Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*Sophie*

*Sophie*

08-01-2009 om 16:55

Norovirus? (niet heel smakelijk, sorry)

Of 'gewoon' een hele korte buikgriep?
Ik heb al op de Wikipediasite gekeken, maar weet het eigenlijk nog niet. Manlief had maandag een soort vuist-gevoel in zijn maag, dinsdag steeds erger tot alles er met bakken en met een rotgang uitkwam. Stevig aan de diarree ook. Beide de hele dag door. Voelde zich echt goed beroerd. Niks gegeten, hier en daar een slokje thee.

Woensdag ging het al stukken beter, geen overgeven meer, wel nog diarree en heel zwak voelen en nog niet echt lekker.

Vandaag nog wel diaree, maar toch weer naar het werk...

En nou las ik juist vanochtend dat in Gouda het Norovirus is geconstateerd en wat dat inhield. Verder Googelend en hier in het archief lezend heeft me duidelijk gemaakt dat het best wel eens dat kan zijn (geweest?) wat manlief had/heeft.
Ojee!
Wat denken jullie? Of kun je ook een buikgriep hebben die zo kort duurt? Dacht altijd dat zoiets veel langer duurt.

Nog iemand met dezelfde symptomen in Amsterdam? Manlief werkt notabene in een tandartsenpraktijk en behandelt zelf ook...
slik...

wiebelige groetjes, Sophie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien toch niet naar werk?

Achteraf zul je het niet weten, of het Norovirus of een ander wintervirus is geweest wat hij heeft gehad.

Ik vraag me of of het handig is om weer aan het werk te gaan als je nog diarree hebt. Dit soort virusjes zijn behoorlijk besmettelijk.

In een tandartsenpraktijk behandel je natuurlijk niet mensen met zo'n laag afweersysteem als in een ziekenhuis maar bij mij in het ziekenhuis wordt je gevraagd om niet op op je werk te komen totdat je 48 uur diarree en overgeefvrij bent.

Mariel

Tirza G.

Tirza G.

08-01-2009 om 20:07

Klinkt

inderdaad als het NORO-virus. Tja. Dat krijg je, weinig aan te doen.

Tirza

Eehhh..

ik zou t toch niet echt prettig vinden als de tandarts met diarree toch kwam werken en onze zoon zou moeten behandelen. Onze zoon is van het ROTA virus ook erg ziek geweest, behoort ook tot de risicogroep.
Dus wat mij betreft...uitzieken!

Rafelkap

Rafelkap

09-01-2009 om 14:40

Ook gehad

Korte buikgriep, dag na kerst, midden des lands. 1 nacht overgegeven, volgende dag diarree en ziek, dag erna beter maar nog dagen slapjes en moe. Ik ben meestal heel kort ziek. Kan dus best.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.