Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

15-07-2010 om 23:01

Let op veel mazelen in frankrijk!

RIVM en NVI waarschuwen!

Toename mazelen in Frankrijk

Op 14 juli heeft de Landelijke Coördinatie Reizigersadvisering (LCR) een spoedbericht uit
laten gaan over een mazelenepidemie in 5 departementen in Frankrijk. Sinds 2008 wordt er in verschillende delen van Frankrijk een toenemend aantal gevallen van mazelen gemeld: in 2008 604 gevallen, 1544 in 2009 en in de eerste maanden van 2010 1972 patiënten met mazelen.
De meeste gevallen worden gemeld in de departementen Vienne, Aveyron, Loire-et-Cher, Gers en Loire-Atlantique. De BMR-vaccinatiegraad in Frankrijk is 90%.

Vaccinatieadvies
Voor de meeste kinderen en volwassenen die in Frankrijk op vakantie gaan wordt geen vaccinatieadvies gegeven. Alleen personen die naar Frankrijk gaan én intensief contact hebben met de lokale bevolking, krijgen het advies zich te laten vaccineren. Het gaat dan bijvoorbeeld om familiebezoek, emigratie of verblijf in een gastgezin. Een vakantie op een camping of een bezoek aan een lokale markt valt hier niet onder.
Het advies is kinderen vanaf 6 maanden die in deze doelgroep vallen vervroegd te vaccineren met BMR. Dit kan op het consultatiebureau. Wordt de vaccinatie vóór de eerste verjaardag gegeven dan moet op de leeftijd van 14 maanden de BMR-vaccinatie herhaald worden.
Aan ongevaccineerde volwassenen geboren vanaf 1-1-1970 die in de doelgroep vallen, wordt ook een BMR vaccinatie aangeraden. Zij kunnen voor vaccinatie terecht bij huisarts of lokale GGD.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Onno

Onno

18-07-2010 om 22:59

Nou en?

Mazelen is nog steeds sinds mensenheugenis een relatief onschuldige kinderziekte. Daarnaast zijn er steeds meer bewijzen dat mazelen een belangrijke rol speelt in de opbouw van het immuunsysteem.

Niet zo onschuldig

Jaarlijks krijgen wereldwijd meer dan 20 miljoen mensen de mazelen. In 2008 stierven naar schatting 164.000 kinderen aan de gevolgen hiervan. (Wereldgezondheidsorganisatie, 2009). Ten gevolge van ondervoeding is de mortaliteit het hoogst in kinderen uit ontwikkelingslanden, vooral in delen van Afrika en Azië, waar de kans om te overlijden aan mazelenpneumonie tot 10 à 1000 maal verhoogd is vergeleken met westerse kinderen[2].Tussen 2000 en 2008 daalde de mortaliteit met 78% door vaccinatiecampagnes tegen mazelen. [3].
[bewerken] Bronnen, noten en/of referenties

Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Mazelen

t zal je kind maar zijn

Onno

Onno

20-07-2010 om 15:35

Mazelen is net zo gevaarlijk als de mexicaanse griep.

Een gezond kind zal echt niet overlijden aan de mazelen. Wel als er sprake is van onderliggend lijden, zoals een hartkwaal of een longkwaal, kan het gevaarlijk zijn. Ook als er sprake is van ondervoeding(afrika) slechte hygiëne of lijdend aan een ernstige ziekte kan het levens bedreigend zijn. Net zo gevaarlijk als de mexicaanse griep dus.
Daarnaast speelt mazelen weldegelijk een rol in de opbouw van het immuunsysteem. Mensen die ooit de mazelen hebben gehad blijken op latere leeftijd veel minder gevoelig voor het krijgen van kanker bv.

Pluk53

Pluk53

20-07-2010 om 15:55

Onno, 1 op 1000

ik weet niet wat de mortualiteit van de mexicaanse griep is/was, maar bij mazelen hebben gezonde personen (zonder "onderliggend lijden") een kans van een op de duizend om te overlijden aan de complicaties bij mazelen.
Heb je trouwens een bron voor dat gunstige verband tussen mazelen en kanker?

