Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeder zoveel pijn

mijn moeder heeft 3 jaar geleden een aneurysma gehad. Daarna altijd hoofdpijn gehouden en kon eigenlijk al heel weinig ivm prikkels. Nu een operatie 3 weken geleden aan dunne darm. Nu is ze helemaal op. Alles doet pijn. Haar hele lichaam en ze bevriest vd kou. Ze kan niet meer en wil niet meer, ligt hele dag in bed vd pijn, soms 5 stappen lopen. Huisarts kan niks en ziekenhuis weet het ook niet. Herstel vd operatie zeggen ze dan. Wie heeft misschien nog een enkele tip wat te doen?


Als je moeder alleen woont, kan je overwegen haar in een zorghotel weer op krachten te laten komen. De aanwezigheid van zorgverleners, het sociale aspect dat er iemand langs komt met koffie of maaltijden, sowieso dat bij hulp ze alleen op een rode knop hoeft te drukken, zou voor jou ook een hoop rust betekenen omdat je weet dat ze daar veiliger is dan thuis. Je kunt zorgteam ook bellen om te horen hoe het met haar gaat.

Kikki39

Kikki39

06-10-2021 om 17:31 Topicstarter

nee, ze woont met mijn vader

Hoe oud is je moeder?

Hoezo kan de huisarts niks? Ik heb het hier gehad met mijn moeder die alleen maar achteruit ging, huisarts die zei dat ze steeds een kleine TIA had en ik alleen maar vroeg om tijdelijk met een medicijn te stoppen, wat heel vaak die klachten kon veroorzaken. Ik heb er mijn huisarts bij gehad (ze vervangen elkaar op een vrije dag) en toen kwamen er onderzoeken en het medicijn ging eraf. Ik herken mijn moeder niet meer en die tia's? Dat waren toch geen tia's, maar een weg vallende bloeddruk.

Mijn insteek zou dus zijn, huisarts en/of ziekenhuis. Heeft ze thuiszorg? Dus hulp bij het wassen en aankleden? Zo ja, die eens contact laten opnemen met de huisarts.

Kikki39

Kikki39

06-10-2021 om 18:03 Topicstarter

ze is 73
Huisarts zegt hoort bij een buikoperatie. Maar ze is een hoopje ellende, alles pijn. Hoofdpijn alsof er met een hamer op je hoofd wordt geslagen. Rug en benen en buik ontzettend pijn. Ze zegt ondraaglijk. Morfine kan ze niet krijgen, want verstopt de darmen. Het is vreselijk om haar zo te zien. Ze wilt niet meer

En wat zegt het ziekenhuis dan? En een morfine pleister dan, is dat een optie? Eventueel met een thuisteam van het ziekenhuis. 

Ik snap heel goed dat het vreselijk is om je moeder zo te zien!

Kikki39

Kikki39

06-10-2021 om 18:59 Topicstarter

morfinepleister geeft dat een andere werking? Ze mag het niet omdat de darmen vast gaan zitten.
Ziekenhuis stuurt haar gewoon naar huis, terwijl nog niks goed is. Wij weten het echt niet wat te doen. Mijn vader kan geen seconde van huis weg en mijn moeder kan geen boe of bah meer zeggen, alleen dat ze enorme pijn heeft.

gebrekkige voorkennis
Toen mijn vader een aantal bypasses kreeg, werd de borstkast open gelegd. Maar ze legden ook de darmen half buiten lijf om er zo beter bij te kunnen. Na de geslaagde operatie kwam hij, meen ik , na een week weer thuis. Thuis bemerkte hij zware buikpijn want hij slikte thuis minder sterke pijnstillers. Bleek dat de darmen zich weer aan het ‘ richten’ waren.
Als je niet weet wat je te wachten staat, schiet je in de stress.
De pijn ebde wel weg, maar hij had zich wel veel extra zorgen gemaakt uit onwetendheid. Zoek anders op een site van darm klachten voor tips na operatie.

Ik denk dat je aan de bel moet blijven trekken. Anders denken ze dat het wel meevalt. Ik zou er denk ik op aandringen dat ze de pijnpoli erbij betrekken. 

Kikki39

Kikki39

06-10-2021 om 20:05 Topicstarter

ik heb dat gedaan, ze zeggen we kunnen niks.

Leene

Leene

06-10-2021 om 20:31

second opinion aanvragen. Moeten ze op ingaan. Via de huisarts naar een ander ziekenhuis laten verwijzsn. Als dat niet lukt of je hebt sowieso niet zo'n vertrouwen in de huisarts, dan kun je de zorg verzekeraar bellen en vragen of hun medisch adviseur mee wil denken en helpen met doorverwijzen. Zij hebben ook cliënt ondersteuners. Sterkte

Kikki39

Kikki39

06-10-2021 om 21:20 Topicstarter

Ja, maar ze kan niet eens in een auto zitten, dus naar een ander ziekenhuis heeft geen zin.

Hebben ze daar een wijkverpleegkundige? Vraag haar langs te komen voor een observatie van de thuissituatie. Het is wrs ook voor je vader heel zwaar.

Kikki39

Kikki39

06-10-2021 om 21:38 Topicstarter

de thuiszorg komt 1 keer per dag, dat zijn ook verpleegkundige, maar zeggen ook niks.

Leene

Leene

06-10-2021 om 23:22

vraag aan de wijkverpleegkundige of ze een pijn score bij houden. Als zij elke keer een pijn score aangeeft van 8 of hoger, vraag dan of de wijkverpleging de huisarts belt. En bel toch maar eens mee de zorgverzekeraar. Vraag een familie gesprek aan bij de huisarts. Je moeder kan ook met een ambulance naar het ziekenhuis. Blijf aan de bel trekken totdat je je beter gehoord voelt. Veel misverstanden ontstaan door slechte communicatie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.