Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kloofjes

Mijn dochter van 9 heeft al jaren veel last van kloven en kloofjes in haar voeten, tussen de tenen en onder de grote teen op de bal van de voet ongeveer. Soms wel 5 in 1 voet! Bij vorst of juist bij warm en/of droog weer (wind). Kortom bijna het hele jaar. Zij had als baby,klein kind eczeem en is daar gelukkig allang overheen gegroeid, maar ze heeft nog altijd een extreem droge huid over haar hele lichaam. Vandaar dat ze snel kloofjes krijgt denk ik.
Het enige dat verlichting geeft is 's avonds in sodabadje en dan heel dik vaseline erop pleister erop sokjes aan. Dan is het 's morgens wat zacht en minder pijnlijk en langzaam geneest zo'n kloofje dan. Klovenzalven helpen niet en iets anders weet ik niet.
Heeft iemand een bruikbare tip voor me? Laatst kon ze echt bijna niet meer lopen van de pijn, en ze is een echte bikkel die niet snel klaagt over pijntjes.
Uiteraard hebben we ook al een rits zalven/cremes in huis gehad ivm de droge huid, maar tot nu toe werkt niets beter dan vaseline of een vaselinemengsel dat makkerlijker smeert. Hopelijk heeft iemand hier nog een ideetje.

groetjes,

Pilsje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Revamil honingzalf

http://www.perfectehuid.nl/productsite/revamilwondgel/veelgesteldevragen.htm
hier goede ervaring met honingzalf.
Verzacht erg snel en bevordert de wondgenezing. (nee, ik heb er geen aandelen in, helaas)

Calendulan

calendulan al geprobeerd? En uierzalf?
Hier 'had' oudste ook een erg droge huid en vaak kloofjes. Vasaline hielp wel, maar vlekte erg (op beddegoed e.d.) en op een gegeven moment ging ze zich ook schamen voor haar 'glanzende' uiterlijk. We gebruikten hoofdzakelijk calendulan (van vsm) en als het écht erg was 's avonds uierzalf.
Nu is het niet meer nodig, door de hormomen (is 15 nu) is haar huid 'vetter' geworden dus niet meer zo droog, alleen als het extreem droog weer is smeert ze zich nog wel eens in.
groeten albana

Huid/sarts

Misschien ook even langs bij huisarts of dermatoloog?
Bij een hardnekkige schimmel kun je ook kloofjes krijgen en een erg droge en zwakke huid is toch ook wat gevoeliger voor schimmels.

pilsje

pilsje

02-06-2009 om 22:38 Topicstarter

Dank jullie wel

voor de snelle reacties.
Die honingzalf lijkt me het proberen wel waard, dus eerst eens proberen een recept van de huisarts los te peuteren. Calendulan heb ik in huis, kan ik inderdaad wel weer eens proberen.
En als deze dingen niet helpen dan is het denk ik inderdaad zinvol om toch een keer een arts of liever een dermatoloog te raadplegen. Dus eerst even kijken of jullie tips helpen, zoniet kan ik altijd nog naar een arts.
Nogmaals bedankt dames.

groetjes,

Pilsje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.