Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

29-01-2009 om 16:44

Kramp, been in 't gips!

Hoe krijg je kramp uit je kuitbeen als dit been in het gips zit? Ik mag het been niet belasten. Gelukkig zijn m'n tenen wel vrij, maar het doorbuigen van de tenen helpt niet altijd. De ha adviseert een spierverlapper maar het nadeel is dat deze je ook duizelig maken en da's niet zo handig als je met krukken loopt!

Wie heeft DE tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

29-01-2009 om 19:38

Oh, vreselijk

Dat lijkt me afschuwelijk pijnlijk, ik leef met je mee!
Wat mij (in de zwangerschap) hielp om kramp te voorkómen: elke dag een banaan. Onder het motto voorkomen is beter dan genezen. Sterkte met je been.

Anne K.

Anne K.

30-01-2009 om 08:42

Magnesiumtabletten?

Die kreeg ik tegen de spierkrampen in mijn onderarm toen ik een ingewikkelde polsoperatie had ondergaan.
En mijn moeder kreeg het geadviseerd tegen krampen in haar kuiten.

Suc6, erg vervelend voor je...
Anne K.

Niet te koud?

Niet onderbouwt hoor maar zorgen dat je het lekker warm houd? Niet te veel in de kou?

lennest

lennest

30-01-2009 om 12:35

Bedankt voor de tips!

Ik ben 'ns gaan googlen en heb ontdekt dat magnesium idd kan helpen, en in banaan zit veel magnesium. Ik begin dus maar met de banaan.

Zijn magnesiumtabletten zonder recept verkrijgbaar of heb je daar een recept van de ha voor nodig?

En wat beteft warm houden: ik heb een afgeknipte dikke geitenwollensok om de tenen; het ziet er niet uit, maar het houdt de tenen wèl lekker warm!

Voorlopig nog vier weken dit gips, daarna vier weken loopgips en daarna een brace en revalideren. M'n gipsen been is al aardig dun en het andere been groeit alleen maar door het lopen met de krukken. Dat zal er deze zomer 'mooi' uitzien in korte broek of rokje!

Trombose!?

Krijg je wel bloedverdunners? Gips en immobilisatie kunnen ook een reden zijn om trombose te krijgen, vaak uit zich dat ook in pijn in de kuit, misschien toch goed om dit nog even te bespreken met de arts?

Au!

Ik heb met je te doen. Kuitkramp bij zwangeren ligt, zo werd me laatst weer verteld, of aan magnesiumgebrek (die pillen zijn vrij verkrijgbaar, in elk geval bij de natuurvoedingswinkel -bij mij hielpen ze overigens niet) of aan een slechte doorbloeding. Neem aan dat dit ook geldt voor kuitkramp in het algemeen.

Voor die doorbloeding wordt dan geadviseerd om regelmatig rondjes te draaien met je voet, maar dat zal in jouw geval niet gaan, maar misschien zijn - naast inderdaad warmhouden - wisselbaden wel mogelijk? Of kan dat niet vanwege het gips?

Sterkte ermee

Temet

lennest

lennest

31-01-2009 om 14:02

Elke dag spuiten tegen trombose

Ja, ik heb van het ziekenhuis voor 8 weken spuitjes meegekregen tegen trombose. Ik mocht ook pas naar huis toen ik zelf kon spuiten. Ik had er nog nooit van gehoord dat je moest spuiten bij een gebroken been, maar na even doordenken is het ook wel logisch: je zit veel, je been zit in het gips waardor de bloedsomloop ook niet al te grandioos is. Dus elke avond voor 't slapengaan een spuitje in de buik. Het was wel even wennen hoor, jezelf spuiten. En na het spuiten flink je buik masseren anders zit je meteen onder de blauwe plekken. Spuiten mag ook in het been, maar dat doet zo'n pijn, dan maar de buik (er zit vet genoeg...)

lennest

lennest

31-01-2009 om 14:05

Geen wisselbaden

want het gips mag niet nat worden.
Het enige wat ik kan bewegen zijn m'n tenen en die laat ik zo veel mogelijk wiebelen, de rest van m'n been zit in het gips.

Plien

Plien

02-02-2009 om 23:46

Juist niet masseren

Althans dat is wat mij werd verteld toen ik in het ziekenhuis trombosespuitjes kreeg. Ben 1x per ongeluk op de prikarm gaan liggen vlak na de spuit en dat werd een flinke blauwe plek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.