Gezondheid
ikh
31-01-2026 om 19:00
Misselijk en drukkend gevoel op borst bij doxycycline – herkenning?
Hoi allemaal,
Sinds vorig weekend is ons hele gezin ziek: koorts, spierpijn en hoesten. Bij mij klonken de longen gelukkig goed, maar mijn CRP was 81, dus ik ben gestart met een antibioticakuur. Ik gebruik nu doxycycline, omdat ik gevoelig ben met mijn maag.
Ik zit nu op dag 4 en sinds gisteren ben ik ontzettend misselijk. Daarnaast heb ik een naar, drukkend gevoel op mijn borst, wat volgens mij te maken kan hebben met het vele hoesten of spierpijn.
De kinderen zijn ook nog steeds ziek en ik merk dat het me mentaal ook begint op te breken.
Zijn er mensen die soortgelijke klachten hebben gehad bij doxycycline?
Met name de misselijkheid en het gevoel op de borst?
Ik heb ook ontzettend veel dorst.
Alle ervaringen of geruststelling zijn welkom.
Alvast bedankt voor het lezen en reageren 🌸
TineWinkel
31-01-2026 om 19:16
Vroeger hadden we hier een Forummer die altijd zei, bij medische vragen (die hier vgm niet zijn toegestaan): En, wat vond de dokter ervan....?
Met pijn of drukkend gevoel op de borst zou ik geen risico willen lopen, dus bel even naar de HAP voor een telefonische triage.
TineWinkel
31-01-2026 om 21:31
yasmijn27 schreef op 31-01-2026 om 21:20:
Ja, dat was Tinus toch?
Idd, wat vond de dokter ervan?
Ik twijfelde tussen Tinus of Rinus, idd..
Ysenda
31-01-2026 om 21:36
Rinus was van de techniek, met name wasmachines
Tinus was van "wat zei de huisarts?" en "assumption is the mother of all fuck ups".
Marianne76
02-02-2026 om 09:53
Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.
Ik heb lang geleden doxycycline voorgeschreven gekregen, en ik bleek er allergisch voor: ik ging er heel heftig van overgeven.
_Anoniem_
04-02-2026 om 15:22
Ysenda schreef op 31-01-2026 om 21:36:
Rinus was van de techniek, met name wasmachines
Tinus was van "wat zei de huisarts?" en "assumption is the mother of all fuck ups".
In mijn hoofd heette hij Freek Bok (of bokbok) ? Of was dat een eerdere/latere alias?