Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Koemelk allergie

Onze dochter is al jaren aan het sukkelen met haar gezondheid (veel koorts, pijn in benen enz) Nu zijn wij doorgestuurd naar een kinderearts en die heeft een hele uitgebreide bloedtest gedaan. en daar is uitgekomen dat er allergie speelt (zeer waarschijnlijk voor koemelk) We moeten nu een koemelk vrij dieet gaan proberen. Uiteraard geen melk, yogo enz. maar wellicht heeft iemand nog tips over dingen waar melk inzit zonder dat je dit zou verwachten. en welke vervangers zijn goed zodat ze wel gewoon haar calcium binnen krijgt.

Alvast bedankt voor het meedenken.
gr Aapie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

19-05-2010 om 19:04

Huh?

Terug naar de kinderarts zou ik zeggen! Het lijkt me dat hierbij wat meer begeleiding voor jullie nodig is. Vreemd dat de KA jullie naar huis stuurt met de mededeling: ga maar een koemelk vrij dieet volgen. Daar mag bij een kind dat al gewend is gewoon met de pot mee te eten (zeker in het begin) wel begeleiding door een diëtist bij.
Kari

Puck

Puck

19-05-2010 om 20:39

Zelfde idee als kari

Ik vind het ook een beetje vreemde gang van zaken. En verder kun je beginnen met zelf etiketten lezen. Koemelk of delen ervan zitten in heel veel produkten, ook daar waar je het helemaal niet zou verwachten. En verder idd een diëtist inschakelen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-05-2010 om 22:00

Sluit me aan bij de voorgangers, wel een tip:

In brood zit broodverbeteraar, gemaakt van koemelk. Biologisch brood is zonder melk. Let ook op worst, kan vaak iets van koemelk in zitten. Pure chocolade is vaak koemelk-vrij.

Dieetist

heb je zeker nodig, mijn dochter heeft het ook gehad en toen de diagnose kwam had ik meteen een verwijzing naar de dieetist, dit was echt fijn en nodig omdat je aan veel dingen moet denken en zij helpt je daarbij. Zij heeft ook mee geholpen het eten weer op te bouwen toen ze wat ouder was om te kijken hoe ze reageert.
krulleke

Bastet

Bastet

20-05-2010 om 07:16

Dietiste

Hup,naar de dietiste,ik weet uit ervaring dat er meer bij komt kijken dan je denkt.Handige lijsten zijn deze:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingscentrum/nieuws/merkartikelenlijsten.aspx
Als een vodingsmiddel op deze lijst staat,kan je kind het eten.
groetjes,Bastet

debby pronk

debby pronk

20-05-2010 om 07:37

Mail me maar

hoi aapie,

mail me maar nik heb een kind die volledig koemelk vrij moet eten..(mag alleen soya producten)

dus ik kan je echt een heel eind op weg helpen ..
zitten er al 8 jaar in dus ervaring genoeg!!

groetjes

debby

debbypronkapestaartjehotmailpuntcom

Diëtist inderdaad

En vergeet niet dat "koemelk" twee allergene componenenten heeft. Is de allergie voor koemelkeiwit of is het lactose-intolerantie? Dat is wel van belang voor het etiketlezen.

Bastet

Bastet

20-05-2010 om 11:16

En kijk uit....

En als je soya overweegt,doe dat voorzichtig,veel kinderen bouwen anders alsnog een intolerantie of allergie op voor soya.
bastet

Aapie

Aapie

21-05-2010 om 00:30 Topicstarter

Bedankt allemaal.

Bedankt voor jullie tips.
Ik heb via de huisarts vandaag een doorverwijzing voor een dieetiste gekregen dus daar gaan we eerst naartoe.
Ik hoop zo dat ons meisje zich snel beter gaat voelen.

bedankt
gr Aapie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.