Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

30-07-2009 om 20:09

Last van maag/darmen na vet eten

De laatste tijd kan ik niets vets meer eten zonder dat ik enorme last van mijn maag en darmen krijg (maagpijn, opgeblazen gevoel, gasvorming). Drie jaar geleden kreeg ik dat ook vrij plotseling van melk (-producten), dus die gebruik ik nu niet meer. Ik ben al bij de huisarts geweest en heb een echo gehad, maar daar is niets uitgekomen. Meer ingrijpende onderzoeken (die evt meer aan het licht kunnen brengen) zie ik niet zitten. Het is natuurlijk geen ramp als je geen patat, broodje kebab of kroketten kunt eten, maar ik vind het toch wel jammer dat iedere (incidentele) ongezonde hap wordt afgestraft door zoveel buikpijn.
Waar zou dat door kunnen komen? Zijn er 'ziekten' waardoor je op deze manier op vet voedsel reageert?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

30-07-2009 om 20:29

Pds

Met die diagnose kwam de huisarts drie jaar geleden ook. Ik heb toen een tijdje van die vezeldrankjes gekregen. Die kreeg ik bijna niet weg dus daar ben ik mee gestopt. Nadat ik met melkproducten stopte verdwenen ook de klachten, dus ik dacht dat het daardoor veroorzaakt werd. En nu dan ineens dit weer.

toja

toja

30-07-2009 om 20:55

Zoontje

Mijn zoontje van 8 heeft zolang ik me kan herinneren last van patat. Als hij dat gegeten heeft; raakt hij verstopt. Eet hij dus zelden, net als andere vette happen. Verder geen last van zijn maag of zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2009 om 00:53

Ik verdroeg vet niet meer door galstenen

maar dat geeft weer andere klachten. Na de operatie verdroeg ik warme chocolademelk met slagroom een tijdlang niet en bijvoorbeeld een huzarensalade ook niet. Daar kreeg ik wel meer maag en darmklachten van. Ik weet niet goed wat je met de informatie moet, maar heeft de arts ook al in die richting gekeken?

ayla

ayla

31-07-2009 om 08:09

Pds

Ik ben jaren terug eens een keer op vakantie geweest naar Spanje, eten was vreselijk slecht en alles was onhygienisch. Ik ben bijne iedere dag ziek geweest en dat is eigenlijk zo gebleven. Ik ben al helemaal binnen ste buiten gekeerd getest op lactose, coeliakie, ziekte vanm crohn maar er was niets te vinden (behalve een lichte LI) dus uiteindelijke diagnose PDS. Ik wordt wel ziek van meer dingen. Geen vet eten, dus idd geen patat of dergelijk, pizza's, pannekoeken, maar ook koolsoorten verdraag ik slecht, zuurkool, boerenkool. Of koffie, krijg ik steevast diarree en buikpijn van, idem met sinaasappelsap. Dan de melk er nog bij, vooral niet 's ochtends bij ontbijt want dan ben ik de rest van de dag misselijk.
Ach er zijn ergere dingen en de meeste dingen eet ik toch wel ondanks dat ik buikpijn krijg. Ik let alleen op met wanneer ik dingen eet, als er een tijd geen wc in de buurt is dan let ik wel op

Ellen Wouters

Ellen Wouters

31-07-2009 om 12:41

Van de zweefmeneer

Een paar jaar terug ben ik ivm 'vage' gezondheidsklachten bij een mesoloog (soort alterneut) geweest. Een mens doet wel eens iets geks.
Hij gaf oa het advies om bij vet eten (kaas, karbonaadjes etc) iets pittigs of iets zuurs te eten, dat zou helpen bij de vertering. En toevallig is dat een advies dat me goed bevallen is.

Dus als het nou geen allergie of intolerantie is, zou ik dat eens proberen.

Nasha 1st

Nasha 1st

31-07-2009 om 14:18

Ik heb

al jaren last van een teveel aan maagzuur, bij een vette hap is dat nog een graadje erger. Ik slik daarvoor maagzuurremmers en daarmee zijn veel problemen voor mij opgelost.

bertje1

bertje1

03-08-2009 om 08:26

Dietist

ga gewoon eens naar de dietist.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.