Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

31-08-2009 om 21:33

Mijn lens kwijt

Gisteren avond haalde ik de make-up van mijn ogen en ik was ineens een lens kwijt. Ik voelde dat hij nog wel in mijn nog zat. Polly man heeft ook gezocht maar kon hem ook niet vinden. Na 5 zeer pijnlijke minuten vond ik hem helemaal boven in. Na een tijdje frutten en wroeten had ik hem eruit. Ik ben me rot geschrokken kan een lens achter je oogbol raken? Is dat anatomisch mogelijk?
Groet polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Let's shake hands

dat is mij ook al een paar keer overkomen. Zit die lens echt helemaal bovenin. Ik heb zelfs als die op een bepaald plekje bovenin mijn oog schuift dat ik accuut echt hondsberoerd word. Kan ik echt van mijn stokje gaan van misselijkheid dan. Schuif ik de lens terug, voel ik me meteen beter. Vreemd, hoor.
Maar goed, nee, je lens kan niet achter je oog schieten. Gelukkig maar.

groetjes van Purk

Ilva

Ilva

01-09-2009 om 11:24

Lens

Toen ik voor het eerste lenzen kreeg en ging oefenen bij de opticien zei hij ook dat de lens nooit achter m'n oog kon komen. 'Anders had je hele hoofd ook vol met zand gezeten' zei hij tegen me. Heel logisch natuurlijk. Wat ik altijd doe is wrijven in m'n oog. Het doet even zeer maar je vind 'm snel.

Jesse_1

Jesse_1

01-09-2009 om 13:37

Niet echt een helder plaatje

http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_oog, maar er is dus een vlies (het bindvlies) dat over je oog loopt en dan naar de binnenkant van je oogleden. Er is dus geen open verbinding.
Jesse

Zuignapje

de lenzenboer verkoopt voor dit soort ongelukjes speciale zuignapjes waarmee een lens snel en makkelijk van de oogbol valt te plukken

Groeten,

Temet

Jesse_1

Jesse_1

02-09-2009 om 11:30

Die zuignapjes

Het is me nog nooit gelukt om met zo'n zuignapje een lens te pakken te krijgen in mijn oog! Maar misschien dat je daar dan eerst mee moet oefenen of zo.
Jesse

Tirza G.

Tirza G.

02-09-2009 om 16:22

Hard of zacht?

Ik kan het, met zo'n zuignappie, maar ik heb dan ook harde lenzen. Ik zie het zoonlief, met zachte lenzen, nog niet doen.

Tirza

Zuignapje

is volgens mij alleen maar bedoeld voor harde lenzen. Ik haal ze er altijd uit met zo'n napje....schijn je minder snel rimpels te krijgen

Maar eerlijk, het lukt me gewoon niet om mijn lenzen er handmatig uit te krijgen.

groetjes van Purk

Ilva

Ilva

02-09-2009 om 21:07

Zuignapje

Oh, die zuignapjes vind ik altijd zo eng. Ik heb ze wel maar gebruik ze inderdaad alleen als ze er echt niet zonder uitgaan. Gelukkig gebeurd dat maar heel weinig.

ishtar

ishtar

03-09-2009 om 10:15

Zuignapjes?

O vreselijke dingen! Ik heb (met nachtlenzen) daarmee het gevoel dat ik mijn halve oog ermee uit trek.
Wat helpt als je lens verschoven is, is zo ver mogelijk naar het plekje kijken waar hij zit. Dan schuif je hem wat makkelijker weer op z'n plek.

Mijn truc

Die zuignapjes, dat werkt bij mij ook totaal niet. De paar keer dat het me gebeurd is dat een lens zo ver weg schoot, heb ik met zachte vinger dat ding naar een ooghoek gemanoeuvreerd, toen met twee vingers zo goed mogelijk op zijn plek gehouden en vervolgens zo extreem mogelijk die kant op gekeken. Uiteindelijk schoot hij dan altijd weer netjes op de iris.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.