Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rebecca

Rebecca

16-10-2008 om 10:43

Net zwanger en koorts

Ik ben twee weken over tijd en heb net een zwangerschapstest gedaan: zwanger. Eigenlijk ben ik verbaasd, want ik heb nog steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden, is dat normaal?

Verder heb ik al een paar weken lang ruzie met mijn temperatuur, koude rillingen maar altijd heel warm, opvlieger-achtig gevoel ( ben bijna 40 ). Nu blijkt dat ik in elk geval savonds wat koortsig ben, het wordt ook erger, nu heb ik overdag ook al verhoging (37,5) en koude rillingen. Verder ben ik moe, moe, moe maar niet ziek, behalve dat gerommel in mijn buik.

Kan het kwaad voor zo´n prille zwangerschap, die hoge temperatuur, of hoort het erbij?

Liefs,

Rebecca

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rebecca

Gefeliciteerd!

Ja, een gevoel dat je ongesteld moet worden is heel normaal. Zeker als je het hebt over lichte krampen. Ik heb er dit keer veel minder last van (overigens wel vrij veel gehad in de weken rond mijn verwachte menstruatiedatum), bij mij eerste zwangerschap had ik dat gevoel zeer regelmatig, ik meen wel tot de 19e week.

Ik heb begrepen dat koorts/ een sterk verhoogde lichaamstemperatuur in de zwangerschap problemen kan geven, om die reden wordt bezoek aan sauna's bijvoorbeeld ook vaak afgeraden. Misschien toch maar een paracetamolletje nemen dus. Maar bel anders je huisarts of de verloskundige even.

Groeten (en beterschap)

Temet

Tinus_p

Tinus_p

16-10-2008 om 11:57

Huisarts

En wat vond de huisarts ervan?

Progesteron

zorgt ervoor dat las je zwanger bent je basale temperatuur hoger ligt.
Ik heb altijd al een gewone basale lichaamtemp van rond de 36.4°C gehad maar zwanger ligt dat bij hier steeds rond de 37.3°C.
Ook nu ben ik net als jij pril zwanger en mijn temp 's ochtends is 37.4°C, tegen de avond zelf 37.7°C. Maar om een correct beeld te hebben moet je temperaturen 's ochtends voor het opstaan. Door algemene bezigheden stijgt je temp zowieso een beetje.
Echt koorts, aanhoudend tijdens de zwangerschap is niet goed, maar dan spreek je over temperaturen van 38-38.5°C en hoger.
Echt denderend voel ik me ook niet, beetje een hoestje, beetje keelpijn, beetje kouwelijk. In het begin veranderd er enorm veel in je lichaam, ik denk dat dit wel veel voorkomt zo'n algemeen gevoel van malaise.

Gefeliciteerd zeg rebecca

Tjonge, volgens mij ken ik jou - toch????
Je verrast me! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Van zwangerschap en koorts weet ik helaas niets.
liefs Geerke

Rebecca

Rebecca

16-10-2008 om 16:26

Voor alle duidelijkheid

Wat betreft die hogere basale temperatuur, dat ken ik wel van ongesteld worden, maar dat gaat niet gepaard met die heftige rillingen en kippevel en het ijs en ijskoud hebben terwijl je juist heel warm bent. Dat is meer het een paar dagen niet zo koud hebben. Ik kijk het nog even aan, ik weet echt niet wat het is maar anders ga ik maandag of zo wel even naar de huisarts, moet daar toch melden dat ik zwanger ben, lijkt me.

Rebecca

Als je er echt niet gerust in bent dan moet je gewoon gaan hoor!
Dan kan de HA gelijk je bloed prikken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.