Jade

Jade

24-07-2010 om 23:46

Een bron:

http://www.klassiekehomeopathie.nl/kinderziektes_mazelen

Uiteraard geen site over de reguliere gezondheid

Voor mijzelf was er helaas geen gunstig verband tussen de mazelen en kanker: ik heb ze alletwee gehad.

Pluk53

Pluk53

26-07-2010 om 15:36

Een bron is geen bron

een bron is geen bron heb ik altijd geleerd. Een feit moet door drie onafhankelijke bronnen worden bevestigd voordat je een begin van betrouwbaarheid hebt.
En de homeopathie-site vermeld alleen het gegeven dat er een positief verband zou zijn, maar verwijst niet verder naar een onderzoek, publikatie oid.
Er stond nog wel een interessante bewering: (in het geval van een "echte" besmetting) Het virus bevindt zich in de cel, wat betekent dat het lichaam tot in de cel weer orde op zaken moet stellen. Gedurende dit proces wordt er heel wat erfelijke ballast overboord gegooid en komt het kind krachtiger en sterker uit de strijd.
"erfelijke ballast welke overboord wordt gegooid" ??? Spreken we hier over genetische veranderingen??
"komt het kind krachtiger en sterker uit de strijd" Als het om te beginnen tenminste zonder complicaties overleefd. Bovendien is dit ook weer zo'n heerlijk vage bewering. Het enige positieve is, dat het kind daarna resistent is tegen mazelen ( net als na een gecontroleerde vaccinatie, die heel wat minder risico geeft)

Onno

Onno

26-07-2010 om 21:45

Als je de natuur wilt verbeteren zul je van hele goede huize moe

Kinderziekten hebben weldegelijk een functie vroeger wist men dat maar sinds de farmaceutische industrie er aan kan verdienen zijn het ineens levensbedreigende ziekten geworden.
Tja, een beetje gelijk hebben ze wel want als een kind al ernstig ziek is, of niets te eten krijgt (afrika) kunnen ze inderdaad het laatste zetje zijn. Desondanks zal een gezond kind niet overlijden aan de mazelen.
Een kind dat de mazelen heeft gehad is er zijn levenlang immuun voor geworden, terwijl vaccinatie geen 100% garantie geeft. Daarnaast stapelen de bewijzen zich op dat al die vaccinaties een hele zwarte kant hebben, denk maar aan al die KZP-kinderen en niet te vergeten al die gedrag-en ontwikkelingsstoornissen.
Daarnaast geeft het meer bescherming tegen het onwikkelen van kanker, terwijl er steeds meer het vermoeden is dat juist de vaccinaties ook verantwoordelijk zijn voor de enorme toename van kanker bij kinderen.

Pluk53

Pluk53

27-07-2010 om 00:05

Onno, blubblub

Onno, graag feiten. Een literatuurverwijzing zou onderhand wel op zijn plaats zijn .

reina

reina

27-07-2010 om 08:41

Onno

"terwijl er steeds meer het vermoeden is dat juist de vaccinaties ook verantwoordelijk zijn voor de enorme toename van kanker bij kinderen."Van zulke opmerkingen krijg ik echt de kriebels! "terwijl er steeds meer het vermoeden is" hoe vaag wil je het hebben?! Maar je kunt er wel voor zorgen dat zo'n opmerking blijft hangen bij mensen, waardoor kinderen niet geënd worden, met soms akelige gevolgen, ook ik kan googlen: "Encefalitis (hersenontsteking) als complicatie van de mazelen kwam tevens 300 à 400 keer per jaar voor. In beide gevallen leverde dit nogal eens blijvende complicaties op", het is maar net welk artikel je wilt lezen en wilt geloven.....

