Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

nuniet

nuniet

15-08-2009 om 22:00

Knobbeltje, bang voor punctie

Aanstaande dinsdag moet ik helaas naar de mamapoli, omdat ik een knobbeltje in mijn borst heb. Er worden een mammografie, echografie en een punctie gedaan. Nu ben ik vooral bang voor de punctie, met name omdat ik het gevoel heb dat, mocht het een kwaadaardig knobbeltje zijn, het kwaadaardige door de punctie zich juist zal verspreiden, omdat het kapot gaat. Waarom niet gewoon het knobbeltje in zijn geheel meteen verwijderen? Kan iemand hier iets over zeggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Xuan

Xuan

15-08-2009 om 22:36

Nuniet

Ik moet donderdag a.s. naar de mammacare. Het antwoord op je vraag weet ik niet. Maar ik neem aan dat je die dinsdag kunt stellen voor ze evt. een punctie gaan doen. Veel sterkte!

mamavogel

mamavogel

16-08-2009 om 19:05

Punctie

Ik heb deze punctie ook gehad en zover ik weet gaat het altijd op deze manier. Ik denk niet dat het kwaad kan. Mocht het kwaadaardig zijn lijkt het me niet dat het er door gaat groeien.
Zo en zo word het als het niet goed is zo snel mogelijk weg gehaald.
Maar misschien kan je je vraag beter op de site van de amazones stellen http://www.de-amazones.nl/welkom.html
daar weten ze er veel meer van.

Nuniet en Xuan allebei veel sterkte komende week.

Petra-

Petra-

16-08-2009 om 20:44

Sterkte voor nuniet en xuan

Dit traject door is zenuwslopend, maar bij mij hebben ze het idd al meerdere keren zo gedaan, mammografie, echo en dan een punctie.

Sterkte!!!

Xuan

Xuan

16-08-2009 om 22:21

Mamavogel en petra

Een paar draadje hierboven heb ik een vraag gesteld over iemand meenemen en de uitslag krijgen. Misschien willen jullie kijken of je daar nog iets over kunt zeggen.

lottie

lottie

17-08-2009 om 12:27

Ik snap dat ook niet zo goed.

Maar ik vraag me ook af als er een punctie uit genomen wordt dan verspreidt zich dat mijns inziens ook, maar ja ik ben helaas geen dokter, maar het kan zelfs via de bloedbaan verder gaan. Ik hoop voor je dat het goed is en dat het niet zo is zoals jij en ik denken. Er worden denk ik dagelijks tig puncties genomen, anders zouden ze dat toch ook niet op die manier doen, lijkt me... Sterkte!

nuniet

nuniet

17-08-2009 om 17:38

Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal inderdaad voor de punctie zelf mijn vragen erover op tafel leggen, dat lijkt me het beste. Morgen ga ik dus naar de mammapoli, ik heb er eigenlijk een slecht gevoel over, ben erg bang dat het niet goed zit. Xuan, ik begrijp dat we helaas in hetzelfde schuitje zitten en dat jij donderdag moet. Ik wens je alles goeds ermee. Ik herken het heen en weer slingeren dat je beschrijft. Over wel of niet iemand meenemen heb ik in het draadje hierboven nog even wat gezet.

Xuan

Xuan

17-08-2009 om 23:57

Nuniet

Heel veel sterkte morgen (bijna vandaag). Ik zal aan je denken en heel veel voor je duimen. Ik heb vanmiddag een aantal sites bezocht (niet te veel want als ik me er in ga verdiepen word ik helemaal gestresst) en daarin las ik dat een punctie nodig is als ze iets verdachts vinden en dat ze dan wat weefsel nodig hebben om verder te onderzoeken. Ik heb niet 't gevoel dat je met een punctie extra risico's loopt maar wel vragen hoor. Jij wilt 't weten dan mogen zij 't vertellen. Ik vermoed dat ik wel bij die punctie uit zal komen en dan hopen, hopen, hopen dat 't meevalt. Als je 't op kunt brengen, laat 't dan ff weten. Wil je liever een mailadres dan maak ik er wel eentje bij.

lottie

lottie

18-08-2009 om 09:28

In gedachten...

ben ik vandaag bij je. Ik herken het erg goed om met dit soort onderzoeken alleen te gaan. Ik heb het gevoel als er iemand bij me is dat ik daar ook nog mee bezig moet zijn, ik zie het vaak niet als steun maar als extra belasting. Maar zo zit ik gewoon in elkaar, als kind al wilde ik graag alleen naar de tandarts bijv. Ik hoop dat het meevalt en dat het loosalarm is! Heel veel sterkte vandaag, denk aan je!

