Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha 1st

Nasha 1st

24-03-2010 om 22:42

Na dik 10 jaar, buisjes eruit!

Nog niet zo lang geleden was hier een discussie en ik weet nog dat ik daarin vermeldde dat zoonlief al meer dan 10 jaar een set buizen in zijn oor had.....Ik weet ook nog dat iemand verbaasd reageerde dat dat wel erg lang was.....

Zoon heeft nu een loopoor en is vandaag bij de KNO geweest.....die keek en vroeg hoe lang deze set al zat....nou, zo'n 10 jaar dus.....waarop hij aangaf dat ze er dan misschien wel uit konden, pakte een tangetje en hoppa, daar waren ze! En nu moeten we alleen dat loopoor weg druppelen, volgende maand terugkomen en als alles goed gaat kan hij wellicht buisloos door het leven en hoeft hij ook geen doppen meer met zwemmen!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom had je zoon zo lang buisjes?

Hoi Nasha,

Wat is bij jullie de reden geweest om die speciale 'langhoudende buisjes' te plaatsen? Waarom adviseerde de kno dit?
Binnenkort hebben wij een controle bij onze kno. Bij de vorige controle was er al 1 buisje uit en eentje was aan het loslaten (de gewone soort die er ca. 9 mnd inblijven). Deze buisjes, in combinatie met het weghalen van zijn keelamandelen hebben hem erg goed geholpen om beter te horen en is erg goed geweest voor zijn ontwikkeling (had je vast al wel eens gelezen bij ouders en school).

inmiddels hebben we hem uitgebreid laten testen bij een audiologisch centrum. Met uitstekend resultaat. Ook zonder buisjes kan hij heel goed horen. Maar afgelopen week had hij ineens een dubbele oorontsteking, incl. loopoor.
Bij de vorige controle was de kno heel stellig: het was toch echt niet de bedoeling dat zoon tot zijn 18e buisjes bleef houden (een audiologische test vond hij niet zo nodig). Zoonlief hier klaagt nooit over zijn oren. Pas toen hij koortsig was en zijn oor opensprong begon hij te piepen. ik heb dus geen idee of hij er vaker last van heeft. Onze kno is dus heel terughoudend. ik ben dan ook heel benieuwd waarom bij jullie de kno wel voorstander is van de buisjes.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-03-2010 om 23:17

Toen zoon

net een jaar was geweest toen hij steeds hoge koorts enzo had....Uiteindelijk bleek hij steeds vocht achter de trommelvliezen te hebben. Met 17 maanden ongeveer werden er buisjes aangebracht. Die set viel er binnen 2 weken al uit (1e binnen een week, de andere volgde niet veel later....). Omdat hij zo vaak last had werd er besloten die speciale buisjes te plaatsen. Met weerhaakjes noemde hij het. Een maand na de 1e ingreep werden die dus geplaatst.....Al die jaren hebben ze goede dienst bewezen, een enkel loopoor, maar nooit lang....En nu dus verwijderd.....ws ook omdat zoon ouder wordt en het wellicht niet meer echt nodig is.....

3 jaar

Kno van mijn kind (10) verwijderde de buisjes na 3 jaar, omdat de kans dat het weer goed dicht zou groeien kleiner werd na die periode.....
Dit gebeurde op dezelfde manier als het buisje geplaatst is, onder een klein roesje. De randjes van het gaatje werden dan ook licht opgeruwd ( omschrijving van de arts), om de heling te stimuleren.
mamsa

Doof

Voorlopig wachten wij af hoe lang het nog duurt voordat het loopoor over is. Hij is er behoorlijk doof van. Erg lastig, helaas.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.