Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2008 om 11:28

Kennen jullie dit spul? Biofreeze

Dochterlief kwam met monstertjes biofreeze thuis uit de fysio-praktijk. Een of ander smeerseltje wat je op zere plekjes smeert bij spierpijn etc. Ik zit het foldertje te lezen, een hoop blabla, maar er staat dus ook in, dat deze blijvend koele gel zo heeeeeerlijk helpt bij spierpijn, artitis, reuma enzovoort. Dat lijkt me nou zó maf. Bij spierpijn werk je toch juist met wármte?
Wat zie ik verkeerd?
www.biofreeze.nl

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ardnax

Ardnax

10-10-2008 om 11:54

Je ziet niet zoveel verkeerd.

Het OPLOSSEN van pijnlijke spieren doe je met warmte. Je bevordert de doorbloeding, waardoor het weefsel aangezet wordt tot herstel. Doordat je herstelt wordt de pijn minder.
Het te lijf gaan van pijnlijke spieren doe je met kou. Je vermindert de zwelling, beperkt de bloedsomloop en daardoor heb je een lagere pijnervaring. Je lost het probleem echter niet op. Wat wel een positief effect heeft is dat je door minder pijn, je beter gaat bewegen, wat weer de doorbloeding bevordert, waardoor het herstel beter gaat.
Je krijgt dus eigenlijk hetzelfde effect als pijnbestrijding door bv diclofenac of ibuprofen in samenwerking met warmtetherapie.
Overigens, als bv-deskundige, zal er voor jouw vakgebied toch ook wel een gebruiksmogelijkheid voor dit spul zijn ? Of heb ik het nu helemaal mis en gebruiken jullie alleen warmtecompressen ? Nee toch ?
Grtz.
Ardnax

Ardnax

Ardnax

10-10-2008 om 16:12

Mieke

In dat geval slaag je met vlag en wimpel voor de potloodproef
Grtz.
Ardnax

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2008 om 19:47

Doos

De metalen kleurdoos van Caran d'Ache, je weet wel, met die 48 in kleur oplopende potloden. Díe proef bedoel je toch?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2008 om 19:48

Borsten en kou

Mwah, dit spul lijkt me niet zo geschikt voor bv-ende moeders. Er wordt inderdaad veel met warmte gewerkt bij bv, om zowel de bloedvaten als de melkkanalen te verwijden zodat de boel gaat strooooooomen. Maar deze monstertjes zitten in van die hatelijke metalige zakjes die je van boven open moet scheuren (met je tanden) en in de fysio-praktijk hebben ze het in een giga-fles. Ik zie me daar nog niet mee aan het bed staan

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.