Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ivanka10

Ivanka10

19-12-2008 om 07:38

Litteken soepel maken?

hallo

weet iemand hoe je een litteken soepel kan maken ??
ben 7 weken geleden geopereerd en het litteken voelt vreselijk strak aan doet zelfs soms zeer
nu lees ik wel allemaal dure creme's maar er zal vast ook wel goedkopere zijn toch ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Arts

Het beste kun je met je arts overleggen, of eventueel een dermatoloog.

Smeren

Goed blijven smeren, maakt niet uit met wat, als het maar lekker smeert, zei de chirurg die onze zoon heeft geopereerd, toen ik vroeg wat erop moest / mag.

Goed soepel houden.

Linda

Suzanne

Suzanne

19-12-2008 om 10:13

Uierzalf

Ik zou gewoon lekker smeren met uierzalf, werkt prima en is goedkoop verkrijgbaar bij bijv. trekpleister of kruidvat. Dit staat er op Wikipedia over uierzalf:
'Uierzalf is een vochtbestendige zalf met veel toepassingsmogelijkheden. Uierzalf heeft een verzorgende, verzachtende en ontsmettende werking. De zalf kan preventief, als bescherming tegen weersinvloeden en medicinaal, tegen een ruwe huid, worden toegepast. Naast de traditionele zalf, is er een minder tot niet vettige variant: uiercrème, die een meer cosmetische toepassing kent.
Uierzalf heeft zijn naam gekregen van het feit dat het oorspronkelijk bij koeien op de uiers werd aangebracht. Dit verhielp dan de huidirritatie van de koe bij overvloedig gemolken worden. Tegenwoordig vindt uierzalf ook veel aftrek bij wielrenners, die de zalf ook gebruiken om eventuele huidproblemen te voorkomen. Het betreft dan huidproblemen die kunnen ontstaan waar de huid langs de kleding schuurt in de buurt van het zadel.'

Suzanne

Suzanne

19-12-2008 om 10:15

Te snel geklikt..

Was nog niet helemaal klaar. Als je litteken na 7 weken nog trekt, zou ik toch ook even de arts bellen of dat normaal is! Zou nu toch haast wel genezen moeten zijn en in ieder geval niet meer pijnlijk. Aan de bel trekken!

krin

krin

19-12-2008 om 13:47

Masseren

Ik heb dat ooit op advies van de arts met vit E crème gedaan, maar waarschijnlijk voldoet elk smeersel dat niet meteen intrekt, zodat je goed kunt masseren. Dat masseren was volgens mij om te zorgen dat het litteken niet verkleeft, zoiets staat me bij. Gewoon insmeren is dus niet genoeg, het moet dieper, en dat doe je met masseren. Kan trouwens geen kwaad om er eens naar te laten kijken, als je het nog steeds zo voelt.

Terug naar de dokter

Ik had dezelfde klacht als jij, maar ik ben 16 dagen na de ingreep terug gegaan naar de schirurg. Ik was er kennelijk op tijd mij, hij kon het nog 'los' trekken. Niet het volledige litteken, maar wel dat stuk waar ik kennelijk last van had.

Xyda

mammie2

mammie2

22-12-2008 om 20:24

Heb je geen nacontrole

Van het voorjaar is een verstopte talgklier bij mij verwijderd (ging telkens ontsteken). Het was een vrij diepe wond. Ik ben pas een paar maand later naar mijn huisarts gegaan omdat het zo donkerrood bleef en bleef trekken. Volgens de huisarts was het normaal en kon het wel een jaar duren voordat het helemaal genezen was. Hij vond het echter wel vreemd dat er in het ziekenhuis geen afspraak was gemaakt voor nacontrole.

Bepanthen

op aanraden van de verpleegkundige werkt bij mij erg goed; al moet ik wel zeggen dat de littekens op de ene plek er veel beter uitzien, nauwelijks opvallen terwijl ze op de andere plek nog knalrood zijn. Nu is er in die laatste wel twee keer gesneden, op twee verschillende tijdstippen een operatie, maar toch.
Maar ik zou het even door de huisarts laten beoordelen.
Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.