Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tiepmiep

Tiepmiep

24-11-2012 om 22:33

Koolhydraat-arm dieet, werkt dat?

Mij is een koolhydraat-arm dieet aangeraden.
Iemand ervaringen hiermee? Dat is toch een heel andere insteek dan Sonja Bakker of Weight Watchers?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

28-11-2012 om 09:18

Brood en haaruitval

http://www.leeftijdlozeschoonheid.nl/Artikel/D%C3%A9-2-oorzaken-van-haaruitval-bij-vrouwen---en-15-oplossingen-A108.php
FWIW het is de eerste link die ik vond, maar haaruitval wordt meteen gelinkt aan afvallen in het algemeen, en ijzertekort.

Ginny, no hard feelings

Ik snap nu dat jij een koolhydraatarm dieet gebruikt als opstapje naar een ander gezonder eetpatroon en dat je niet 'veroordeeld' bent tot een levenlang geen aardappels, pasta en brood

Meer algemeen, ik heb nu een gezond bmi, maar ik heb ook wel eens in de oranje zone gezeten. Ik ben echter altijd bang geweest dat de stap naar het volgen van een dieet het begin is van een levenlang jojo'en daarom ben ik er nooit aan begonnen.

Als mensen met licht overgewicht beginnen over 100% maaltijdvervangers of bijvoorbeeld dat acupunctuurdieet gaan bij mij eerlijk gezegd de alarmbellen rinkelen. Als je zoals Groentje 65 kilo kwijt moet, kan ik me echter voorstellen dat daarvoor drastische maatregelen nodig zijn.

Chris

amk

amk

29-11-2012 om 20:07

Wel met koolhydraten maar zonder brood

ik heb vaak een zelf gemaakte salade mee als lunch. Nauwelijks brood, dat vind ik niet zo lekker. En dan in de winter een thermoskan met lekkere zelfgemaakte maaltijdsoep.

bibi63

bibi63

29-11-2012 om 21:18

Knurf

Je kunt op vele manieren een soort salade maken:
met gerookte kip, of gerookte zalm, of eitje, of makreel, of tonijn uit blik enz enz, aangevuld met bijv. wat cherrytomaatjes, advocado, komkommer, rucola/veldsla, noten, blokjes kaas enz enz. Dan evt. een dressing erbij. Variate genoeg.
Gr. Bibi

Knurf

koolhydratenbeperkt dieet, dat komt tegenwoordig zo vaak voor. Het zou me niets verbazen als mensen ook bij jou op kantoor in de middag iets in de magnetron gooien. Soep bijvoorbeeld. Of een restje van de vorige dag. Bij ons gebeurt dat wel in ieder geval!

Ik zou een keer voor inspiratie bij de collega's in de bakjes kijken, kortom.

amk

amk

30-11-2012 om 09:36

Blijft prima die salade

het is vaak een restje pasta of couscous van de vorige dag dat ik even aan maak met wat dressing en bv zongedroogde tomaatjes of verse tomaatjes.

Of ik maak zelf een huzarensalade met allerlei restjes.

Ijsbergsla verlept ook nauwelijks. Ik gebruik de koelkast op het werk niet. Ding staat te warm en er staan ook allerlei samples in die er niet in thuis horen.

Brianna F

Brianna F

30-11-2012 om 09:41

Amk

Pasta of huzarensalade is dus niet koolhydraatarm.

amk

amk

30-11-2012 om 10:17

Brianna

dat zei ik al in mijn eerste bericht in deze draad.
Knurf eet ook niet koolhydraat arm die eet gewoon brood.

Toelichting

Thuis maak ik altijd een vegetarische salade.
Op mijn werk eet ik wel een boterham, maar daarnaast kwark met fruit (ongezoet) of een rest avondeten. Verder heb ik veel rauwkost bij me. Mijn kamergenoot kookt soep voor een week vooruit, vooral omdat hij zout moet mijden van de dokter, maar daarmee kan je dus ook uit de voeten als je koolhydraten wilt terugbrengen.

ilonka

ilonka

30-11-2012 om 13:45

Sla

als je je sla en tomaat én komkommer etc in 1bakje bij elkaar doet, wordt het vaak toch wel slap/snotterig *bleh*.

Ik neem altijd 2 bakjes mee; de grotere (diepvriesbakje) met een slasoort. Een kleinere met de "natte" dingen (komkommer, tomaat, fetakaas, ei etc)

Als het lunchtijd is gooi ik de inhoud van de kleine, bij de grote; deksel erop; schudden; vorkje pakken en eten.
Neem ook dan bijvoorbeeld 2 roggecrackers mee (en evt nog een plakje kipfilet voor erop ofzo)

Totaal geen honger doordat je meer eiwitten en minder koolhydraten eet.
En nee....echt niet zo moeilijk. Doe het nu zo'n 3 jaar (als is het sinds de zomer even wat minder, maar in januari ga ik beslist weer 100%)

Rafelkap

Rafelkap

30-11-2012 om 19:23

Amk

salade met restje pasta is toch ook gewoon met koolhydraten??? Dan kan je toch net zo goed een boterham eten??

amk

amk

30-11-2012 om 19:41

Rafelkap

echt niet. Brood is veel minder lekker dan een zelf gemaakte pastasalade.
Ik eet niet zonder koolhydraten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-11-2012 om 19:43

Kant en klare maaltijdsalade

bv van de AH. En dan skip ik de onderste laag uit de bak: de pasta's, mie's en aardappelen. Blijft over een lekkere, goed gevulde salade. Kant en klaar en goed te eten.

amk

amk

01-12-2012 om 08:56

Knurf

Brood kan heel lekker zijn, kaas ook. Maar kaas op brood vind ik echt vreselijk. Net als plakjes vleeswaar op brood.
Ik wil al een tijd weer heerlijk notenbrood halen maar gun me geen tijd om naar Ekoplaza te fietsen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-12-2012 om 14:32

Duur...

Tja ach, het is de mix hè.

Verder lijkt iedere dag zo'n salade me ook wel een beetje veel van het goede. Ik wissel dus af. Gebakken eitje, wat groenten, een zelfgemaakte salade, een kant en klare salade, een goed gevuld soepje. En zou kom je de week wel door.

Al met al zal het denk ik wel op het zelfde neer komen, zeker als ik de gemiste koekjes, snoepjes en ijsjes meeneem in de berekening.

Brianna F

Brianna F

01-12-2012 om 16:19

Broodliefhebbers

Er bestaat koolhydraatarm brood. de jumbo verkoopt dat o.a. en die is goed te eten volgens huisgenoten. Ikzelf eet geen brood of aardappelen of pasta,s. Vind ik gewoon niet lekker.

Inge M

Inge M

01-12-2012 om 19:43

Lunchvoorbeeld

HIer vaak volle kwark of griekse yoghurt met daar doorheen stukjes framboos (ingevroren versie van AH is erg lekker). In een apart bakje neem ik dat geroostere stukjes noten/pitten mee (zoals amandelen, pompoenpitten, pijnboompitten, zonnebloempitten en lijnzaad). Dat mengstel rooster ik in grote voorraad.
Inhoud van bakje gaat op laatste moment door de kwark heen. Dit is een makkelijk klaar te maken lunch en zeer smakelijk en voedzaam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.