Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

hilma

hilma

14-03-2010 om 09:40

Moet even mijn ei kwijt!

ik weet niet of dit de goede rubriek is, maar ik moet even klagen!
Ik ben 11 dagen geleden gestopt met roken, en ik heb het nu zooo moeilijk!!! denk bijna constant aan roken en ben ontzettend prikkelbaar, kan niks van mijn kinderen hebben, kortom, ik ben niet gezellig op het moment en het gaat al een dag of 5 zo.
wie kan mij een beetje oppeppen, want ik wordt gek!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

14-03-2010 om 09:58

Hou vol

Ik vind het hartstikke goed van je, nu niet opgeven hoor. Het lijkt nu alsof je eeuwig naar die sigaret blijft verlangen, maar heus, het wordt minder en er komen dagen dat je er opeens helemaal niet meer aan denkt.
Ga door, je zult merken dat je eten je zoveel beter gaat smaken, je kleren ruiken nog fris 's avonds (nu hoop ik wel dat er niemand anders in je omgeving rookt)
Wat denk je van het feit dat je niet elk jaar meer hoeft te witten Je muren blijven wit, je gordijnen ook.
Echt goed van je! Hou vol.

Brianna (12 jaar geleden gestopt)

Brianna F

Brianna F

14-03-2010 om 09:59

Gezondheid

en dan heb ik het daar nog niet eens over gehad, maar dat weet iedereen.

hilma

hilma

14-03-2010 om 10:12

Brianna

Er werd hier in huis al nooit gerookt hoor, i.v.m. de kinderen, ik ging altijd naar buiten. en het vervelende is dat mijn man nog wel rookt. we hebben geprobeerd om samen te stoppen, maar toen waren we allebei zo chagerijnig! we liepen constant op elkaar te fitten, of op de kinderen. daar betrap ik mij nu dus ook steeds op, dat ik zo weinig kan hebben van mijn kinderen, ik wordt sneller boos! heel vervelend.
Ik weet ook heel goed dat ik door moet zetten, maar het is echt moeilijk hoor!maar daar weet je natuurlijk alles van.

Sancy

Sancy

14-03-2010 om 10:47

Bevrijdende gedachte

Je hoeft niet meer door te zetten, het is je al gelukt. Je bent gestopt, gefeliciteerd! Het enige dat je nu nog moet doen, is de volgende niet opsteken

tonny

tonny

14-03-2010 om 11:52

Je bent een held!

Stoppen met roken is ontzettend moeilijk! Maar je kunt het, zelfs nu je partner gewoon doorrookt. Houd vol!!

En maak een spaarpotje waarin je steeds dat geld doet wat je anders aan roken had uitgegeven.

Succes!!

tonny

Goedzo hilma!

Hartstikke goed van je dat je echt gestopt bent. Nu blijven volhouden. Het allerzwaarste deel heb je echt al gehad. Het zal best nog even lastig blijven, maar geloof me, elke dag nu wordt het verlangen een klein beetje minder (echt waar!). Er zit dus een stijgende lijn in. En jij mag elke dag een beetje trotser op jezelf zijn omdat het gewoon heel knap is om zomaar te stoppen.

groetjes en succes

Pilsje (ex-rookster sinds september vorig jaar en echt al zeker 4 maanden helemaal zonder verlangen naar een sigaret)

Nick de vierde

Nick de vierde

14-03-2010 om 16:46

Zet hem op

even volhouden nog. Eigenlijk heb je het ergste al gehad, al denk je van niet. De trek in een sigaret zal langzaam verbleken, elke dag een beetje minder. Gaat zo traag, dat je eerst maar blijft denken dat je de hele dag hunkert, maar dat is niet zo. Op een goeie dag, niet al te ver meer weg, bedenk je ergens in de avond met een schok dat je de hele dag niet aan roken hebt gedacht.
Denk erom, toen je nog rookte sliep je een hele nacht zonder sigaret en dan verging ook de wereld niet. En nu rook je al dagen niet en nog steeds vergaat de wereld niet en overkomt je niks. Dat slecht humeur hoort er bij en ook dat gaat vanzelf over en dat duurt niet eens zo lang.
Hup!
Nick de vierde (nu 12 jaar gestopt na 24 jaar kettingroken.
Niet rokers hebben trouwens een veel mooiere huid met een frissere kleur. Rokers zien grauw. Over een week kun je beginnen met je rouge (zo je die had) in de prullenbak te kieperen. En dat is nog maar het begin!

