Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lage hartslag, wie ook, en wat dan?

Tijdens vooronderzoek om Ritalin te gebruiken werd mijn hartslag gemeten. Nu blijkt hij zo laag te zijn dat ik naar de cardioloog moet.
Wie heeft er ook ervaring met een lage hartslag?
Wat waren verder je klachten en (voor mij belangrijk) wat werd er aan gedaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gallifrey

Gallifrey

16-06-2010 om 23:25

Oorzaak?

Ik denk dat de mogelijkheden afhankelijk zijn van de oorzaak. Een collega van mij had een lage hartslag die veroorzaakt bleek te worden door Q-koorts. Hij moest aan de antibiotica. Maar er zijn vast veel meer oorzaken voor een lage hartslag. Ik hoop voor je dat de cardioloog iets vindt wat makkelijk te verhelpen is.
Het beste er mee!!

Mamarijke

Mamarijke

17-06-2010 om 12:08 Topicstarter

Koorts

Ik wist niet dat het ook bij Q-koorts kon horen. Zou niet weten hoe ik dat opgelopen moet zijn.
Jammer dat er niet meer ervaringen mee zijn, al weet ik dat ik al geluk heb door snel te mogen langskomen.
Lage bloeddruk zijn wel meer mensen van, dus ik hoopte ook op meer mensen met lage hartslag.

Hmmm

bij mij in de familie komt het ook veel voor als gevolg van een kalium (geen calcium) tekort..... wordt ook niet vaak op gecontroleerd, dus dat zou je ook nog aan kunnen kaarten.

Marjoleine64

Marjoleine64

17-06-2010 om 23:18

Hoe laag?

Mijn man heeft ook (altijd al gehad) een lage hartslag (in rust kan dat zomaar 40 zijn), maar daar is nog nooit een arts ongerust over geweest. Sporthart noemen ze dat. En hij slikt ook sinds kort Ritalin. Werkt goed, alleen als het uitgewerkt is zijn de effecten van de ADHD dubbel zo erg (heel snel boos, ongedurig etc).
Marjoleine

Man ook

Hier ook een man met ADHD en lage hartslag.
Zou het er soms bijhoren?

rikketik

rikketik

18-06-2010 om 15:55

Wat is laag?

Ik heb ook een lage hartslag, 57-59 in rust. En dan ook nog een 'echo' in mijn hartslag: klop (hard)-klop (zacht)-pauze-klop (hard)-klop (zacht)-pauze etc. Artsen en ander medisch onderlegde mensen moeten altijd een paar keer luisteren om het ritme te achterhalen.

Mamarijke

Mamarijke

18-06-2010 om 19:33 Topicstarter

Wat veel

reacties nu toch nog.
Hartslag is 45. Er is al aangegeven dat het geen probleem hoeft te zijn, maar dat er wel gezocht moet worden naar onderliggende factoren. 45 was dus op een stressig moment voor mij.

rikketik

rikketik

19-06-2010 om 17:56

Oei, da's laag

Dat is echt een lage hartslag, en dat in een stresssituatie. Kan me voorstellen dat daar naar gekeken moet worden.
Sterkte!

Mamarijke

Mamarijke

23-06-2010 om 12:48 Topicstarter

Cardioloog geweest

Ben vandaag bij de cardioloog geweest. Kort hartfilmpje was niet verontrustend, maar hij wil gewoon duidelijkheid. Daarom op 8 juli echo van het hart, en op 19 juli fietsproef. Verder vandaag bloed geprikt op o.a. schildklier. Van dit alles krijg ik op 2 augustus de uitslag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.