Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nierstenen

Volgens de huisarts heb ik nierstenen en dat doet ongelooflijke pijn. Vanochtend om half 8 zat ik bij de huisartsen post. De zetpillen die ik kreeg werken amper, en zit al aan de derde voor vandaag, 50,50, en de laatste die ik nam was 100 mg. Nog steeds ondragelijke pijn. Waarom mag ik niet onder de niersteenvergruizer? iemand een idee?
mvg P.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

17-11-2010 om 17:25

Tja

Wat zei de arts toen jij hem dit vroeg?
Nierstenen heb je in vele soorten en maten. Soms kun je er hevig last van hebben, de steen verplaatst zich dan, en dat doet erg pijn.
Meestal heb je helemaal geen last van stenen, en zitten ze er al jarenlang voordat je er achterkomt.
De pijn van nierstenen kan heel tijdelijk zijn, doordat de steen gewoon weer op een plekje terecht komt waar hij niet beweegt, geen verstopping veroorzaakt, dus geen klachten geeft. En als de pijnstilling niet voldoende is, dan gewoon even bellen met de arts of je iets anders kunt krijgen, of meer mag nemen.
Sterkte!
Zoals het op mij overkomt wil de arts het even aankijken, geeft pijnstilling, en hoopt dat het afzakt met een paar dagen, wat in heel veel gevallen gewoon de realiteit is.
Sterkte!

Puck

Puck

17-11-2010 om 19:36

Omdat

een niersteen die pijn veroorzaakt vaak ergens in een urineleider zit en vaak binnen een paar uur of paar dagen vanzelf uitgeplast wordt.

JolandavS

JolandavS

18-11-2010 om 16:34

Inderdaad

Ik denk dat Puck gelijk heeft want ik heb zelf jaren terug een nierkoliek gehad (er zat een niersteentje vast in de urineleider die loopt vanaf je nier naar je blaas) en ik heb ook alleen pijnstillers gehad (Voltaren als ik het goed heb) met het advies vooral heel veel te drinken zodat ik het steentje uit zou plassen, wat ook gebeurd is overigens
Sterkte ermee Pluto want ik weet hoeveel pijn zoiets kan doen!!
groetjes Jolanda

Fleur Mas

Fleur Mas

18-11-2010 om 17:33

Diclofenac

Diclofenac werkt heel goed tegen deze pijn, en idd, ze wachten het even af zodat het nog uitgeplast kan worden, cranberrysap schijnt heel goed te helpen om het te voorkomen

joer

joer

19-11-2010 om 10:03

Ik ook

Ik heb 3 keer een aanval van nierstenen gehad. Inderdaad vreselijke pijnen. Gewone pijnstilling hielp echt niet.

1 keer was het zo heftig dat ik opgenomen ben geweest en morfine en vochtinfuus heb gehad.

Andere 2 keer wel pijnstillers geslikt maar deze hielpen niet. Uren veel pijn geleden. Uiteindelijk is het niersteentje doorgeschoten en ben je van de pijn af.

Duurt het echt te lang en heb je echt heel veel pijn dan zal ik zeker de huisarts gewoon weer bellen.

Sterkte! Groeten JOER.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.