Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mariska S.

Mariska S.

03-12-2008 om 13:11

Kiespijn :-(

Een paar maanden terug heb ik bij mijn één na achterste kies, bovenin, een kroon gekregen. Eerder al was daar een wortelkanaalbehandeling gedaan, dus viel het hele kroon-gebeuren mee qua (na)pijn.
Nu heb ik sinds een paar dagen last van die kies, zo'n zeurend gevoel. Beetje raar, aangezien er geen wortel meer in zit. Maar nu is het gisteravond erger geworden. En nu ik wat tegen de kiezen druk, is het niet de kroon-kies, maar de kies erachter...
Ik heb inmiddels Nurofen ingenomen, heb zout gehaald (met zout water spoelen zou helpen?) maar ik kan maandag pas bij de tandarts terecht. Het is misschien te overbruggen, als ik alleen met de andere kant eet en pijnstillers neem. Maar heeft iemand nog een tip... of weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Groetjes, Mariska

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Grootmoeders tip

Ik weet niet uit ervaring of het helpt, maar een tip van oma is om een kruidnagel op de zere kies te leggen.

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2008 om 15:01

Ja hoor

De zenuw in de kies ernaast is ontstoken. Welkom in mijn wereld Flink Ibuprofen en paracetamol slikken en maandag hophop naar de tandarts. Kun je écht niet eerder? Bij zulke pijnklachten kan ik dezelfde dag meestal terecht.

Tirza

Mariska S.

Mariska S.

04-12-2008 om 10:30

Toch maar vervroegd

Met ibuprofen en zout water is het op zich te doen, maar dan moet ik ibuprofen blíjven slikken. Als hij uitgewerkt raakt voel ik die kies kloppen, kabom, kabom, kabom. Vooral afgelopen nacht erg irritant. Dus ik ga morgenochtend, nog voor het weekend dus. Als het in het weekend nóg erger wordt vind ik het helemáál niet leuk..! Bedankt voor de reacties!
Groetjes, Mariska

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2008 om 21:15

Als het klopt......

is het ontstoken. Veel sterkte morgen en vragen om lekker veel verdoving

Tirza

Verdoving

en in aanvulling op Tirza: als je nog wat voelt is er niet genoeg verdoofd. Ik las laatst een posting van iemand die dacht dat de verdoving er was om het ergste van de pijn af te halen. Nee hoor, verdoving is er om te zorgen dat je niks meer voelt (nou ja, het bewegen in je kaak voel je wel, maar geen pijn meer). Als iets nog pijnlijk aanvoelt moet er een spuitje bij. Even met het hoofd trekken en protesterende geluiden maken, dan komt het vanzelf goed.

Groeten,

Temet

Mariska S.

Mariska S.

05-12-2008 om 13:38

Bij de tandarts geweest

Hoera, mijn kies is in orde. En mijn zenuwen en wortels ook... maar waarschijnlijk heb ik de boel ontwricht door onbewust mijn kaken op elkaar te klemmen. Dat doe ik 's nachts (ik word wel eens met op elkaar geklemde kaken wakker, zit ik me net te bedenken). Maar overdags gebeurd het waarschijnlijk ook...
Ik heb nu moeten happen, voor een bitje, wat ik 's nachts moet gaan dragen. En de tandarts heeft een stukje van mijn kies afgeslepen, zodat hij niet meer zo ver uitsteekt. Alleen jammer dat ik nu nog niet van die pijn af ben Ach ja, kan ik ook niet zo veel snoepen deze tijd, met één kant kauwen gaat een stuk langzamer, kan ik je zeggen...!
Groetjes, Mariska

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.