Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Klachten na ooglidcorrectie


Bij wie ga je de correctie laten doen (of mogelijk heb je het inmiddels gedaan)?? Dank je!

ik heb ook een boven ooglidcorrectie laten doen in dezelfde kliniek in Maarssen in mei en heb ontzettend veel spijt van de operatie. Er is te veel huid en/of vet weggehaald. Mijn ogen zien er nu hol uit ik lijk wel 10 jaar ouder. Eind deze maand heb ik een afspraak en hoop ik dat Dr. Geerlings met een oplossing komt want ik zie er niet uit en durf gewoon niet eens meer in de spiegel te kijken. Wat ik heb begrepen is dat de enige oplossing fillers zijn, ik hoor graag of dit bij andere geholpen heeft en waar ik dit eventueel zou kunnen laten doen. 

helaas heb ik ook dezelfde ervaring in Maarssen. 3 Jaar geleden een ooglid boven laten doen. Mijn ogen lijken hol en wenkbrauwen zijn naar beneden gezakt… Contact opgenomen met kliniek maar die hebben hier een andere mening over. Ik heb echt spijt dat ik het laten doen heb…

ik heb 1,5 jaar geleden een boven ooglidcorrectie laten doen en ben ook niet tevreden over het resultaat. Het is niet lelijk en ook netjes gedaan, maar mijn ogen zijn veel ronder dan voorheen wat maakt dat ik jezelf niet meer terug zie in de spiegel. Ik heb nooit eerder zulke ogen gehad. Ook de ruimte tussen ogen en wenkbrauwen is kleiner wat maakt dat je er ineens heel anders uitziet.

Helaas is er bij de operatie teveel vet weggehaald waardoor er teveel zenuwen mee weggehaald zijn en ik blijvende schade heb. Mijn hoornvlies is gevoelloos geworden. Heb continu een soort van waas op.mijn oog en voelt alsof het heel erg opengesperd staat.
Mijn chirurg heeft dit nog nooit eerder meegemaakt. Kent iemand deze complicatie?
Groetjes Nadine

ik heb 4 weken geleden een bovenooglidcorrectie laten doen. Tot met met dag 5 na de operatie leek het goed te gaan. Vanaf dag 6 waren mijn oogleden erg ontstoken en dik. Mijn oogleden zijn ‘s ochtends nog steeds erg gezwollen en ik voel aan de buitenkant van de ooghoeken harde verdikkingen (naar ik aanneem littekenweefsel). Mijn litteken ziet er wel goed uit, maar voelt hard. Ook ziet mijn oogwit er rood uit en heb ik het gevoel alsof ik plakband op mijn oogleden heb. Al met al zou ik het nooit weer laten doen. Iedereen zegt dat het wel goed komt en dat hoop ik dan maar. Maar het risico zou ik er echt niet meer voor over hebben, heb het zwaar onderschat.

Hannie68 schreef op 10-10-2022 om 15:19:

ik heb 4 weken geleden een bovenooglidcorrectie laten doen. Tot met met dag 5 na de operatie leek het goed te gaan. Vanaf dag 6 waren mijn oogleden erg ontstoken en dik. Mijn oogleden zijn ‘s ochtends nog steeds erg gezwollen en ik voel aan de buitenkant van de ooghoeken harde verdikkingen (naar ik aanneem littekenweefsel). Mijn litteken ziet er wel goed uit, maar voelt hard. Ook ziet mijn oogwit er rood uit en heb ik het gevoel alsof ik plakband op mijn oogleden heb. Al met al zou ik het nooit weer laten doen. Iedereen zegt dat het wel goed komt en dat hoop ik dan maar. Maar het risico zou ik er echt niet meer voor over hebben, heb het zwaar onderschat.

Wat vervelend voor je. Dat littekenweefsel heb ik ook lang gevoeld, zelfs nadat de hechtdraad eruit was gehaald, maar nu is dat helemaal weg bij mij. Dus misschien gaat het nog weg. 
heb je de oogarts nog gebeld om te vragen of het normaal is wat jij nu meemaakt? 

Volgens mijn arts is het normaal en moet ik geduld hebben. Het is nu 6 weken geleden en ik zie de laatste weken weinig verandering. Wel voelt het iets minder strak, maar misschien is dat ook gewenning. Mijn oogleden zijn echter nog steeds elke ochtend gezwollen, wat in de loop vd dag afneemt als ik veel knijp met mijn ogen (was advies van de chirurg). Al met al nog niet blij helaas, niet dat het er lelijk uit ziet, maar ook zeker niet mooier. 

@ananiem hoe gaat het ondertussen? Is het beter geworden na de lipofilling?

Hoi EvelienB, 
Ik raad je aan om contact op te nemen met een letselschadeadvocaat en om een tucht klacht in te dienen tegen deze arts.

Ik vind het heel goed van je dat je op deze manier toch mensen probeert te waarschuwen en vind het heel erg voor je dat je dit hebt moeten ervaren. Je gaat er toch vanuit dat je naar een professional gaat toch? Sterkte en hopelijk kan je deze man laten stoppen met wat hij doet 

Wat vervelend en naar om te horen. Hopelijk word het nu beter. Ze kunnen tegenwoordig veel. Veel sterkte ermee.

ik heb ook een strengetje gekregen na mijn ooglidcorrectie in mijn binnenooghoek.
Kan dit vanzelf verdwijnen?

ja! heb je wel van die speciale zalf gebruikt tegen littekenweefsel?

nee, dat was niet nodig, zei de arts

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.