Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

100%mama

100%mama

10-11-2009 om 08:44

Mag je een enting halen als je ziek bent?

Kindlief is ziek, maar nu zouden we vanavond de Mex. griep prik gaan halen........en nu twijfel ik dus of dat wel verstandig is c.q. mag als je ziek bent. Hij heeft zelf geen griep (denk ik nog niet athans) maar hoest vreselijk en heeft koorts. Zij beste vriendje heeft Mex griep dus het liefste heb ik die enting wel......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

10-11-2009 om 09:09

Overleggen

Verkouden is volgens mij geen contraindicatie voor vaccinatie. Maar als zijn beste vriendje nu MG heeft, dan is daarvoor de vaccinatie van je zoon toch te laat. Maar vreselijk hoesten en koorts hebben en een vriendje dat wel MG heeft lijkt me toch een redelijke kans dat je kind wel de MG heeft eerlijk gezegd, misschien verloopt het bij hem wel heel mild. Ik zou even bellen met de huisarts of het verstandig is om de spuit te halen.

Overleggen en mg

sowieso overleggen, voor hetzelfde geld heeft hij nu beginnende mexicaanse griep.

PS. MG is toch echt wat anders dan mexicaanse griep (en ik kan het weten )

Zie http://www.vsn.nl/spierziekten/diagnose.php?diagnose_id=30

Mag niet als je koorts hebt

Als je koorts hebt, mag je de inenting niet gaan halen, aldus mijn huisarts. Maar zo te horen is er een gerede kans dat-ie de Mex griep heeft, toch? Vraag anders aan je ha of dat _nu_ getest kan worden, dan hoef je die vaccinatie ook niet meer te halen. Ik was daar te laat mee, en ws. moeten mijn kinderen nu toch geënt worden, ook al hebben ze het (vermoedelijk) al gehad.

mar-ank

mar-ank

10-11-2009 om 09:20

Bij mij

Mijn dochter had twee weken geleden (hoogstwaarschijnlijk) de Mexicaanse griep. En in die week moest ik de gewone griepprik halen. Ik twijfelde toen ook, want ik dacht; grote kans dat ik inmiddels besmet ben. Dokter gebeld; zolang je geen koorts hebt gewoon komen.
Uiteindelijk ben ik trouwens niet besmet door mijn dochter, dus vandaag ga ik de eerste prik tegen de Mexicaanse griep halen.

Maar in jouw geval denk ik eerlijk gezegd ook dat dit best de Mexicaanse griep kan zijn. Mijn dochter had ook koorts, hoesten, geen trek, wel veel dorst. Na twee dagen was de koorts weg, nog een paar dagen wat hangerig en toen was het over.

Puck2

Puck2

10-11-2009 om 09:40

Sorry mien

Weer wat geleerd. In andere draadjes zag ik MG voorbij komen als afkorting van mexicaanse griep en dat vond ik wel handig. Uiteraard is het niet mijn bedoeling geweest om jou of anderen hiermee te kwetsen, maar gezien de vette smileys verwacht ik niet dat je het mij kwalijk neemt. En in de context van deze draadjes zullen de meeste mensen toch wel begrijpen dat MG over mexicaanse griep ging. Overigens had ik de echte betekenins van MG nog nooit gehoord, weer wat geleerd.

Jesse_1

Jesse_1

10-11-2009 om 10:05

Waar denk je dat het geen mex.griep is?

Als je kind vreselijk hoest en koorts heeft, waarom denk je dat hij dan géén mex. griep heeft? Vooral waarschijnlijk omdat zijn beste vriendje het ook heeft. Bij de één verloopt het wat milder dan bij de ander.
Jesse (met 1 zieke man en 3 zieke kinderen thuis! Mex.Gr.)

Jessica de Vries

Jessica de Vries

10-11-2009 om 10:07

Jesse_1

Even vraagje over de verschijnselen: eerst het hoesten of eerst de koorts? Hier een astmaklantje dat sinds gisteren blaft als een zeehondje met nu toch een oplopende temperatuur, nog net geen koorts. Maar het hoesten gaat hier dus voor de koorts uit, is dat ook jou ervaring?

Linda99

Linda99

10-11-2009 om 10:14

Jessica

Hier ook drie Mex griepklanten. En ik vroeg net nog aan vriend of ie nou eerst ging hoesten of eerst koorts had. Hij weet het niet precies....Oudste heeft nu nog koorts en hoest als een volwassen man.

Volgens mij gaat het een beetje gelijk op, maar peuter hoestte al drie weken dus dat zegt ook niks. Maar die was flink verkouden en kreeg daarna dus griep. En is nu weer terug bij af met flink verkouden zijn (koorts is weg).

mar-ank

mar-ank

10-11-2009 om 12:47

Hier

Bij dochter begon het ongeveer tegelijkertijd. Vriendinnetje (met astma) begon met hoesten. Het leek een verkoudheid, tot de koorts erbij kwam.

Jesse_1

Jesse_1

10-11-2009 om 13:11

Hier...

... kwam het kuchen vóór de koorts. Bij allemaal.
Astma klant zat 's ochtends al te kuchen en 's middags na een sportwedstrijd ziek teruggekomen.
Overigens manifesteert het hier in huis als een mild griepje gelukkig. De één heeft er ook meer last van dan de ander. Van de dokter mogen ze alleen deze week sowieso niet naar school omdat ze nog besmettelijk zijn. Ach, in de klas van oudste waren maandag ook maar 11 van de 27 kinderen aanwezig. En juf was ook ziek. Dus wat valt er nog te besmetten denk ik dan .
Jesse

Jessica de Vries

Jessica de Vries

10-11-2009 om 13:23

Dank je wel

Het lijkt erop dat het bij hem ook met hoesten is begonnen,nu krijgt hij langzaam maar zeker koorts. Ben bang dat onze baby inmiddels ook aangestoken is, wat kan zo´n kleintje (4,5 mnd) hoesten zeg!

Jess

100%mama

100%mama

10-11-2009 om 18:31

Inmiddels

zijn we bij de HA geweest vanmiddag en uit een foto welke we direct in het ziekenhuis moesten laten maken blijkt een longontsteking.........Mexcicaanse griep wordt in principe uitgesloten (weet niet meer waarom, kreeg zoveel op mijn dak ineens). Hij mag dus in ieder geval met zekerheid geen enting straks, maar waarschijnlijk pas over 2 weken (als het dan nog nodig is.....). En idd met koorts mag je niet geent worden! Super bedankt voor jullie reaktie's!

Poe hee 100%mama, wat ssn schrik ineens!
Mag je de enting halen emt waterpokken? Lijkt me niet toch? En als je dan al koortsvrij bent (wat ik hoop)?

100%mama

100%mama

16-11-2009 om 21:18

Geerke

Lief dat je het vraagt, inmiddels is hij aardig aan het opknappen. De koorts is gezakt (lichte verhoging nog)alleen blijft zijn nare hoestje houden en daarmee dus ook het slechte slapen en dus knapt hij maar langzaam op. Vrijdag moeten we terug komen en als het dan nog niet goed is gaat er haast achter bij de longarts, daar kunnen we pas 12 januari terecht omdat hij dit jaar al eerder een longontsteking heeft gehad in dezelfde long. Ach, weer een arts erbij.......wordt er een beetje depri van zo onderhand. Als hij vrijdag wel volledig is opgeknapt krijgt hij gelijk de enting voor mex. griep. Ik ga ervan uit (positief denken) dat hij dan koortsvrij is en dat aaaallllllles weer goed is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.