.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-07-2010 om 13:41

Ach, onze zeemeeuw weer actief?

ik dacht toch echt uit Zeeland weg te zijn....:

>>niet te vergeten al die gedrag-en ontwikkelingsstoornissen.< <

Vertel eens Onno, in welk onderzoek kan ik dat vinden? Dat dat door vaccinatie komt?

Kari1

Kari1

27-07-2010 om 17:00

Overlijden e.a.

Het verbaast me altijd zo dat er door vaccinatietegenstanders alleen wordt gekeken naar dat overlijden. Alsof dat het enige is dat er toe doet. Tussen zonder restverschijnselen uit een ziekte komen of eraan doodgaan zit nog wel wat. Behalve sterfte kan mazelen ook hele nare andere complicaties geven, o.a. de al door Reina genoemde encefalitis. Maar ook "kleinere" dingen als gehoorschade of longschade. Ook dat wordt voorkómen door vaccinatie en moet je meetellen in de benefits.
Drommels, ik begrijp je cijfers niet helemaal. Hoe bedoel je de kans dat een gevaccineerde volwassen persoon mazelen krijgt, is ongeveer 5 %? Vijf procent van de gevaccineerde volwassenen krijgt een keer in zijn leven mazelen? Lijkt me te veel.
Kari

Tijgeroog

Tijgeroog

27-07-2010 om 19:47

Bovendien

Onno zegt bovendien dat de beste manier om de mazelen te voorkomen (met alle risico's die daarbij horen) is door de mazelen te krijgen. (waarbij je dus alsnog alle risico's loopt).

"Een kind dat de mazelen heeft gehad is er zijn levenlang immuun voor geworden, terwijl vaccinatie geen 100% garantie geeft."

Ben ik nou gek...?

Jade

Jade

27-07-2010 om 21:18

Ach onno,

kom nou eens met goede publicaties voordat je dit soort quatch/beweringen (ik kan er niet eens een naam aangeven) "Daarnaast geeft het meer bescherming tegen het onwikkelen van kanker, terwijl er steeds meer het vermoeden is dat juist de vaccinaties ook verantwoordelijk zijn voor de enorme toename van kanker bij kinderen." de lucht ingooit.

Je kunt prima blaten en prachtig uit je nek l*llen, maar ondertussen kom je niet met officiele onderzoeksresultaten over de brug. "De bewijzen stapelen zich op" geef je aan.....nou, kom maar op zou ik zeggen.

Pluk53

Pluk53

28-07-2010 om 11:35

Kuddeimmuniteit

waarschijnlijk moet je de getallen zo lezen: bij 95% van de gevaccineerden slaat de vaccinatie goed aan, en wordt levenslange immuniteit opgebouwd. Bij 5% van de gevaccineerden wordt geen of onvoldiende immuniteit opgebouwd; die moeten worden beschermd door de "muur" van gevaccineerden waardoor het virus niet kan worden verspreid/doorgegeven.

Kari1

Kari1

29-07-2010 om 11:51

Aha

Ik dacht al dat je zoiets bedoelde Drommels. Inderdaad is de kans op het krijgen van mazelen zoals Pluk en Pelle al zeggen niet alleen afhankelijk van de persoonlijke immuunstauts maar ook van de groep waarin je verkeert.
"En ik kwam nog tegen dat de vaccinaties bij 95% van de volwassenen nog werkzaam was." Kun je de link nog terugvinden? Ik heb niet zoveel eenduidigs kunnen vinden over dit secundair vaccinfalen. (Want daar gaat het over. Het initiële percentage immuniteit na vaccinatie ligt hoger.) Wel vond ik dit (2002): "Van bijna 10.000 Nederlanders tussen 0 en 80 jaar werden antistoffen in het bloed gemeten. Dit bevestigde de goede immuniteit van gevaccineerde kinderen tegen mazelen, …Van de volwassenen, die nooit gevaccineerd zijn, heeft 99% beschermende antistoffen tegen mazelen … Na vaccinatie heeft 98% van de kinderen beschermende antistoffen tegen mazelen... Van den Hof concludeert dat, al liggen de antistofniveaus na vaccinatie iets lager dan na het doormaken van de ziekte, het Rijksvaccinatieprogramma immuniteit verschaft die ruimschoots voldoende is om epidemieën in de gevaccineerde bevolking te voorkómen." Waarmee de kans op mazelen voor volwassenen i.h.a heel erg laag is en zeker minder dan 5% .
Kari

