Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Koortsachtig

Koortsachtig

19-03-2013 om 21:04

Koorts en ijlen?

Zoon van 11 heeft sinds een dag of 2 koorts. Vanmorgen zag hij zichzelf heel groot en de kamer heel klein en later hoorde hij muziek of zoiets in zijn hoofd. Nu bij het naar bed brengen weer dat geluid, tot 2x toe. Hij vindt het eng, hij kan niet goed verwoorden wat hij hoort en het mixt met de geluiden die in de rest van het huis te horen zijn.

Wat moet ik doen of zeggen bij de volgende keer want ik heb mijn hele trukendoos al gehad. Ik heb hem tegen mij aangehouden, zijn ogen dicht laten doen, muziek laten luisteren etc. Ook is hij bang dat dit nu voor altijd blijft natuurlijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Egel

Egel

20-03-2013 om 10:02

Hier ook

Precies hetzelfde had mijn zoon van 9 bij koorts (2 weken geleden). Niet echt muziek, maar min of meer stemmen of een hard geluid. Ik had er ook bijna een draadje over geopend want zoon was hartstikke bang. Hij huilt al jaren nauwelijks meer, maar nu rende hij huilend naar beneden. Het was vooral bij het in slaap vallen.
Ik dacht dat het puur door de koorts zou komen (soort ijlen), dus stelde ik hem op die manier gerust: binnenkort heb je het niet meer als de koorts lager wordt. Maar helaas: ook toen hij alleen nog verhoging had hoorde hij nog die harde enge geluiden, en nog een paar dagen toen hij al koortsvrij was (maar minder vaak). Heel erg vervelend en zielig. Ik was bijna bang voor een psychose of zo, maar het is toch weg gegaan, gelukkig! Misschien is het een soort ijlen met vermoeidheid erbij? Dat zou kunnen verklaren waarom het nog een paar dagen extra aanhield (ik kreeg de week erna ook griep en was na afloop nog een paar dagen absurd moe).
Enige troost is zeggen dat het met zijn ziekte te maken heeft en dus over een paar dagen weer weggaat. En ik bleef 's avonds bij hem tot hij sliep (maar soms werd hij dan alsnog wakker als ik eenmaal beneden was). Veel sterkte!
Groeten, Egel

Bekend fenomeen

Vooral dit: "Vanmorgen zag hij zichzelf heel groot en de kamer heel klein. (...)", komt met enige regelmaat voorbij op het forum. Jaren geleden had een kind van Lidwientje het ook, ik heb al vaker naar dat draadje verwezen, zal es kijken of ik het nog vind. Komt vaker voor, hoort bij de griep en gaat ook weer over, is de strekking.
Ik kijk ff of ik het kan vinden.

Alvast

Hier alvast een draad, ws staan de meeste suggesties daar wel in, o.m. hypnagoge hallucinaties, alice in wondelandsyndroom, slaapverlamming etc. (klinkt allemaal eng maar is oha onschuldig):
http://tinyurl.com/d3sduvh

Nog een

Ik dacht dat Lidwientje zo'n beetje de eerste was, dit is die oude draad:
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/PostLink.cgi?post=906235

Daarin lees ik dat ene EZW67 er ook al ervaring mee had, en er ook mee naar de huisarts is gegaan. Enfin, geruststelling alom dunkt me, beterschap voor hem! En als je ongerust blijft, bel je toch ff met de huisarts?

bertje1

bertje1

20-03-2013 om 21:57

Hier van alles voorbijgetrokken

wees gerust, is normaal. geluiden, aliens, spoken, ver zien, draaiende werelden, allemaal hier voorbij gekomen! ook nog soms NA de ziekte.
geruststellen en er bij blijven, voorlezen of in je bed laten slapen (ook oudere kinderen!)

Bellefleur

Bellefleur

21-03-2013 om 09:10

Hier ook

Mijn zus zag enorme muzieknoten in haar kamer. Mijn zoon klaagt over 'blokjes', en mijn dochter klaagt over harde geluiden en wazige dingen.

En hier

Klaagde zoon van vier bij de laatste koortsaanval over bolletjes en rondjes en spinnewebben en vroeg hij 's nachts aan mijn man of hij het koud had want 'er zit allemaal wit op je'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.