PS Dit schiet met nog even te binnen: Ik weet nog wel van mijn ex-schoonzus dat die ook alleen (met baby in maxicosi) voor de onderzoeken ging, maar dus niet meer terug naar huis mocht rijden na de punctie, maar ik weet niet of dat altijd zo is.

mamavogel

mamavogel

18-08-2009 om 10:38

Nuniet

Heel veel sterkte vandaag

Ik hoop dat je snel de uitslag krijg. Want ik weet dat vooral dat wachten heel zenuwslopend is.

mamavogel

nuniet

nuniet

19-08-2009 om 13:27

Hoe het ging - en xuan

Pfff.. hier een heel grote opluchting. Ik blijk maar liefst drie knobbeltjes te hebben, maar het zijn alledrie onschuldige cystes. Volgens de chirurg is er geen reden om ze te verwijderen en ook geen gevaar dat ze kwaadaardig worden. Er is echt een gewicht van me afgenomen, zo voelt het.
De dag is prima verlopen, veel wachten, maar niet onprettig. Ik bleek God zij dank de punctie, waar ik bang voor was, niet te hoeven, omdat mammografie en echografie genoeg uitsluitsel gaven.
Veel dank voor jullie support en, Xuan, heel, heel veel sterkte morgen, houd moed.

Xuan

Xuan

19-08-2009 om 17:20

Nuniet

Hartstikke fijn dat er niets erg is gevonden, oh wat zul je blij zijn. Ik hoop dat ik morgenavond met je mee kan juichen. Duim maar voor me.

nuniet

nuniet

19-08-2009 om 22:07

Xuan

Ik duim voor je!

nuniet

nuniet

21-08-2009 om 21:17

Xuan?

Hoe gaat het met je?

Xuan

Xuan

22-08-2009 om 20:10

Dinsdag

Ik moet dinsdag a.s. terugkomen. Dan spreek ik de chirurg en die moet bekijken of 'n punctie nodig is maar hoogstwaarschijnlijk hoeft dat niet. Sorry voor de late reactie, eerst was ik bij m'n schoonouders zonder internet en vervolgens heb ik 24 uur geslapen. Ik was ontzettend moe van 't slechte slapen en de warmte.

nuniet

nuniet

24-08-2009 om 18:21

Xuan

Xuan, veel sterkte voor morgen, toi toi!

Xuan

Xuan

25-08-2009 om 22:30

Nuniet

Geen punctie! Ik moet wel over een half jaar terugkomen voor de zekerheid. Zo, dat hebben we weer gehad.

nuniet

nuniet

26-08-2009 om 20:54

Xuan

Xuan, dat is fijn! Maarre.. er bekruipen me toch wat vragen. Waarom geen punctie, maar wel voor de zekerheid terugkomen? Klinkt me niet helemaal logisch in de oren -kan aan mij liggen, maar is het je wel klipperklaar uitgelegd?

Xuan

Xuan

26-08-2009 om 23:00

Nuniet

Ik had volgens arts erg onrustige borsten, later zei hij cystieuze borsten Een cyste hadden ze problemen mee, die willen ze in de gaten houden. Maar het waren volgens de chirurg wel zeker cystes. Dus daar hou ik 't dan maar op. Welke knappe kop gaat er nu eens 'n vrouwvriendelijk mammografie-apparaat uitvinden? Wordt hoog tijd.

nuniet

nuniet

28-08-2009 om 15:59

Nou, zeg dat wel!

8%@%$@@#@! Inderdaad, het is bijna mensonterend zo'n mammografie! Ik vind het erg pijnlijk en je staat er ook nog zo beroerd bij, vind ik.
Maar goed, Xuan, veel succes verder! Je gezondheid is toch wel alles, daar ben ik me nu weer enorm bewust van geworden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.