Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marleen

Marleen

16-06-2010 om 19:13

Onderhuidse jeuk, rode huid van de wind?

Hoi allemaal

Ik heb iets vreemds de laatste 3 weken.
Als ik opsta , mij was, broodje eet etc is er niets aan de hand.
Ik ga naar buiten en stap in de auto of loop. dan begint het..intens diepliggende jeuk op vooral handen en voeten en bovenbenen. Heel erg naar want ik kan niet krabbenm, dan wordt het erger en is het niet te stoppen. Mijn huis wordt dan vuurrod en als ik krab komen er allemaal kleine witte bultjes,
Als ik dan op mijn werk verschijn en even binnen ben gaat het weg.
Als ik smiddags naar huis toe ga komt het niet terug.
Totdat ik soms bij een open raam of open deur zit en dan krijg ik weer hele erge jeuk.
Het lijkt of dit met de temp te maken heeft maarja snap dat niet want ik de afgelopen strenge winter had ik hier geen last van.
Het lijkt echt alsof het van de wind of tocht komt, want vorige week zat ik op een scootertje en voelde de wind langs mijn ogen. Na een aantal minuten werden mijn oogleden helemaal dik , alsof ze opzwelden met vocht.
Later nam dit vanzelf weer af.
Ik wil wel naar de dok toe en ga dat ook we doen maar ben benieuwd of er iemand is die dit herkent.
Ik word er moedeloos van, iedere ochtend deze jeuk. En antihistamine nemen wil ik ook niet iedere keer want daar word ik zo ontzettend sloom van.
Herkent iemand deze vage klacht?

Liefs
Marleen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

16-06-2010 om 19:36

Marleen

Marleen

16-06-2010 om 19:48

Volgens mij kom je wel in de buurt..

En is het het net niet. Ik heb het nl alleen als de wind of toch over mijn lichaam gaat en dan wel op zn ergst als ik smorgens de deur uit ga. Dit duurt dan net zo lang dan dat ik binnen ben op kantoor en lijkt het af te nemen door dat mijn lichaam ms weer op temp komt.
Ik weet de oorzaak dus niet, dit zijn enkel verbanden die ik nu kan leggen.
Voor licht ben ik denk ik niet allergies, ik heb max 2 jeuk aanvallen per dag en die laatse is dan enkel al sik bij eeen open raam of deur zit.
Van de week in de volle zon en in de wind op een terras, ik kon inpakken. Ging naar binnen aan de bar zitten en de jeuk verdween.
Ik snap er niks van...
dankje voor het meezoeken

Liefs
Marleen

Bastet

Bastet

17-06-2010 om 07:24

Hooikoorts?

ER hangen nu veel pollen in de lucht,en juist bij zonnig en winderig weer heb ik extra veel last.Mijn dochter helemaal,want die reageert dus met haar huis.Haar huid is erg onrustig,jeukerig,tot galbulten aan toe.
Groetjes,bastet

Dacht ook gelijk aan hooikoorts

zo is het bij mij ook begonnen met vreselijke jeuk aan handen en voeten, alleen ging dat niet over toen ik uit de wind was, heb nu ook erg veel last, is slecht weer voor hooikoortspatienten.
suc6 krulleke

Ik herken de symptomen

..bij mij was het een voedselallergie. Misschien wel gecombineerd met pollen, dat weet ik niet.

Als ik bepaalde voedingsmiddelen had gegeten voelde ik die rush en jeuk als ik 's ochtends naar buiten ging.

Marleen

Marleen

18-06-2010 om 20:31

Hooikoorts?

Nooit over nagedacht dat dat het kon zijn zeg.Als ik aan hooikoorts denk denk ik aan niezen jeuk en waterige ogen etc.
Is het echt zo dat je huis er zo op kan reageren terwijl ik bovenstaande klachten niet heb?
Ik ben nogal onzeker hierover omdat ik in de afgelopen 3 jaar 2 keer in t ziekenhuis werd afgeleverd vanwege een anafylactische shock. Dit nav een pijnstiller waar ik niet goed op reageerde. Ik draag dus nu altijd antihistamine en een epipen op zak.
Een dergelijke aanval had ik voor het laatst meer dan een jaar geleden. Deze klachten lijken op het begin van deze reactie. Tot nu toe is dat gelukkig niet gebleken, wat ik al zei als ik even binnen ben trekt het weg.
Heb ook o netelroos gezocht maar daar lijkt het niet helemaal op.
Houden jullie hier het hele zomer last van?
Ik ben de laatste avonden ook anders moe, echt extreem moe, ms ook een verband.
Ik weet dat als ik naar de dok ga een allergie lastig vasttellen is en daarom ben ik denk ik daar wat laks in.
Maar als dit zo aanhoudt zal ik wel moeten.
Is er iets wat jullie gebruiken? Of tips?
Ik vrees dat ik straks niets meer buiten kan doen en hopen dat ht snel weer herfst wordt is ook een depri gedachte.

Ik hoor of lees graag meer over deze kwaal.

gr Marleen

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-06-2010 om 00:03

Koudeallergie?

Ik heb bij een bepaalde temperatuur en volgens mij ook bij een bepaalde luchtvochtigheid een enorme jeuk op en in mijn benen als ik fiets of loop. Letterlijk gék word ik dan. Zo snel mogelijk naar huis, en ook al maakt krabben het erg ik laat zodra ik over de drempel ben mijn broek zakken. Krabben geeft nauwelijks verlichting, het zit dieper dan de huid. Zodra ik op temperatuur ben is het weg. Het enige dat blijft zijn blauwe strepen van het krabben.

Marleen

Marleen

20-06-2010 om 16:27

Histamine / wijn?

Rosa, lastig he. Het lijkt er bij jou sterk op dat het van d ekou komt, merk je zomers verbetering?

Ik reeg zojuist de tip van een vriend eens te stoppen met et drinken vn rode wijn.
Ik drink per dag gemiddeld 3 a 4 glaasjes rondom het avondeten.
Schint dat hier veel histamine in zit en dit de klachten triggerd.

Iemand ervaring met jeukklachten en het drinken van rode wijn ?
Of wetenschapjes

Alvast dank en groet,
Marleen

Willemijn

Willemijn

20-06-2010 om 19:02

Iedere dag 3 a 4 glazen wijn?

Dan heb je een heel ander probleem.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-06-2010 om 14:32

Ander probleem

Als je drie a vier glazen wijn per dag drinkt, drink je veel te veel en te vaak. Het zou best kunnen zijn dat je klachten daarvan komen omdat je lever dit niet meer trekt en dan kan je zo'n overgevoeligheidsreactie krijgen. Ik zou je dringend willen aanraden om drastisch te minderen met alcohol. Als je drinkt, hou het bij een glas en probeer om minstens twee dagen in de week geen alcohol te drinken. De "aanvaardbare" grens voor vrouwen ligt bij een glas alcohol per dag. Meer dan dat levert gezondheidsrisico's op. Een goede site met veel info over alcoholgebruik is www.alcoholinfo.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.