Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anna

Anna

06-02-2012 om 21:22

Menstruatie na het doorslikken

Ik slik de laatste 12 jaar de Diane 35 door en ben dus ook al 12 jaar niet meer ongesteld geweest. Dat beviel ontzettend goed maar omdat ik bijna 43 ben had ik het idee om eens te stoppen om te zien wat er gebeurt. De overgang komt tenslotte dichterbij.
Twee weken geleden heb ik dus mijn laatste pil genomen maar er gebeurt helemaal niks. Vraagje dus of er mensen zijn die ook na lang doorslikken zijn gestopt, hoe lang het duurde eer hun menstruatie op gang kwam?
Als de situatie zo blijft wil ik maar eens naar de huisarts stappen. Ik dacht aan een maand of 3 aan kijken of zou dat te lang of te kort zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

07-02-2012 om 10:08

Ligt er aan.

Het kan heel goed dat het een paar maanden duurt voor het goed op gang is. En is dat niet zo, lijkt me het ook geen ramp. Ik neem aan dat je geen kinderwens hebt....?
Toen ik 43 was (heeeeeeeeel lang geleden☺) begonnen bij mij de rommelmenstruaties; dan weer elke twee weken ongesteld, dan weer een tijd niet. Kan allemaal bij de pre-overgang horen!

Anna

Anna

07-02-2012 om 22:03

Kinderwens en zo

Nee, een kinderwens heb ik niet meer. Sex ook niet dus dat komt allemaal goed uit
Mijn moeder had al lang voor de overgang geen baarmoeder meer en mijn zusje is jonger dus aan die ervaringen heb ik ook niks.
Ik reken er op dat het nog wel even duurt eer ik in de overgang zit maar alles kan dus ik sluit niks uit.
Voorlopig kijk ik het nog maar even aan. Ik moet binnenkort toch op controle bij de huisarts voor iets anders en dan wil ik het even aankaarten als de menstruatie tenminste nog niet op gang is dan.

Met pil verdwijnt menstruatie

Toen ik voor het eerst in mijn stopweek niet ongesteld werd had ik toch wel even stress : ik was als de dood dat dat betekende dat ik ofwel zwanger was, ofwel vroegtijdig in de overgang kwam. Nog een paar keer niet of maar heen licht ongesteld later, heeft de huisarts mij uitgelegd dat door het jarenlange pil slikken het lijf steeds minder aanmaakt om te vloeien. Op een gegeven moment gaat je lijf er onder invloed van de pil eigenlijk steeds meer van uit dat het nergens meer voor nodig is.

Inmiddels ben ik zover dat ik bij een paar vlekjes op mijn toiletpapier al raar opkijk : ik heb wel een stopweek, maar ben zelden meer ongesteld. Volgens onze huisarts dus heel normaal.

Martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.