die paar celebrations voldoende waren.. de paashaas was zeker 50 gram.

Let op! Het is dan geen allergie voor chocolade. De chocolade verergert alleen de afgifte van histamines.

Jakiro

Jakiro

21-06-2009 om 12:04

Contact allergie

Als het alleen zo op de rug is en verder nergens, denk ik eerder dat het een contact allergie is/was. Komt het van iets wat je gegeten hebt, zal het eerder op gezicht en buik/borst verschijnen en kleinere plekken zijn.
Een hangertje van een ketting aan de achterkant ? Tegen een stoel aangezeten ? Beestje erin ?
Jakiro

Netelroos

ja daar ben ik nogal bekend mee, het komt en verdwijnt. Daarvoor heb ik antihistamine en in de periode dat ik het heel erg had heb ik alles laten staan waar ik op reageerde (voeding in mijn geval).

bij allergische reacties moet je simpelweg dat weghalen waar je allergisch op reageert.

En de ene anti histamine

is de ander niet.

Tirza G.

Tirza G.

21-06-2009 om 15:45

Ja!

De anesthesioloog en elke andere behandelaar dient dit te weten. Een allergische reactie treedt namelijk óók vrij makkelijk op bij latex en jodium. En dat wordt nou nét in de ziekenhuissetting veel gebruikt.

Tirza

Lou

Lou

21-06-2009 om 21:09

Kastanjet

Hoe oud is je dochter? Mijn dochter had hetzelfde tot een jaar of zes, maar dan met smeerkaas. Zitten vast wel een paar dezelfde ingrediënten in als in boter. Het ging vanzelf over (maar andere huidproblemen bleven of staken alsnog de kop op, zoals langdurige berg, zonne-allergie, koortslip en eczeem).

groet,

Lou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.