Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

09-05-2010 om 08:12

Lang ongesteld met mirena

Ik heb nu een maand of 4 de mirena. Elke maand ben ik bijna 2 weken ongesteld en dan weer 2 weken zonder. Zonder mirena was ik het 4 dagen.... Ik heb de huisarts gemaild, die zegt dat het het eerste half jaar onregelmatig kan zijn maar dat ik een vaginale echo kan laten maken.

Heeft iemand van jullie dit ook gehad en is het vanzelf minder geworden? Ik zit zelf te twijfelen of ik nu al die echo zal laten maken of toch nog een maand of 2 wachten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

09-05-2010 om 09:01

En ik

Was de eerste 4 maanden wel onregelmatig, maar niet lang ongesteld. Meestal een paar dagen, en dan weer een week of 2 niets. Maar met 4 mnd was het afgelopen en nooit meer een bloeding gehad.
Misschien toch een inwendige echo? Om te kijken of ie goed zit.

mama 32

mama 32

09-05-2010 om 15:00

Juist korter

Al vijf jaar een mirena, en al die jaren "gewoon" blijven menstrueren. Het is wel iets minder heftig en lang maar elke maand precies op tijd. Vier maanden is nog maar kort, maar bij twijfel zou ik een echo laten maken.
mama32

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-05-2010 om 18:40

Mirena

Ik heb zes jaar de Mirena gehad (een keer laten vervangen). Het kan idd tot een half jaar na eerste plaatsing duren voordat de menstruatie (of wat daarvoor door moet gaan) gereguleerd is. Ik werd na die eerste maanden eigenlijk niet meer ongesteld, heerlijk. Een paar drupjes iedere maand, meer niet. Als ik jou was zou ik toch even voor de zekerheid een vaginale echo laten maken. Was bij mijn gyn trouwens standaard 3 maanden na eerste plaatsing en daarna een keer per jaar.

Herkenbaar

Heel herkenbaar. Ik heb sinds september vorig jaar een myrena. Ik was voor die tijd ontzettend heftig ongesteld. Dat is na het plaatsen van de mirena ook nog een tijd zo geweest en vooral langer inderdaad. Ik was het op een gegeven moment helemaal beu, maar omdat mijn huisarts ook aangaf dat ik geduld moest hebben, heb ik het, op aanraden van mijn man nog even volgehouden.
Inmiddels heb ik al een aantal maanden bijna geen menstruatie meer. Een week lang is het met een inlegkruisje op te vangen.
ik ben blij dat ik toch heb doorgezet!

Dus ik zou nog even volhouden en het half jaar volmaken.

Groetjes,
Angie

Mamvantwee

Mamvantwee

10-05-2010 om 15:34

Heeft wel een half jaar geduurd

Ik was een half jaar lang permanent aan het vloeien, wel licht, maar toch teveel om zonder iets te laten lopen. Niet twee weken wel, twee weken niet, maar permanent dus.

Daarna een tijdje eens in de maand een dag of twee en sindsdien helemaal niets meer. Geen idee waar mijn cyclus zich bevindt momenteel.

Maar ik ga de mirena binnenkort laten verwijderen, mijn man is onder het mes geweest en ik ben naast mijn menstruatie ook mijn libido kwijt en dat vind ik teveel anticonceptie.

groet, Mamvantwee

Lynna

Lynna

14-05-2010 om 07:46

Huisarts gemaild

Ik heb mijn huisarts gemaild dat ik het nog 1 maand aanzie en dan graag een vaginale echo wil. Bedankt voor jullie ervaringen!

evy

evy

14-05-2010 om 17:58

Bij mij

Hoi, Ik heb zo'n 6 maanden op en af gevloeid. Een klein beetje maar prettig is het niet. Helemaal niet omdat je niet weet hoe lang dat gaat duren.
Nu ben ik nog maandelijks ongesteld maar inlegkruisjes voldoen. Wel duurt het 5 -7 dagen en om de 23/24 dagen.
Toch wil ik niet terug naar de periode voor de mirena want dat was een echte ramp.
Tot mijn grote verrassing is mijn menstruatie na zo'n 4 jaar nu een keer zo weinig en maar 1 dag dat ik bijna kan zeggen dat ik niet ongesteld ben geweest. (Ik ben niet zwanger) Ik geniet er van en ben benieuwd wat de toekomst brengt (of liever niet brengt)
Succes Evy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.