Zet hem op

Je kan het, je wil het en je doet het. Gestopt ben je al en nu nooit meer beginnen.
Het is mij ook gelukt na 17 jaar heel veel gerookt te hebben ben ik dit jaar op 20 juli 2010,10 jaar gestopt. Heel veel succes verder.
Lieuwkje.

Femke:-)

Femke:-)

14-03-2010 om 18:17

Morgen ga je

iets voor jezelf kopen!

Wat dat ook mag zijn. Een bloemetje, een leuke truitje of wat dan ook! Je moet jezelf belonen.

Het is zo knap van je dat je al 11 dagen niet gerookt hebt! Echt, dan kun je het volhouden. Vraag aan je man of hij rekening kan houden met jou. Dat is toch het minste wat hij kan doen.

Ik heb trouwens nooit erg in gehad als anderen rookte. Ik vond dat niet erg...sterker nog, vond het heerlijk. Kon even meegenieten, hahaha, gratis meeroken Vond het naderhand altijd zo stinken.

Nog wel even volhouden...want een gewoonte (en dat is roken!) duurt 30 dagen om te ontwennen...je moet er even doorheen. Niet alle 30 dagen zijn even makkelijk. Maar ik weet nog wel, dat punt dat je nu hebt bereikt en het eigenlijk niet meer ziet zitten, dat is het ergste...daarna gaat het beter. Echt..je zult het zien.
DAT MOMENT heb je NU....alleen maar doorzetten dus. Ga iets doen (ik heb destijds al mijn kasten helemaal leeggegooid en weer opnieuw gereorganiseerd) Ga een eindje wandelen, buitenlucht doet wonderen!

Hilma, succes, je kunt het!

Annet

Annet

14-03-2010 om 19:33

Betrek partner en kinderen erbij

Toen mijn partner stopte met roken hebben wij een grote flipover gemaakt met allemaal vakjes. Elk vakje was een dag (datum erin zetten). Elke dag dat Papa het volhield, plakten kinderen een sticker. Toen de flipover vol was, kreeg Papa een Ipod met een tekst die ingegrafeerd werdt: Ik rook niet, ik Ipod.
Ik geloof dat hij de 100 dagen vol gemaakt heeft.
Kinderen en Papa hebben genoten van dit reuze stickervel. En het heeft geholpen. Hij is echt gestopt.
Het scheelde wel dat elke dag een van de kinderen kwam vragen: Papa, heb je vandaag gerookt? En bij een 'nee' volgden niet alleen die sticker maar ook dikke knuffels en complimenten.

Supergoed!

Fantastisch dat je bent gestopt! Ik kan geen ervaring delen want ik heb zelf nooit gerookt. Dit omdat mijn ouders allebei vreselijk verstokte rokers waren. Ze rookten allebei 10 pakjes in de week. Mijn moeder rookt zelfs in bad en tijdens (!) het tandenpoetsen, echt met in de ene hand een tandenborstel en in de andere een sigaret. Zóóóó smerig. Nooit (meer) aan beginnen of anders zo snel mogelijk stoppen!

hilma

hilma

15-03-2010 om 10:17

Doet goed hoor!

bedankt allemaal voor die oppeppers. ik heb vandaag al niet zoveel last meer als gisteren. terwijl mijn man ziek in bed ligt en de shag in de kast, kan ik er makkelijk afblijven gelukkig.
het enige probleem is dat ik in die 12 dagen al 4 kilo zwaarder geworden ben! vanaf vandaag is het snoepen dus ook weer taboe.
Ik ga het nu gewoon redden!!

Natuurlijk ga jij het redden

Alweer een uur niet gerookt. Kijk aan, nu dit uur doorkomen, en nog een uur. En zie, vanavond heb je weer een dag niet gerookt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.