Kari

Onno

Onno

30-07-2010 om 23:07

Ik ben niet tegen vaccineren het is alleen veel te vroeg en veel

Jaarlijks overlijden er ca. 30 tot 35 kinderen (babies) aan de vaccinaties. Tot op heden heeft men die altijd vakkundig weg weten te moffelen. Vorig jaar was het even moeilijk want toen overleden er drie tegelijk in Harderwijk. Toch is men daar ook mee weg gekomen want er kraait geen haan meer naar. Er wordt gewoon weer gevaccineerd alsof er niets is gebeurt. Toch heeft het bij veel ouders wel vraagtekens gegeven want ik merk in de praktijk dat er toch steeds meer ouders in de vaccinatie problematiek duiken en er veel over lezen.
Ja, er komen inderdaad steeds meer bewijzen dat de neurotoxische stoffen in de vaccins weldegelijk van invloed zijn bij het ontwikkelen van gedrsgs- en ontwikkelingsstoornissen van ADHD tot Autisme. Google maar op CEASE-therapie en je kunt er al genoeg over lezen. Het zal echt niet lang meer duren of deze therapie zal weldra de belangrijkste therapie worden voor al die etiketten kinderen. Effectief, duurzaam, onschadelijk en relatief heel goedkoop.

Nasha 1st

Nasha 1st

31-07-2010 om 00:01

Ja onno

en ik ben Doornroosje...

vlinder72

vlinder72

01-08-2010 om 11:46

Onno, klets niet

Jij bent gewoon tegen vaccineren. En dat mag natuurlijk. Maar kom met echte bewijzen en niet met wazige verwijzingen naar allerlei "onderzoeken". Die natuurlijk alleen op internet staan. En zeker niet met geklets dat er jaarlijks zoveel kinderen komen te overlijden en dat dat in Nederland weggemoffeld wordt. Kom op zeg. Wat denk je wel niet. Misschien nog even ter herinnering. Een paar jaar geleden zijn er daadwerkelijk mensen overleden na gebruik van een bepaald testmedicijn. Dit werd direct bekend gemaakt en er werd onmiddellijk meegestopt. Je gelooft toch echt niet dat een regering bewust kinderen laat overlijden? Maar jij kiest er wel bewust voor om kinderen het risico te laten lopen om bijvoorbeeld polio te krijgen. Ooit wel eens een kind gezien met polio? Of tetanus. Ook zo'n fijne ziekte. Oh, en de reden dat steeds meer mensen ervoor kiezen om kinderen niet te laten vaccineren komt vooral omdat al die ziektes minder voorkomen en ze onbekend zijn geworden. En er zijn zelfs mensen die het zielig vinden om een baby te laten vaccineren en het daarom maar niet doen. Gelukkig zijn het nog maar weinig zodat de niet gevaccineerde kinderen meeliften op het succes van alle vaccinatiecampagnes.

Pluk53

Pluk53

02-08-2010 om 13:25

Onno, mazelen en kanker

spijtig dat de grondlegger van CEASE therapie weinig baat heeft gehad van de positieve invloed van mazelen op kanker. Deze "casus" laat dus zien dat je ongelijk hebt. (voor een homeopaat is een casus toch afdoende bewijs??)
En wat gebeurt er nu met de CEASE therapie nu de grote goeroe is gaan hemelen. is er al iemand anders bevoegd om de certificaten te verstrekken?

