Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Prulletje

Prulletje

05-01-2009 om 22:13

Kent iemand dit: overal steken bij griep/verkoudheid

Als ik flink verkouden word of griep krijg, dan heb ik bijna altijd op de eerste avond steken. Die steken heb ik in mijn hele bovenlichaam, en ze doen ontzettend pijn. Ik kan niet thuisbrengen of het spieren zijn of een bepaald orgaan, of...? Een beetje in beweging blijven en een warme douche helpt wel een beetje. Maar het is ontzettend vervelend. Een pijnstiller is niet echt een oplossing, want het duurt veel te lang voor die werkt.
De mensen in mijn omgeving kennen het niet. Herkent een van jullie het? Weet iemand wat ik bedoel? Ik wil graag weten wat het is en vooral hoe ik het kan voorkomen of genezen!

Prulletje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

Nee, ik ken het niet, maar het lijkt me wel erg vervelend. Ik hoop dat iemand anders je wel kan helpen!

Chantelle

Chantelle

06-01-2009 om 22:36

Mijn zoontje...

heeft in zijn buik vergrote lympheklieren als hij ziek is. Die steken ook verschrikkelijk. Hij kermt en krijst het dan uit. Het gaat aanvalsgewijs. Maar het is wel altijd op één plek.

Esc

Esc

07-01-2009 om 13:13

Ja hoor dat heb ik ook

Soms steken, soms een soort drukpijn op allerlei plekken, soms een soort golven, niet die koortsbibbers maar meer golven, kan het niet goed omschrijven. Maar dus ook vaak steken. Soms blijft het daarbij, en word ik niet ziek. Deze keer had ik 6 weken zo'n onbestemd gammel gevoel, en toen eindelijk ziek geworden. De eerste dag trekken die steken dan meteen weg.

Prulletje

Prulletje

11-01-2009 om 22:10

Esc (en anderen)

Bedankt voor jullie reactie's. Esc, het lijkt erop dat wij de enige twee in Nederland zijn
En jij weet dus ook niet wat het is en wat je eraan kunt doen. Jammer! Misschien toch eens aan de huisarts vragen als ik er toevallig ben.

Prulletje

Jun

Jun

12-01-2009 om 12:49

Mijn beredenering als leek

Als je extra inspant krijg je een steek in je zij, dat gevoel komt doordat je milt extra rode bloedcellen en je bloedbaan stuurt. Dat weet ik zeker.
Ik dacht dat die steken en ook de pijn in je botten in het begin van een flinke griep het sturen van witte bloedcellen vanuit het beenmerg of lymfe is.
Maar daar weet ik geen onderbouwingen voor. Misschien dat er hier iemand is met verstand van zaken?
Groetjes van Jun

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.