Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Licht in oog

Sinds een paar dagen heb ik dat. Eerst niet speciaal opgemerkt, het leek net of er ergens een lichtje van een apparaat flikkerde. Ik zie het alleen in de hoek van mijn linkeroog en als ik in huis zit, staat de laptop van mijn links van mij. Hij koppelt daar vaak externe schijven aan vast en zo, die dus (soms knipperende)lichtjes aan hebben. Ik dacht dus dat dat het was.
Als ik het lichtje zag, keek ik naar links en dan was er geen lichtje. Sinds gisteren zie ik het lichtje ook op ander momenten,dat het niet de laptop kan zijn. Heel gek, alsof er ergens een lichtje knippert, of dat er ergens licht in weerspiegelt.

Misschien wat onsamenhangend geschreven, maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Herkent iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Stress

Lichtsignalen of schitteringen zag ik jaren geleden in een hele stressvolle periode waarna ik vitamines ben gaan slikken, met name vitamine b-complex. Toen hield dat op. Het kan natuurlijk ook nog wat anders zijn, migraine of iets anders met het oog. In dat geval zou ik je willen aanraden naar de huisarts te gaan.

koentje

koentje

28-11-2012 om 16:03

Heb je

wel eens migraine? IK heb regelmatig migraine: maar ineens gingen daar een keer een soort liuchtflitssensaties aan vooraf (en tijden )
Dit soort dingen komen ook voor bij epilepsie.
Maar hoe jij er aan komt?

Nadasha

Nadasha

28-11-2012 om 17:25 Topicstarter

Ik weet het niet

Of het stress is, weet ik niet. Naar mijn idee niet, het gaat eigenlijk nu lekkerder dan het wel eens geweest is.

Migraine heb ik niet, heb zelfs bijna nooit hoofdpijn.

Stress

Ik heb ook last gehad van flitsen of wegvallen van een stukje blikveld, tot een hele caleidoscopische voorstelling aan toe. Dat begon midden in mijn blikveld, met allerlei kleuren. Daarna loste het op in het midden, daar zag ik wel weer normaal, maar als een ronde rand ging het naar het rand van het blikveld om na ruim een half uur weer te verdwijnen. Omdat mijn broer wel problemen had met zijn ogen ben ik toen onmiddellijk naar een arts gegaan. Maar die constateerde: stress, en dat klopte ook wel, ik had het toen erg druk en had slecht geslapen.
En ik ben meer mensen tegengekomen die dat hadden als ze het erg druk hebben.

Maar voor alle zekerheid: ga naar een arts om te zien of dit ook voor jou geldt!

naar oogarts

naar oogarts

28-11-2012 om 23:40

Naar arts

meteen naar arts. Het kan 'gewoon' stress of vitaminegebrek zijn, maar bij mijn man bleek het een gescheurd netvlies. Zelfde dag laseroperatie.

Nadasha

Nadasha

29-11-2012 om 11:21 Topicstarter

Dokter

Als het aanhoudt of erger wordt, ga ik wel naar de dokter. Ik heb geen afwijkingen aan mijn ogen, draag geen bril of dat soort dingen. Verder heb ik ook geen symptomen, alleen die flitsen in mijn ooghoek, al heb ik wel het idee dat het zicht in mijn linkeroog raar gaat doen.

Het zou misschien stress kunnen zijn, maar naar mijn gevoel heb ik geen stress. Ik heb geen problemen, zit lekker in mijn vel en heb het niet bijzonder druk.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

29-11-2012 om 11:27

Niet wachten

Het is echt geen goed idee om te wachten tot het erger wordt, een spoedafspraak is eerder aan de orde. Laat het nou gewoon controleren, als het netvliesloslating is moet je er snel bij zijn!
Jose

amk

amk

29-11-2012 om 11:44

Niet wachten idd

juist als er geen aanwijsbare redenen zijn moet je snel naar de dokter.

Visuele migraine

ik heb het als ik het erg druk heb en moe ben. Er staan filmpjes op internet die erg herkenbaar zijn met de schitteringen. Ik heb er ook nooit hoofdpijn bij, maar migraine zit wel in de familie.

Link


http://www.youtube.com/watch?v=V5iZ_pZjSUE

Bij mij ziet het er ongeveer zo uit. het begint in het centrum en trekt dan weg in een steeds groter wordende cirkel naar de buitenkant. Duurt ongeveer een kwartier.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2012 om 00:53

Oogproblemen

Iemand opperde dat het netvliesloslating kan zijn. Ik heb daar nav bovenstaande link een filmpje op Youtube gevonden die weergeeft zoals ik netvliesloslating heb meegemaakt. Ik was toen 11.:


http://www.youtube.com/watch?v=dmGbRUN97KU
Ik zag dus ook duidelijk een helft helder en een helft rood. Dat voldoet dus niet aan de symptomen die je noemt.
Wat ik nu heb is dit:
http://sz.oppc.nl/folders/folder-689.html
Bij wat je schrijft denk ik niet dat jij dat ook hebt, maar je weet maar nooit, dus heb ik de informatie toch maar gegeven
Ik denk niet dat ik er ooit nog vanaf kom. Vanwege mijn zeer slechte netvlies is het niet mogelijk om het te verhelpen via een operatie. Ik heb regelmatig een soort lichtbellen in mijn oog en in het algemeen zie ik in het donker erg slecht met het aangedane oog. Als ik het in beide ogen gehad zou hebben, zou ik niet meer zonder hulp over straat kunnen in de avond. Toen deze aandoening begon had ik hele lichtshows in mijn oog.

Mouche volantes

Kaaskopje, het hoeft niet altijd zo te gaan zoals jij beschrijft.
Mouche volantes, lichtbellen of lichtflitsen kunnen ook op scheuren of loslating duiden.
Volgens onze oogarts in Singapore is het juist zaak dit z.s.m. Te laten repareren, juist bij een zwak netvlies,om verdere schade te voorkomen.
Tegenwoordig gebeurt dit door laserpuntjes. In Singapore, aar bij mijn weten doet het Oogziekenhuis in Rotterdan deze ingreep ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2012 om 17:22

Dirksmama

Mouche Volantes zijn zwervende troebelingen in je glasvocht. Lichtflitsen en dergelijke kunnen duiden op netvliesloslating, maar wat ik liet zien is wel een erg duidelijk kenmerk van netvliesloslating. Ik ben met net zo'n uitzicht wakker geworden toen ik 11 jaar was en dezelfde dag nog zat ik in de auto naar Utrecht, naar het Ooglijdersziekenhuis. Ik ben geopereerd door een professor van het Oogziekenhuis in Rotterdam
Dat mijn oogarts het membraam, waar ik mee te maken heb, niet durft aan te pakken is omdat mijn netvlies op veel plaatsen zo dun is, dat de ingreep jĂșist netvliesschade kan veroorzaken, waarna ik zeker richting zwaardere slechtziendheid/blindheid zal gaan. De oogarts gaf aan dat zijn handen jeuken, maar dat hij het dus echt niet aandurft.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2012 om 17:33

Nog een link

Ik heb nog een link gevonden met duidelijke uitleg over wat lichtflitsen en dergelijke kunnen betekenen.:
http://www.oogartsen.nl/oogartsen/glasvocht_netvlies/troebelingen_vlekken_flitsen/

Moontje

Moontje

04-12-2012 om 22:00

Oogmigraine

dat klinkt als oogmigraine, google er maar eens op.
Heeft onze oudste dochter ook een poos gehad. Er kan hoofdpijn opvolgen maar het hoeft niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.