2 centjes

Onno schreef op een mooie dag:
"Ja, er komen inderdaad steeds meer bewijzen dat de neurotoxische stoffen in de vaccins wel degelijk van invloed zijn bij het ontwikkelen van gedrags- en ontwikkelingsstoornissen van ADHD tot Autisme."

Een paar jaar geleden sprak ik iemand van de revalidatie/ergo afdeling van het AMC inzake een bepaald onderzoek onder kinderen. Toen kwam het gesprek op ADHD/ADD en autisme en diëten, allergieën etc.. Ik vroeg me namelijk af wat de link ertussen kon zijn aangezien het mij onzinnig leek om kinderen te 'redden' dmv een dieet. Dat had ik namelijk ergens gelezen. Hij verklaarde dat op een heel simpele wijze die mij aan het denken zetten. Hij zei namelijk dat bij dit soort neurologische aspecten ook regelmatig zag dat het lichaam moeite had met het verwerken van bepaalde stoffen.. je zag bij deze groep relatief meer (voedsel)allergieën, eczeem en heftige reacties na inentingen (vanwege inderdaad de toxische stoffen die er in zitten). Er is een hypothese dat er niet 1 specifiek autisme gen maar dat een deel van mensen met autisme oa een afwijking in de mitochondriën heeft en dat dit in verband staat met het moeilijk verwerken van zware metalen, gluten, caseïne, etc.. en dat deze stoffen langer in het lichaam blijven en zo meer schade aanrichten.

My 2 cnts. Voor mij frappant genoeg om hier even te vermelden

Pluk53

Pluk53

05-08-2010 om 14:46

Judith-t

leuke 2 cnts. Voordat er weer allerlei links gelegd worden met vaccins en autisme:
- er is geen verband tussen autisme en vaccinatie. Geen zin om de links op te zoeken. Zoek maar in het forum-archief. Dit is al zo vaak herhaald.
- de concentraties van de hulpstoffen in vaccins zijn zo laag, dat een dag in een willekeurige omgeving een grotere opname geeft van deze stoffen in je lichaam simpelweg door je ademhaling.

Tja..

Ik lees -enigszins met verbazing- je reactie.. niet om wat je schrijft maar hoe het geschreven is. Misschien had je een andere posting in gedachten toen je deze reactie.

Hoe dan ook, er is eigenlijk nog betrekkelijk weinig bekend over autisme. Niet zo heel lang geleden werd nog gedacht dat het kwam door de opvoeding (meestal de schuld van de moeder). Gelukkig zijn we dat stadium voorbij. Overigens ben ik met je eens dat er veel onzin op internet te vinden is en ook veel zinnigs.. wie heeft jou ooit doen geloven dat alles wat zwart op wit staat, waar is ? Niet wat per definitie in de krant staat, niet per definitie wat statistieken laten zien, niet in alles waar het stempel onderzoek op staat ..

Pluk53

Pluk53

09-08-2010 om 23:25

Onderzoek en onderzoek

goed onderzoek voldoet aan een aantal criteria. Resultaten van zulke onderzoeken "staan"

Onno

Onno

14-08-2010 om 11:01

Onwetendheid heeft een prijs en die is soms heel hoog.

goed onderzoek voldoet aan een aantal criteria. Resultaten van zulke onderzoeken "staan"

In Harderwijk zijn vorig jaar drie babies door de vaccinaties overleden. Eén baby kreeg vrijwel direkt na de vaccinatie hartritmestoornissen en ademhalingsmoeilijkheden. 1 1/2 uur na de vaccinatie kreeg het een hartstilstand en was de baby overleden. Ook daar heeft het RIVM een diepgaand onderzoek (LOL)naar de preciese doodsoorzaak van deze babies ingesteld. Conclusie: puur toeval, want het vaccin was helemaal in orde. Tja, het resultaat van dit onderzoek staat ook, alleen moet je wel heel dom zijn om dit te geloven. Vandaar dat veel mensen zich tegenwoordig weldegelijk bezig houden met de vaccinatie problematiek.
Hoe groot is trouwens de kans dat een baby van 2 maanden difterie of tetanus zal krijgen? Die ziektes krijg je echt niet aangehoest hoor, daar moet je heel wat voor doen en is die Hep B nou echt wel zo nodig net zoals die volkomen onzinnige en overbodige BHK vaccinatie? Dat zijn zaken waar veel mensen over nadenken tegenwoordig, want vaccineren is niet onschuldig of onschadelijk en daar komt steeds meer bewijs van.

