Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annet

Annet

22-12-2009 om 22:15

Kind met vage ziekteverschijnselen

Mijn dochter van 12 is vanaf vorige week maandag niet helemaal lekker. Op die maandag kwam ze tijdens schooltijd ziek naar huis, verschijnselen: duizelig, algemene malaise, hoofdpijn, moe, etc. Geen koorts.
Op dinsdag is ze nog thuis gebleven. Ze was toen al veel beter. Op woensdag is ze weer naar school gegaan. Dit ging niet helemaal goed. Ze was doodmoe, weer duizelig en hoofdpijn. De rest van de week is ze thuis gebleven. Wat opviel is dat ze bij inspanning opnieuw duizelig werd. Zelf dacht ik aan een soort algemene vermoeidheid, samenhangend met het eerste jaar brugklas.
Na een rustig weekend, leek het vanaf maandag weer goed te gaan.
Vandaag had ze een hockeymiddag in de zaal. Ze is keeper dus zo vermoeiend is dat niet. Toch werd ze bij de derde wedstrijd opnieuw duizelig, hoofdpijn, moe, etc.
De klachten zijn wat vaag om nu al naar de dokter te gaan. Tenslotte heeft ze in de vakantie de tijd om bij te komen. Als de klachten aanhouden, wil ik begin volgende week met haar naar de huisarts.
Maar ik krijg graag tips waar ik op moet letten.
Zelf dacht ik aan lage bloeddruk, bloedarmoede, Pfeiffer.
Heeft er verder nog iemand ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan

Bloedarmoede, Pfeiffer, kan allemaal.
Heeft ze al haar eerste menstruatie gehad?

Plien

Plien

23-12-2009 om 16:49

Waar ik aan dacht

Zit ze niet stomweg tegen haar eerste menstruatie aan? Mijn oudste kon daar ook flink lamlendig van zijn, voor het dus werkelijk doorbrak ook al.
Maar inderdaad: even naar de huisarts, die is er niet alleen voor spoeddingen.

Annet

Annet

24-12-2009 om 16:39

Huisarts geweest

Hij heeft haar onderzocht en ondervraagd. De verwachting is dat ze nog een weekje rustig aan moet doen en dat het dan vanzelf overgaat. Mocht dat niet lukken, dan gaan we alsnog bloed prikken. Het formulier hebben we al meegekregen. Ze hoeft dan niet eerst terug naar de huisarts.
Huisarts dacht aan zelfde dingen als jullie (en ik). Pfeiffer lijkt uitgesloten na het lichamelijk onderzoek met de nadruk op 'lijkt'. Zeker ben je pas na bloedonderzoek.
Menstruatie lijkt het ook niet te zijn. Bloedarmoede past meer bij een meisje dat al wel menstrueert. De bloeddruk was inderdaad aan de lage kant maar niet verontrustend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.