Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

12-10-2009 om 21:34

Maxalt tegen migraine

zondag en vandaag migraineaanvallen gehad. Gister heb ik maxalt ingenomen waardoor het minder werd, maar vandaag begon het feest opnieuw. Opvallend vond ik, dat heb ik vaker, dat het zien van lichtflitsen bij mij steeds tussendoor komt; niet voor de aanval. Heeft iemand ervaring met maxalt en kan het zo zijn dat de aanvallen terugkomen doordat je maxalt inneemt?
Zop ja, weet iemand dan een ander middel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

12-10-2009 om 21:48

Hier

Bij mij duurt een aanval drie dagen, ik slik/spuit imigran, maar zolang de drie dagen niet om zijn, komt na een uurtje of 8 de migraine gewoon weer terug hoor.
Ik gebruik dus in die drie dagen zo'n 8 pillen en daarna komt de migraine niet meer terug.

koentje

koentje

12-10-2009 om 22:34

En...

hoe vaak heb je dat dan??
Is de pijn tijdens zo'n aanval van enkele dagen constant even heftig?

Brianna F

Brianna F

13-10-2009 om 09:41

Koentje

Als ik niets slik is de pijn constant aanwezig.
Ben ik op tijd met medicatie, dan zakt de aanval, dan heb ik alleen last van de bijwerkingen van de medicijnen, niet van mijn hoofd. Zodra het weer opkomt, neem ik de volgende pil, dat gaat zo door totdat de aanval wegblijft.
De dokter zou niet blij met mij zijn, want ik slik een beetje teveel dan, maar alles is beter dan die gekmakende migraine.

koentje

koentje

13-10-2009 om 09:54

Nou..........

ik ben niet jaloers op je...
Hoe vaak heb je dat??

Brianna F

Brianna F

13-10-2009 om 10:42

Vaak

Elke 3 weken. Ik was ook zooo blij toen imigran op de markt kwam, want voorheen was het 3 dagen plat met een emmertje naast het bed.

Maxalt tegen migraine

Aan Koentje,
Wat ik weet is als je de Maxalt de triptanen in een te vroeg stadium neemt dus in de aura fase dit niet werkt.
Dus pas de triptanen nemen als je zeker weet als het een migraine aanval is en de aura is verdwenen.
Google anders maar op dr Ferrari de bekende neuroloog op gebied van migraine.
Als je vaak migraine hebt misschien is het handiger om via je huisarts verwijzing naar een neuroloog te vragen zodat je onderhoudsdosering kunt krijgen medicijnen om de hoofdpijn tegen te gaan.

Bastet

Bastet

18-10-2009 om 08:35

Huisarts

Ook huisartsen kunnen dergelijke onderhoudsmedicijnen voorschrijven,is mijn ervaring.
Groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.