Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 32

mama 32

21-12-2009 om 19:06

Kosten beugel

Hallo allemaal.
Kan iemand mij vertellen wat de kosten van een beugel zijn? Of is dat niet te zeggen? Vandaag met mijn zoon van 9.5 naar de tandarts geweest en die wil over een half jaar beoordelen of zoon een beugel moet of niet. Zoals het er nu naar uit ziet wel, hij heeft een overbeet. Ik wil dit dus graag in mijn zorgverzekering meenemem maar heb geen idee wat een juiste vergoeding is.En nu kan ik evt nog overstappen/veranderen.
Alvast bedankt! Mama32

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

21-12-2009 om 20:27

Denk ik slecht in te schatten

Ik ben bang dat het erg slecht in te schatten is als er nog geen behandelplan op tafel ligt.

De een is na een jaar klaar, de ander na 5 (of langer). En moet de orthodontist niet beoordelen of het nodig is?Of bedoelt de tandarts dat hij/zij over een half jaar gaat beoordelen of je zoon wordt doorgestuurd.

Tav de verzekering. ik weet niet of je nu nog kan overstappen, maar bij mijn verzekering zijn kinderen gratis meeverzekerd voor de aanvullende verzekeringen. Ik heb ze dus automatisch in de hoogste verzekering gezet (alleen even op letten als ze 18 worden)

Nasha 1st

Nasha 1st

21-12-2009 om 21:17

Als

echt alles gedaan moet worden, moet je rekenen op een bedrag rond de 2700 euro vertelde de ortho mij.

mama 32

mama 32

22-12-2009 om 11:41

Verzekering

Bedankt voor zover.
Over een half jaar moet zoon weer naar de tandarts en dan wordt beoordeeld of het nodig is. Hij heeft nu een behoorlijke overbeet. En waarvan? Nooit geduimd of gespeend of wat dan ook in de mond gehad...
Wat betreft de verzekering: Als over een half jaar blijkt dat een beugel nodig is, is het dan nog verstandig om daar een half jaar mee te wachten? Ik ben dan liever maar vast goed verzekerd. In mijn pakket nu zit 100% vergoed voor orthodontist voor kinderen tot 21 jaar. Daar hangt dus wel een prijskaartje aan. Ik zat er aan te denken om een wat minder uitgebreid pakket te kiezen maar dan zie je vaak 70% tot 90% vergoed tot een max. bedrag.Vandaar mijn vraag hoe hoog dat bedrag ongeveer moet zijn om een beugel vergoed te krijgen.
Je kan trouwens toch tot eind van dit jaar overstappen?
Mama32

Puck2

Puck2

22-12-2009 om 13:46

Overbeet

Mama32, onze oudste heeft sinds een paar weken een blokbeugel (activator) voor zijn overbeet (14 mm). Hij heeft wel geduimd, maar volgens de tandarts werd de overbeet absoluut NIET veroorzaakt door het duimen. Het is gewoon een kwestie van erfelijke aanleg. En dan kan het best zijn dat dat paps en mams allebei prima gebitten hebben zonder beugel, maar dat dan de combi bij de kinderen wat rottig uitvalt.

Leony

Leony

22-12-2009 om 19:20

Behandeltijd maakt uit voor de totale kosten

Er zitten vaste en variabele dingen in een behandeltraject. Vaste kosten zijn de slotjesbeugel en het plaatsen daarvan. Variabel is de behandelduur, oftewel het aantal consulten dat je betaalt.
Als je een slechte discipline hebt in het dragen van losse beugels, dan zie je dat terug in de duur van het totale traject. Dat kan heel veel schelen vertelde onze orthodontist.
In het algemeen wordt uitgegaan van 2500 euro als richtlijn voor een orthodontistisch traject.
Leony

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.