Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bluhm

Bluhm

07-03-2018 om 18:10

Lensimplantaat

Afgelopen week 2-jaarlijks oogcontrole gehad. Ogen zijn ietsje achteruit gegaan en kennelijk voldoende om in aanmerking te komen voor een lensimplantaat. Ik heb +6 nodig om te lezen en +4 voor in de verte. Mocht dat ook kunnen, zo'n lensimplantaat (moet wennen aan het idee), is alleen een leesbril waarschijnlijk nog wel steeds nodig. Dat zou wel prettig zijn want ondertussen bekruipt me het gevoel van achter een vissenkom de wereld te bekijken.

Ik twijfel nog en ben nieuwsgierig naar ervaringen met een lensimplantaat.
Zijn er OOl-ers die daar ervaring mee hebben?

Anne met Zicht

Anne met Zicht

07-03-2018 om 18:50

Ja!!!!

Er zijn zeker OOers die daar ervaring mee hebben. Zie het draadje over implantlenzen dat ik meer dan een jaar geleden gestart ben en dat nog loopt. Ik zal zo kijken of ik de link kan plaatsen in een volgend bericht.

Er praten daar mensen die verschillende soorten lenzen hebben of krijgen. Zelf heb ik sinds een aantal maanden implantlenzen. Ik heb volledige lenswissels gehad (vergelijkbaar met staaroperaties: natuurlijke lens eruit, implantlenzen op sterkte er in), maar er zijn ook mensen die een soort van voorzetlenzen hebben of krijgen.

Bij mij is het goed verlopen en ik heb oogheelkundig geen enkele complicatie gehad. En het zicht is geweldig!!! Komt niet in de buurt van de vissenkom-gedachte.

Ik zou zeggen, kom kijken en praat mee!

Vriendelijke groet,

Anne

Anne met Zicht

Anne met Zicht

07-03-2018 om 18:51

Ha Kaaskopje

Ik dacht al, jij komt vast ook om de hoek kijken, je hebt de link al geplaatst.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-03-2018 om 20:41

Uiteraard

)

Bluhm

Bluhm

08-03-2018 om 16:49

Kaaskopje en Anne met zicht

Dank je dames! Gevonden en ben erin bezig. Ik zal al mijn vragen daar stellen.

Maar zo te lezen is mijn 'afwijking' (die iets ingewikkelder is dan alleen +6 overigens) minder dramatisch dan die van iemand met -20. Mocht ik ervoor kiezen en is mijn situatie daarvoor geschikt, wordt het volledig vergoed door de verzekering, althans de basislens.

Anne met Zicht

Anne met Zicht

11-03-2018 om 22:28

Bluhm

Ach, iedereen heeft daar zo een eigen verhaal. En er is bij ieder van ons wel iets dat de situatie anders maakt dan die van de anderen. Geeft niets. Je kunt delen wat je wilt delen en voor jezelf neem je uit de verhalen van anderen mee wat op je van toepassing is.

Verder vind ik het aardig om een beetje met elkaar mee te leven.

Groet,

Anne

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2018 om 11:12

Bluhm

Mijn situatie is niet uniek, maar wel wat extremer dan van iemand die normaal gezonde ogen heeft en lensimplantaten krijgt. Dus mijn situatie zou ik niet als voorbeeld nemen .

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2018 om 11:26

Anne

Ik vind het zeker leuk om met jullie mee te leven. Het klinkt gek, maar het is een beetje 'eenzaam' op het gebied van de ogen, omdat maar weinig mensen die ik ken, of eigenlijk niemand, die erover mee kan praten. Alleen mijn zussen, die helaas ook behept zijn met dezelfde erfenis van mijn vader.

Het lijkt bij ons alledrie richting 'senioriteit' toch te verslechteren. Iets waar ik me toch wel een beetje zorgen om maak. Je moet er toch niet aan denken dat je op een dag geen tv meer kunt kijken, of op de computer kunt prutsen? Ik ben de afgelopen vier weken naar een theatervoorstelling en de bioscoop geweest en in beide gevallen had ik moeite met de samenwerking van mijn ogen. Ik vrees dat dat dus voor mij af gaat vallen, net als dat ik in veel gevallen niet meer op de fiets durf te stappen, zolang ik niet geopereerd kan worden aan mijn rechteroog. (vanwege wat heet vitreomaculair tractiesyndroom)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.