Bastet

Bastet

14-08-2010 om 13:30

Hemel onno

Je weet zelf best dat bepaalde ziektes hier niet meer voorkomen juist doordat er al jaren op grote schaal gevaccineerd wordt.Overigens,difterie wordt overgebracht door...jawel.. hoesten.....!
Wel even googlen hoor,voor je zomaar wat gaat beweren...
Bastet

Onno

Onno

14-08-2010 om 17:17

Alles is besmettelijk als je vatbaar bent.

Ik bedoel dat je difterie echt niet zomaar aangehoest krijgt. Levensomstandigheden spelen zeker een rol. Stress, ondervoeding en slechte hygiène zijn absoluut een voorwaarde waardoor difterie kan toeslaan. Het is maar de vraag of dat bepaalde ziektes door het op grote schaal vaccineren niet meer voorkomen.
Desondanks blijf ik bij mijn mening dat er veel te vroeg en veel teveel gevaccineerd word en veel babies kunnen daar gewoon niet tegen. De meeste sterfgevallen door de vaccinaties gebeuren niet zo snel als in Harderwijk maar nemen zo'n drie tot tien dagen in beslag.
Als het RIVM al de sterfgevallen in Harderwijk weet te ontkennen, is het natuurlijk niet moeilijk om sterfgevallen na 3 tot 10 na de vaccinatie dagen weg te moffelen.
Wat te denken van de kinderen die meervoudig gehandicapt zijn geraakt en al die kinderen met gedrags- en ontwikkelingsstoornissen vanwege de vaccinaties die zijn ook belangrijk hoor.
Stel dat er een baby een dergelijke reactie zou krijgen zoals in Harderwijk na het geven van een homeopatisch geneesmiddel. De homeopathie zou direkt van de kaart zijn geveegt, de homeopaat zou 's avonds worden gevierendeeld zijn praktijk zou in de brand gestoken worden en 50 jaar later zou men er nog over spreken. Net zoals de affaire 'Millecam' zou alles uit zijn verband worden getrokken.

Bastet

Bastet

14-08-2010 om 18:44

Onno

Nee,in dit land krijg je difterie niet zomaar aangehoest,goh,hoe zou dat nou komen....juist door de vaccinaties komt het hier niet meer voor,daarvoor was het de grootste doodsoorzaak bij kinderen.Na 1990 (!) zijn geen gevallen meer gemeld in dit land.Tot na de tweede wereldoorlog kregen elk jaar 3000 mensen difterie.
Bastet

Onno

Onno

14-08-2010 om 19:14

Bastet

Na de tweede wereldoorlog verdween difterie snel uit Europa zowel in landen waar weinig tot niet werd gevaccineerd als waar veel werd gevaccineerd. Leefomstandigheden blijken hier dus een beslissende rol te hebben gespeeld. Dat blijkt ook weer uit een toename van bepaalde landen van de ex-URSS. In het begin van de jaren negentig werden er 150.000 besmet en stierven er 4000. Hier in het westen is die kans nauwelijks aanwezig of je moet leven op het niveau van de Tokkies.

Bastet

Bastet

14-08-2010 om 20:12

Nee onno

Als zich een (import)geval voordoet in een groep met een lage vaccinatiegraad,kan het alsnog om zich heen grijpen.Dus vaccineren blijft nodig.Daarbij,er zijn meer tokkies dan je denkt.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.