Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mosie

mosie

05-11-2010 om 08:54

Mee-eters rond de neus bij 11-jarige

Mijn zoon is al vroeg in de puberteit. Hij heeft al wat okselhaar en begint al een snorretje te krijgen.
Wat mij laatst opviel, is dat hij rond zijn neus mee-eters heeft.
Kan ik bij een 11 jarige al gaan smeren etc??? Ook begint hij een beetje puistjes te krijgen.
Zijn er ouders met kinderen die het ook al heben, en zoja, wat doen jullie eraan?
Zal dit een voorbode zijn voor een acne-gevoelige huid? Dat zou ik zo zielig vinden voor hem, ook al omdat hij nogal onzeker is, terwijl hij een mooie jongen is om te zien.
Ik hoop op advies en tips.
Alvast bedankt!
Mosie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-11-2010 om 10:34

Tja

Dit klinkt toch echt als een heel normale ontwikkeling hoor. Nagenoeg ieder kind krijgt rond 11/12/13 jarige leeftijd te maken met meet-eters en puistjes. Pas over een paar jaar zul je weten of het heftig wordt of redelijk binnen de perken. Ga je daar nu maar geen zorgen over maken.
En voor nu: gewoon een reinigingsgel kopen en hem daar zijn gezicht mee laten schoonmaken. Maak het niet te groot, dit hoort er echt bij.

Tia

Tia

07-11-2010 om 20:30

Hier ook

Onze zoon had al heel jong veel meeeters. Ik heb het goed in de gaten gehouden, en nog voor zijn tiende verjaardag werd de huid rondom zijn neusvleugels erg rood en droog. Ik heb (op zijn 10e verjaardag) bij de drogist Zarqa Young gehaald om zijn gezicht mee te wassen en van hetzelfde merk een tonic om na het wassen te reinigen. Dit is erg huidvriendelijk voor de jonge huid en het werkt echt super! Al na twee dagen gebruik, 's ochtend en 's avonds zagen we dat de huid rustig werd. Hij merkte zelf ook dat het droge gevoel weg was.
Nu, na 3/4 jaar hebben we er ook een soort van dagcrème bij gekocht om de meest kwetsbare plekken te beschermen.

Ik ben er erg tevreden over, en mijn zoon ook. Hij gebruikt het trouw. Het is wel zo dat we ook gelijk zien wanneer hij zijn gezicht een paar dagen niet of niet goed genoeg reinigt.

Misschien hoort het erbij, maar zowel mijn broer en zus, en mijn man zijn broer hebben heel erg acne gehad. Dat wil ik hem zoveel mogelijk besparen.

Overigens is Zarqa Young niet duur. Het is erg zuinig in gebruik, en laatst was het bij DA nog in de aanbieding, dus dan kun je evt. alvast een volgende fles aanschaffen.

Ik heb wel goed uitgelegd waarom ik het voor hem heb gekocht, dat het zeker niet erg is om puistjes te krijgen, maar dat we de lichamelijke ongemakken willen beperken. Leg de nadruk dus niet teveel op het visuele ongemak van acne.
Gelukkig voelt hij zelf heel goed wat het middel voor hem doet, dus heeft hij er ook geen problemen mee.

Succes !

Tia

mosie

mosie

08-11-2010 om 11:08

Tia

Bedankt voor je reactie,

Ik heb op dit moment en reinigingsgel en een creme van het merk roche-possay. Ik ga eerst eens kijken of dit werkt en zoniet, dan probeer ik Zarqa Young.

Bedankt voor de tip!
gr.
Mosie

Tia

Tia

10-11-2010 om 10:23

Ken ik niet

Hoi Mosie,

Dat merk ken ik niet, Zarqa was het eerste wat we hebben geprobeerd. Hopelijk werkt jullie middel net zo goed, dan hoef je niet meer te switchen.

Succes.

Tia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.